ZSSK CARGO pokračuje s prekážkami v práci, dôvodom je situácia v hutníctve
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s. (ZSSK CARGO) pokračuje so skráteným pracovným týždňom pre pretrvávajúce prekážky v práci na strane zamestnávateľa. Dôvodom je naďalej nepriaznivá situácia v hutníctve. Ako informoval štátny vlakový nákladný dopravca, zástupcovia spoločnosti a zamestnancov podpísali dohodu o prekážkach v práci podľa Zákonníka práce s predĺženou platnosťou až do 30. júna 2020.
„Nakoľko sa situácia v hutníckom priemysle nezlepšuje, s čím súvisí aj pokles našich prepráv a tržieb, predložili sme zástupcom zamestnancov návrh na pokračovanie v prekážkach v práci na strane zamestnávateľa. Inštitút prekážok v práci je len jedným z opatrení na zmiernenie negatívneho dopadu na hospodárenie spoločnosti," povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK CARGO Martin Vozár. Ako dodal, bude úlohou vedúcich zamestnancov naplánovať čerpanie prekážok v práci podľa prevádzkovej potreby a s prihliadnutím na záväzky voči zákazníkom.
Spoločnosť a odborové organizácie sa ešte v júli dohodli na skrátení pracovného týždňa na základe dohody o prekážkach v práci na strane zamestnávateľa. Vybraný okruh zamestnancov od 1. augusta pracuje v skrátenom pracovnom režime, počas ktorého dostáva 60-percentnú náhradu mzdy. Ide o dôsledok recesie v hutníckom priemysle, ktorá priamo ovplyvňuje aj železničnú nákladnú dopravu. ZSSK CARGO, ktorá má približne 5,5-tisíca zamestnancov, zaznamenávala nepriaznivý vývoj spojený v posledných mesiacoch s výrazným poklesom výkonov a výpadkom tržieb.
ZSSK CARGO vtedy informovalo, že skrátenie pracovného týždňa je len jedno z úsporných opatrení, ktoré prijíma. „Dohodnuté opatrenie prispeje k zníženiu nákladov vzhľadom na výrazný pokles výkonov a výpadok tržieb. Takýto režim nám umožní zabezpečovať plnenie požiadaviek našich zákazníkov efektívnejšie," uviedol Vozár.
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s., je jednou z dvoch nástupníckych spoločností, ktoré vznikli 1. januára 2005 rozdelením pôvodného operátora v osobnej a nákladnej železničnej doprave – Železničnej spoločnosti, a. s. Jej zakladateľom a stopercentným akcionárom je Slovenská republika, v mene ktorej koná Ministerstvo dopravy a výstavby SR. Spoločnosť prevádzkuje železničnú nákladnú prepravu, má základné imanie vo výške 401,65 mil. eur.