Slnečná sústava má návštevu: NASA ohlásila novú blížiacu sa kométu k slnku. C / 2019 Q4 zrejme pochádza z inej sústavy!
15 | 09 | 2019 I Ján Prokop

Slnečná sústava, ktorej súčasťou je aj planéta Zem, má zrejme ďalšieho návštevníka z cudzieho hviezdneho systému. Americký Národný úrad pre letectvo a vesmír (NASA) a tiež Európska vesmírna agentúra (ESA) ohlásili novú kométu mieriacú k Slnku, ktorá je pravdepodobne z inej sústavy.

Vesmírneho objektu si všimol amatérsky astronóm z Krymu Gennadij Borisov, ktorý už objavil viacero komét. Novo ohlásená kométa nesie oficiálne označenie C / 2019 Q4. Letí rýchlosťou 150 000 kilometrov za hodinu a aktuálne sa nachádza zhruba 420 miliónov kilometrov od Slnka.

Zem podľa odborníkov minie s veľkým odstupom ešte za obežnou dráhou Marsu. Maximálne priblíženie k Slnku vedci očakávajú v decembri, potom sa kométa začne vracať späť do medzihviezdneho priestoru.

Vedci zverejnili prvú snímku čiernej diery
Astronómom sa podarilo prvýkrát urobiť snímku čiernej diery, ktorá sa nachádza vo vzdialenej galaxii. Zverejnili ju v stredu vo Washingtone, informovala agentúra AFP. Čítať ďalej
10 | 04 | 2019 | TASR

V roku 2017 astronómovia ohlásili objav telesa 1I / 2017 U1, ktoré je známe pod názvom Oumuamua, čo je havajský termín pre posla. Vedci vtedy dospeli k záveru, že je to prvé objavené vesmírne teleso nepochádzajúce zo slnečnej sústavy.
Objav novej kométy nepochádzajúcej zo slnečnej sústavy po tak krátkej dobe vedie k domnienkam, že takéto medzihviezdne návštevy nemusia byť nijako výnimočné.

Podľa skorších vyjadrení astronómov Oumuamua priletela zo smeru od súhvezdia Lýry a z našej sústavy mieri k súhvezdí Pegasa. Teleso 14. októbra 2017 minulo Zem vo vzdialenosti okolo 24 miliónov kilometrov, čo je približne šesťdesiatnásobnú vzdialenosti Zeme od Mesiaca.

Nové štúdia naznačujú, že kométy z našej slnečnej sústavy pochádzajú z jediného kozmického zdroju