Niekoľko politických mimovládok oznámilo, že idú robiť masívnu kampaň údajne s cieľom presvedčiť mladých, aby išli voliť. Ich hlavným cieľom však je - nedopustiť vládu Smeru, SNS či Republiky. Bývalý minister školstva Juraj Draxler sa na sociálnej sieti vyjadril k novej kampani politicky zameraných mimovládok.
Draxler vo svojom príspevku reagoval na to, že niekoľko politických mimovládok oznámilo, že idú robiť masívnu kampaň údajne s cieľom presvedčiť mladých, aby išli voliť. Skutočnosť je však podľa Draxlera taká, že tieto mimovládky budú mať obrovskú kampaň s cieľom zlepšiť výsledok proamerických a provojnových strán.
Draxler poukazuje na to, že na čele kampane majú byť celebrity ako expremiérka Iveta Radičová, moderátorka Veronika Cifrová Ostrihoňová či bývalý hokejista Michal Handzuš. Navyše sa má do kampane zapojiť vyše 200 online celebrít. Bývalý minister tiež konštatuje, že súčasťou kampane majú byť predvolebné zhromaždenia a koncerty.
Draxler k tomu poznamenáva, že žiadna krajina Európy, vrátane Ukrajiny, nemá takú obrovskú aktivitu mimovládok zameranú konkrétne na volebný výsledok. „Aká je tam vlastne akože logika? Okrem toho, že ide o spôsob, ako jednak obísť volebný zákon s jeho limitmi na kampaň, a jednak ako intervenovať so zahraničnými poradcami v pozadí tam, kde sa príslušné strany ukazujú proste ako neschopné,“ komentuje Draxler.
Draxler ďalej poukázal aj na to, že viaceré zo zúčastnených mimovládok pred voľbami takmer nič nerobia, ale „extrémne vyšpičkujú“ aktivitu práve pred voľbami. „Človek má z toho úplne plastický obraz aktivistov, ktorí sa štyri roky tešia, aké budú pred voľbami konečne zárobky,“ poznamenáva Draxler.
Podľa exministra treba úplne otvorene hovoriť, o čo tu ide. „Hlavným organizačným bodom celej aktivity je Pavol Demeš. To je úplne priama linka do Washingtonu a jeho klubov a ultra drahých reštaurácií, kde sa schádzajú neoconi s plánmi, ako zarábať na medzinárodných konfliktoch,“ píše Draxler.
Exminister podľa svojich slov vie pochopiť voličov s rôznorodými preferenciami. Časť ľudí podľa neho volí ani nie tak so silným presvedčením, ale skôr sa snaží vybrať to najmenšie zlo. Títo ľudia tak potom skončia pri rôznych stranách, píše Draxler.
„Ale naozaj ťažko pochopiť, ako normálneho človeka nemôže naštvať tento vyslovene koloniálny pokus cudzími peniazmi slovenských občanov drsne politicky ovplyvňovať,“ pokračuje.
„Je to pokrytecká, falošná, manipulatívna a najmä proste nechutná aktivita,“ uzatvára Draxler svoj status.
Kampaň, o ktorej je tu reč, má názov Chcem tu zostať. Jej oficiálnym cieľom je podnietiť mladých ľudí, aby sa zúčastnili na parlamentných voľbách. Motivovať ich chce na festivaloch, koncertoch či diskusiách na celom Slovensku, ale aj na sociálnych sieťach. Organizátori kampaň spustili na festivale Pohoda.
Hlavnými iniciátormi kampane sú Občianska platforma pre demokraciu, Memo 98, Nadácia otvorenej spoločnosti a Nadácia Pontis. Kampaň pritom podporujú aj ďalšie desiatky mimovládnych organizácií. Ambasádormi kampane sú Iveta Radičová, Veronika Cifrová Ostrihoňová a Michal Handzuš, spolupracujú na nej taktiež desiatky influencerov.
Stojíme na vašej strane, stojíme na strane čitateľov, ako dobrá protiváha mainstreamu. V Hlavnom denníku nájdete to, čo inde zbytočne hľadáte. Dnes potrebujeme vašu pomoc a podporu.
Číslo účtu pre finančné dary: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Podporiť nás môžete finančným darom v ľubovoľnej výške, do poznámky prosíme uviesť "dar". Spoločne dokážeme byť silní!
Ďakujeme
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik