ŠOK: Žena si neprevzala dve poštové zásielky, sociálna poisťovňa ju prehlásila za mŕtvu
Banka oznámila mužovi, že jeho 82 ročnú mamu, s ktorou je denne v kontakte, považuje sociálna poisťovňa už takmer mesiac za nebohú. Zablokovali jej osobný účet aj dôchodok. Toto nedorozumenie malo údajne podľa sociálnej poisťovne vzniknúť preto, lebo dôchodkyňa neprevzala dve poštové zásielky, informujú noviny.sk.
Jej si vypočul v banke tieto slová: "Vy tu máte zaznamenané, že od 5.6. vaša mamička umrela. Ja som skoro padol na zadok, takéto sa dozvedieť nie je dvakrát príjemné," cituje portál v uvádzanom článku.
"K zablokovaniu účtu klientky prišlo na základe doručenia Oznámenia o úmrtí dôchodcu od sociálnej poisťovne a pre banku predstavuje smerodajný dokument," vysvetlil hovorca ČSOB Juraj Štefanovič. Aj napriek snahe syna osloviť všetky inštitúcie sa tento stav doteraz nezmenil.
Dostať situáciu do pôvodného stavu nebude tak ľahké. "Ona si sama napísala prehlásenie, podpísala to, a my sme jej dali potvrdenie, odkedy je u nás s tým, že žije a poslali sme to doporučene do sociálnej poisťovne," hovorí riaditeľka domova seniorov Marta Frániková.
"Že ju vyhlásili za mŕtvu, ale taký doklad neexistuje, ja neviem, že na základe čoho,"uviedol jej syn Oliver. Za všetko vraj môžu dve neprevzaté listové zásielky. "Štvrtok zvyknem chodiť k mame, tak vtedy zvyknem vyberať poštu, ak by tu bol ten žltý papierik, tak by som to bol išiel prevziať," vysvetlil.
"Z Maďarska sme dostali v marci oznámenie, že si pani neprebrala korešpondenciu a táto sa im vrátila s poznámkou pošty "adresát zomrel". Rovnako sa aj sociálnej poisťovni vrátila zásielka z januára s poznámkou Slovenskej pošty "adresát zomrel
", informoval hovorca ústredia sociálnej poisťovne Peter Višváder.