Spoločnosť Google na Slovensku testuje novú metódu. Má fungovať ako očkovanie
13 | 09 | 2022 I Gabriela Fedičová/TASR

Spoločnosť Google na Slovensku testuje novú metódu boja proti fake news. Pozostáva z minútových videoreklám na sociálnych sieťach. Chce tak zvýšiť odolnosť dospelých ľudí voči dezinformáciám.

Spoločnosť o tom informovala v tlačovej správe.

Kampaň sa bude snažiť o prevenciu proti manipulatívnym technikám, ktoré dezinformačná scéna využíva na šírenie dezinformácií proti utečencom z Ukrajiny. Okrem Slovenska pobeží aj v Česku a Poľsku.

Bloomberg: Miera ruského priateľstva v Maďarsku a Nemecku je šokujúca
"Kolektívny štokholmský syndróm", ktorý ovládol Maďarsko nedáva spávať publicistovi agentúry Bloomberg. Vzplanutie priateľstva voči Rusku v krajinách za bývalou železnou oponou považuje za iróniu. Publicista Bloombergu Andreas Kluth tvrdí, že... Čítať ďalej
13 | 09 | 2022 | Alica Kočišová

V rámci kampane sa využije metóda prebunkingu, ktorú prvýkrát použili v 60. rokoch 20. storočia. Cieľom metódy je budovať odolnosť ľudí voči dezinformáciám pomocou ukážok často používaných naratívov a príkladov manipulačných techník a tém. Medzi ne patrí napríklad metóda obetného baránka, keď sa vina za negatívne skutočnosti zvaľuje na určitú znevýhodnenú skupinu, alebo metóda vyvolávania strachu.

Má fungovať podobne ako očkovanie, budovať odolnosť a čiastočne pomáhať proti tomu, aby ľudia v budúcnosti škodlivým dezinformáciám uverili a šírili ich ďalej.  

Maroš Žilinka oponuje Lipšicovi, jeho tvrdenie nie je pravdivé
Generálny prokurátor SR Maroš Žilinka reaguje na rozhovor so špeciálnym prokurátorom Danielom Lipšicom, ktorý na svojom webe zverejnil denník Pravda 9. septembra 2022. "Skutočne treba útočiť za každú cenu?" pýta sa generálny prokurátor a... Čítať ďalej
13 | 09 | 2022 | Alica Kočišová

Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a zdieľaním pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik