Slovensko je neurotizované médiami! Šesťdesiate ôsme vydanie Diskusie na palete s textárom, hudobníkom a producentom Martinom Sarvašom. Na úvod odpovedá na otázku, či pravda víťazí aj dnes, viac ako tri desaťročia po tom, ako vznikol text k rovnomennej piesni skupiny Tublatanka.
Pravda podľa neho ani predtým vždy nevíťazila, “skôr vyhrávala na body, ale tie konce nie sú také pozitívne ako vo svete popmusic”. Možno v tých časoch bolo platné, ale dnes ho musíme znova a znova preverovať, dodal. Najväčším sklamaním v dnešnej dobe je preňho potláčanie slobody slova, slobodného vyjadrovania názoru.
Na poznámku moderátora, že vo svojej kariére v kultúrnej sfére pôsobil na rôznych postoch vrátane zamestnanca médií či úradníka na ministerstve kultúry, reagoval, že sa všade stretával s veľkými tlakmi, ktoré mali politické alebo finančné pozadie. Aj preto sa napokon rozhodol z tejto oblasti odísť a momentálne je stredoškolským učiteľom predmetu, pri ktorom využil svoje vzdelanie v oblasti architektúry a stavebníctva.
Nezanevrel však ani na populárnu hudbu a v rámci projektu Rocková poézia na cestách absolvoval už desiatky besied v knižniciach po celom Slovensku.
Výraz disident v súvislosti so svojím menom v prednovembrovom i súčasnom období považuje za silné slovo, ale ironicky poznamenal, že “vždy stál na tej nesprávnej strane”. Súhlasil, že po novembri 1989 chcú dnes spoločnosť i kultúru isté kruhy opäť ovládať za pomoci ideológií - v spojitosti s tým komentoval kauzu okolo DPOH, či premenu banskobystrického Bábkového divadla na rázcestí na scénu, ktorá deťom vnucuje genderizmus.
Svetlo, alebo skôr “veľký reflektor” na konci tunela však vidí v Hollywoode, kde na protest proti presadzovaniu zvrátených hodnôt v kinematografii známi americkí herci vracajú Oscary, opúšťajú tamojšie štúdiá a zakladajú si vlastné.
Dotkol sa aj témy fungovania Fondu na podporu kultúry a Audiovizuálneho fondu, ktoré ovládli záujmové skupiny a štedro rozdeľujú financie iba vybraným umelcom. V dôsledku toho podľa neho nemohlo vzniknúť množstvo diel.
Moderátor pripomenul, že zvýhodňovanie privilegovaných skupín umelcov je odmenou za to, že sa podieľajú na tvorbe propagandy - napríklad aj v kinematografii, pričom spomenul filmy Únos a Sviňa. Sarvaš rozvinul tému v súvislosti s článkami v mainstreame, týkajúcimi sa atentátu na premiéra Fica a kauzy okolo bývalého moderátora TV Markíza Kovačiča, ktoré mali ďaleko od novinárskej etiky.
Prekáža mu, že Slovensko je neurotizované médiami. Spolieha sa však na to, že národ a jeho kultúru napokon zachráni viera ľudí.
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme.
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. Niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik