MIMORIADNE NEBEZPEČNÝ VÝROBOK NA TRHU! Má vyše 20 vážnych chýb
04 | 04 | 2024 I Eka Balašková

Na Slovenský trh sa dostal nebezpečný elektrický skúter a Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) varuje pred jeho použitím. Inšpektori na ňom objavili viacero technických nedostatkov, ktoré by mohli spôsobiť aj vážne škody na zdraví. Ide o elektrické vozidlo kategórie L1e-B zn. Hecht COCIS, typ CP-1. Výrobcom vozidla je HK SHANSU TECHNOLOGY LIMITED z Číny. Portál regióny.zoznam informuje o zistených nedostatkoch.

Identifikácia výrobku:
  • Značka (obchodný názov výrobcu): HECHT MOTORS
  • Obchodná značka: Hecht Cosis
  • Typ: CP-1
  • Kategória vozidla: L1e-B
  • Značka typového schválenia: e9*168/2013*11263

Facebook / inzertná skupina

Volebná kampaň pred druhým kolom sa skončila, plynie moratórium
Volebná kampaň pred druhým kolom prezidentských volieb na Slovensku sa o polnoci zo stredy (3. 4.) na štvrtok skončila, plynie moratórium. Počas neho nemôžu kandidáti na prezidenta viesť volebnú kampaň. Zakázané je zverejňovať výsledky prieskumov... Čítať ďalej
04 | 04 | 2024 | Gabriela Fedičová/TASR

Inšpektori informujú, že najväčším problémom pri tomto výrobku sú nedostatočne funkčné brzdy, no vážnych nedostatkov objavili viac.

  • Brzdný účinok predného brzdového systému je nedostatočný, v prípade poruchy druhého brzdového systému vozidlo dostatočne nebrzdí.
  • Brzdové obloženie na vozidle nezodpovedá brzdovému obloženiu uvedenom v osvedčení o typovom schválení vozidla
  • Kontrolka poruchy bŕzd je použitá pre signalizáciu aktivácie bŕzd – Kontrolka nesmie vyžarovať žiadne svetlo okrem situácie, keď  hlási chybnú funkciu alebo stav vozidla, pre ktorý je určená.
  • Indikovaná rýchlosť na rýchlomery je menšia než skutočná rýchlosť vozidla.
  • Odometer nemá požadovaných 5 číslic (ukazuje len 4 číslice + jedno číslo “1”, maximálna zobrazená hodnota môže byť 19999).
  • Predpísaná farba kontroliek nie je dodržaná (všetky kontrolky sú zobrazené na monochromatickom displeji).
  • Kontrolky sú na slnku nečitateľné.
  • Pri priamom pohľade je displej zle čitateľný, z pohľadu vodiča sa všetko zdá ako aktívne.
  • Vozidlo môže ísť na vlastní pohon neosvetlené.
  • Bočné odrazky nie sú zaistené proti otáčaniu.
  • Nainštalovaná bočné odrazové svetlo je iné ako v dokumentácií výrobcu.
  • Limity širokopasmového a úzkopásmového elektromagnetického vyžarovania vozidla sú prekročené. Vozidlo môže ovplyvňovať elektrické/elektronické systémy ostatných vozidiel a zariadení.
  • Vozidlo nie je dostatočne odolné voči elektromagnetickému žiareniu. Pri ožiarení elektromagnetickým poľom kolíše rýchlosť a dôjde k zastaveniu motoru, bliká displej, svetlá blikajú alebo zhasnú, mení sa stav nabitia.
  • Limity širokopásmového elektromagnetického vyžarovania pri nabíjaní sú prekročené. Vozidlo pri nabíjaní môže ovplyvňovať elektrické/elektronické systémy a zariadenia.
  • Limity emisií vysokofrekvenčného vedeného rušenia na AC napájacích vodičoch vozidla pri nabíjaní sú prekročené. Vozidlo pri nabíjaní môže ovplyvňovať elektrické/elektronické systémy a zariadenia.
  • Vozidlo ide ihneď po otočení kľúča.
  • Vodič nie je upozornený na aktívny stav možnej jazdy a ani na to, že je vozidlo stále v stave možnom okamžitej jazdy (pozn. vozidlo ide aj s vyklopeným stojanom, podľa dokumentácie by mal byť v stojane senzor).
  • Vozidlo je schopné sa nečakane rozbehnúť bez toho, aby to vodič očakával alebo sa omylom dotkol ovládača plynu, keď vozidlo stojí.
  • Vo vozidle, resp. na prístupných konektoroch batérií je napätie nad 60 V DC (namerané napätie batérie 66,5 V).
  • Vo vozidle, resp. na voľne prístupných konektoroch batérií je vysoké napätie nad 60 V DC, u ktorého nie je zaistená ochrana pred priamym dotykom živých častí. Stupeň ochrany je menší než IPXXB, požadovane IPXXD (1mm drát). Namerané napätie po nabití je 67,1 V.
  • Systém na prichytenie stojanu nie je v súlade s osvedčením o typovom schválení, pričom tento musí byť zložený z dvoch samostatných pružín.
  • V prípade prasknutia pružiny hrozí samovoľné sklopenie stojanu.
Stiahnutý z trhu

„SOI uložila kontrolovanej osobe povinné opatrenia, ktorými zabránila ďalšiemu sprístupňovaniu nebezpečného výrobku na trhu a zabezpečila jeho stiahnutie z trhu ako aj informovanie spotrebiteľov o tomto nebezpečnom výrobku. Spotrebiteľ má pri vrátení nebezpečného výrobku predávajúcemu, u ktorého bol predmetný výrobok zakúpený, právo na vrátenie kúpnej ceny, opravu výrobku v primeranom čase, ak možno zaistiť bezpečnosť opraveného výrobku alebo na výmenu výrobku za bezpečný výrobok aspoň rovnakej hodnoty a kvality na základe výslovného súhlasu spotrebiteľa,“dodáva Slovenská obchodná inšpekcia. Zároveň odporúča, aby spotrebitelia tento skúter vo vlastnom záujme prestali používať.

Lekári bojujú o život mediálneho mága Fedora Flašíka
Fedor Flašík, ktorý je na Slovensku známy ako biznismen s prívlastkom mediálny a reklamný mág je hospitalizovaný. O jeho život na ARO bojujú lekári v jednej z bratislavských fakultných nemocníc. Stav Fedora Flašíka je podľa informácií Nového času... Čítať ďalej
04 | 04 | 2024 | Gabriela Fedičová

Vážení naši čitatelia

Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme. 
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:

1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;

2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;

3. niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"

Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457

Do poznámky prosíme uviesť "dar".

Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť. 

Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik