Najpokročilejšie čínske stíhacie lietadlo J-20 údajne prvýkrát nedávno letelo s dvojicou novo vyvinutých motorov a pritiahlo spravodajstvo zo zámorských médií, z ktorých niektoré tvrdili, že s najnovšou aktualizáciou čínske lietadlo stealth dohnalo a prekonali svojich amerických kolegov.
Stíhacia stíhačka J-20 nedávno uskutočnila svoj prvý let, pričom bola vybavená dvojicou motorov WS-15 vyvinutých na domácom trhu, informovala v pondelok s odvolaním sa na médiá taiwan.cn, spravodajská webová stránka pridružená k Úradu pre záležitosti Taiwanu Štátnej rady. na ostrove Taiwan.
S novými motormi by J-20 dostal výrazné zvýšenie ťahu, čo by mu umožnilo v podstate prekonať svojho amerického náprotivku, citovala správa bývalého predstaviteľa zahraničných vecí na ostrove Taiwan.
Tieto správy prišli po tom, čo americké médiá vrátane thedrive.com vo štvrtok prvýkrát informovali o lete koncom júna s odvolaním sa na neoverené obrázky a videá, ktoré kolovali po sociálnych médiách a ktoré údajne ukazovali J-20 pri štarte z testovacieho letiska v Chengdu, Sichuan na juhozápade Číny. Údajne boli videné s dvoma motormi WS-15 namiesto predchádzajúcich motorov WS-10.
Čínska armáda ani vývojár lietadla nepotvrdili udalosť širokej verejnosti v čase tlače.
Prvé J-20 boli poháňané ruskými motormi AL-31, neskôr na Airshow China 2021 J-20 vybavené domácimi motormi WS-10 podávali verejné letové výkony, čo znamenalo sériovú výrobu J-20 s týmto typom motorov.
Dlho sa očakávalo, že J-20 sa nakoniec zmení na motory ďalšej generácie, povedal v pondelok pre Global Times čínsky vojenský expert, ktorý požiadal o anonymitu.
Po vybavení sa od motorov očakáva, že poskytnú väčší ťah, čo povedie k väčšiemu dojazdu, vyššej rýchlosti a schopnosti super-cruise medzi mnohými taktickými výhodami, povedal expert.
Wang Ya'nan, šéfredaktor magazínu Aerospace Knowledge so sídlom v Pekingu, pre Global Times povedal, že Čína zvykla zaostávať za poprednými krajinami, ako sú USA, pokiaľ ide o technológie leteckých motorov až o desaťročia, ale rýchlo ich dobieha.
Vo vývoji sú pravdepodobne aj výkonnejšie motory s vektorovým riadením ťahu a motory s premenlivým cyklom, povedal Wang.
Stojíme na vašej strane, stojíme na strane čitateľov, ako dobrá protiváha mainstreamu. V Hlavnom denníku nájdete to, čo inde zbytočne hľadáte. Dnes potrebujeme vašu pomoc a podporu.
Číslo účtu pre finančné dary: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Podporiť nás môžete finančným darom v ľubovoľnej výške, do poznámky prosíme uviesť "dar". Spoločne dokážeme byť silní!
Ďakujeme