Na Slovenský trh sa dostal nebezpečný elektrický skúter a Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) varuje pred jeho použitím. Inšpektori na ňom objavili viacero technických nedostatkov, ktoré by mohli spôsobiť aj vážne škody na zdraví. Ide o elektrické vozidlo kategórie L1e-B zn. Hecht COCIS, typ CP-1. Výrobcom vozidla je HK SHANSU TECHNOLOGY LIMITED z Číny. Portál regióny.zoznam informuje o zistených nedostatkoch.
Volebná kampaň pred druhým kolom prezidentských volieb na Slovensku sa o polnoci zo stredy (3. 4.) na štvrtok skončila, plynie moratórium. Počas neho nemôžu kandidáti na prezidenta viesť volebnú kampaň. Zakázané je zverejňovať výsledky prieskumov...
Čítať ďalej
04 | 04 | 2024
|
Gabriela Fedičová/TASR
Inšpektori informujú, že najväčším problémom pri tomto výrobku sú nedostatočne funkčné brzdy, no vážnych nedostatkov objavili viac.
Brzdný účinok predného brzdového systému je nedostatočný, v prípade poruchy druhého brzdového systému vozidlo dostatočne nebrzdí.
Brzdové obloženie na vozidle nezodpovedá brzdovému obloženiu uvedenom v osvedčení o typovom schválení vozidla
Kontrolka poruchy bŕzd je použitá pre signalizáciu aktivácie bŕzd – Kontrolka nesmie vyžarovať žiadne svetlo okrem situácie, keď hlási chybnú funkciu alebo stav vozidla, pre ktorý je určená.
Indikovaná rýchlosť na rýchlomery je menšia než skutočná rýchlosť vozidla.
Odometer nemá požadovaných 5 číslic (ukazuje len 4 číslice + jedno číslo “1”, maximálna zobrazená hodnota môže byť 19999).
Predpísaná farba kontroliek nie je dodržaná (všetky kontrolky sú zobrazené na monochromatickom displeji).
Kontrolky sú na slnku nečitateľné.
Pri priamom pohľade je displej zle čitateľný, z pohľadu vodiča sa všetko zdá ako aktívne.
Vozidlo môže ísť na vlastní pohon neosvetlené.
Bočné odrazky nie sú zaistené proti otáčaniu.
Nainštalovaná bočné odrazové svetlo je iné ako v dokumentácií výrobcu.
Limity širokopasmového a úzkopásmového elektromagnetického vyžarovania vozidla sú prekročené. Vozidlo môže ovplyvňovať elektrické/elektronické systémy ostatných vozidiel a zariadení.
Vozidlo nie je dostatočne odolné voči elektromagnetickému žiareniu. Pri ožiarení elektromagnetickým poľom kolíše rýchlosť a dôjde k zastaveniu motoru, bliká displej, svetlá blikajú alebo zhasnú, mení sa stav nabitia.
Limity širokopásmového elektromagnetického vyžarovania pri nabíjaní sú prekročené. Vozidlo pri nabíjaní môže ovplyvňovať elektrické/elektronické systémy a zariadenia.
Limity emisií vysokofrekvenčného vedeného rušenia na AC napájacích vodičoch vozidla pri nabíjaní sú prekročené. Vozidlo pri nabíjaní môže ovplyvňovať elektrické/elektronické systémy a zariadenia.
Vozidlo ide ihneď po otočení kľúča.
Vodič nie je upozornený na aktívny stav možnej jazdy a ani na to, že je vozidlo stále v stave možnom okamžitej jazdy (pozn. vozidlo ide aj s vyklopeným stojanom, podľa dokumentácie by mal byť v stojane senzor).
Vozidlo je schopné sa nečakane rozbehnúť bez toho, aby to vodič očakával alebo sa omylom dotkol ovládača plynu, keď vozidlo stojí.
Vo vozidle, resp. na prístupných konektoroch batérií je napätie nad 60 V DC (namerané napätie batérie 66,5 V).
Vo vozidle, resp. na voľne prístupných konektoroch batérií je vysoké napätie nad 60 V DC, u ktorého nie je zaistená ochrana pred priamym dotykom živých častí. Stupeň ochrany je menší než IPXXB, požadovane IPXXD (1mm drát). Namerané napätie po nabití je 67,1 V.
Systém na prichytenie stojanu nie je v súlade s osvedčením o typovom schválení, pričom tento musí byť zložený z dvoch samostatných pružín.
V prípade prasknutia pružiny hrozí samovoľné sklopenie stojanu.
Stiahnutý z trhu
„SOI uložila kontrolovanej osobe povinné opatrenia, ktorými zabránila ďalšiemu sprístupňovaniu nebezpečného výrobku na trhu a zabezpečila jeho stiahnutie z trhu ako aj informovanie spotrebiteľov o tomto nebezpečnom výrobku. Spotrebiteľ má pri vrátení nebezpečného výrobku predávajúcemu, u ktorého bol predmetný výrobok zakúpený, právo na vrátenie kúpnej ceny, opravu výrobku v primeranom čase, ak možno zaistiť bezpečnosť opraveného výrobku alebo na výmenu výrobku za bezpečný výrobok aspoň rovnakej hodnoty a kvality na základe výslovného súhlasu spotrebiteľa,“dodáva Slovenská obchodná inšpekcia. Zároveň odporúča, aby spotrebitelia tento skúter vo vlastnom záujme prestali používať.
Fedor Flašík, ktorý je na Slovensku známy ako biznismen s prívlastkom mediálny a reklamný mág je hospitalizovaný. O jeho život na ARO bojujú lekári v jednej z bratislavských fakultných nemocníc.
Stav Fedora Flašíka je podľa informácií Nového času...
Čítať ďalej
04 | 04 | 2024
|
Gabriela Fedičová
Vážení naši čitatelia
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme. Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik