Google odštartuje na Slovensku "očkovaciu" kampaň
25 | 08 | 2022 I Ivan MIhale/tasr

Dcérska spoločnosť Google, firma Jigsaw, spustí budúci týždeň na Slovensku, v Poľsku a Českej republike kampaň zameranú na boj proti dezinformáciám o ukrajinských utečencoch.

Psychológovia z britských univerzít v Cambridgei a Bristole v spolupráci s firmou Jigsaw vytvorili 90-sekundové klipy s cieľom "naočkovať" ľudí proti škodlivému obsahu na sociálnych sieťach, informovala v stredu agentúra Reuters.

Klipy, ktoré budú bežať v reklamných slotoch na YouTube, Twitteri, TikToku i Facebooku, majú za cieľ pomôcť ľuďom rozpoznať emocionálnu manipuláciu a hľadanie obetných baránkov v titulku správy.

"Keď ľuďom poviete, čo je pravda a čo je lož, mnohí sa budú o tom hádať... avšak môžete predvídať techniky, ktoré sa použijú pri šírení dezinformácií, ako napríklad v prípade ukrajinskej krízy," povedal Jon Roozenbeek, hlavný autor správy o výskume, na ktorom je kampaň založená.

Kampaň v spolupráci s miestnymi mimovládnymi organizáciami, overovateľmi faktov, akademikmi a odborníkmi na dezinformácie bude trvať jeden mesiac.

"Uvažujeme o tom ako o pilotnom pokuse, takže nie je absolútne žiadny dôvod, prečo by sa tento prístup nemohol rozšíriť do ďalších krajín," povedala vedúca výskumu v Jigsaw Beth Goldbergová.

"Poľsko bolo vybrané, pretože má najviac ukrajinských utečencov," dodala s tým, že Česko a Slovensko môžu byť užitočné príklady pre zvyšok Európy.

Čo je prvá vec, ktorú na obrázku vidíte?
Pozrite sa na obrázok, čo vidíte? Musíte si uvedomiť, že optické ilúzie ovplyvňujú ľudí rôznymi spôsobmi. Aby sme boli spravodliví, optické ilúzie sú overiteľným dôkazom toho, že každý sa na rôzne veci pozerá inak. Pohľad na nasledujúci obrázok... Čítať ďalej
24 | 08 | 2022 | Ivan Mihale

Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a zdieľaním pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik