V roku 2020 svet postihla pandémia koronavírusu, vďaka čomu sa ľudia prestali stretávať, zatvorili sa prevádzky a ľudia sa od seba začali dištancovať, aby vírus nešírili. Vďaka tomu tiež zvážili, čo je naozaj potrebné a čo nie. Toto je zoznam vecí, ktoré prestali Slováci nakupovať počas lockdownov, píše Pluska.
Energy drinky
Značnú stratu zaznamenal napríklad predaj energy drinkov. Počas lockdownov Slováci menej športovali a niektorí tiež prešli na prácu z domu, vďaka čomu si mohli pospať o čosi dlhšie.
Pochutiny
Menej návštev, stretávok či osláv zrejme zapríčinili aj pokles predaja voľnočasových snackov a sladkostí. Medzi ne sa radia čipsy, bonboniéry, ale aj chrumky či dezerty.
Plastové tašky
Pozitívnym dopadom pandémie je nepochybne pokles predaja plastových tašiek. Ten je možný pripísať uvedomelejšiemu zákazníckemu správaniu a väčšiemu používaniu viacnásobne využiteľných ekologických tašiek.
Plán Igora Matoviča na zvýšenie DPH sa stretol s nepochopením a nevôľou nielen u väčšiny politikov, ale i samotných Slovákov. Svoj nesúhlas vyjadril na sociálnej sieti aj Miroslav Del.
Čítať ďalej
04 | 05 | 2021
|
Jozef Uhlárik
Žuvačky
Predpokladaným dôvodom poklesu predaja žuvačiek alebo mentoliek je povinné nosenie rúšok či respirátorov.
Voňavky a dezodoranty
Aj výrobcovia voňaviek a dezodorantov zostali nemilo zaskočení. Pravdepodobne je dôvodom menší styk s ľuďmi, či už v práci alebo na spoločenských akciách.
Dekoratívna kozmetika
Najvýraznejšiu zmenu podľa informácií vyššie uvedeného portálu zaznamenali drogérie. pokles dekoratívnej kozmetiky nevyvážil ani výrazne lepší predaj toaletných papierov či dezinfekcií a mydiel na ruky.
Zatvorením reštaurácií a stravovacích prevádzok sa dostali do problémov aj poľnohospodári, ktorí im dodávajú suroviny. Na túto zlú skutočnosť poukazuje i Branislav Becík, ktorý v statuse na sociálnej sieti kritizuje to, že našej vláde zrejme...
Čítať ďalej