Spoločnosť Philip Morris prichytili pri propagácii elektronických ...
Nová investigatívna správa agentúry Reuters vypovedá o tom, ako firma Philip Morris International agresívne propaguje svoje elektronické cigarety IQOS na Instagrame a iných sociálnych sieťach, pričom oslovuje milióny mladých ľudí po celom svete. Táto správa dokazuje úplný nedostatok úprimnosti spoločnosti Philip Morris, keď sľubovala, že jej reklama IQOS bude orientovaná len na existujúcich fajčiarov a nie na mladých ľudí a nefajčiarov. Ide o práve ten sľub, na ktorý sa Americký úrad pre potraviny a lieky spoliehal, keď nedávno povolil predaj IQOS v Spojených štátoch.
Spoločnosť Philip Morris sa pokúsila predísť škodám tak, že oznámila pred zverejnením článku spoločnosti Reuters, že pozastavila "aktivity súvisiace s digitálnymi mienkotvorcami". Opäť je zrejmé, že Philip Morris mení svoje správanie len vtedy, keď je prichytený pri čine.
Tvrdenie o propagácii elektronických cigariet IQOS len existujúcim fajčiarom sa ukázalo ako nepravdivé. Celé mesiace propagoval Philip Morris cigarety IQOS na sociálnych médiách miliónom mladých ľudí a nezastavil sa, až kým nebol prichytený. Kým Philip Morris sa snažil tento problém vysvetliť ako ojedinelú chybu, v rámci ktorej zaplatil 21-ročného mienkotvorcu na sociálnych médiách v Rusku, Reuters zdokumentoval niekoľko príkladov reklamnej kampane IQOS na Instagrame, často s použitím mladých, atraktívnych mienkotvorcov (Kampaň pre deti bez tabaku tiež zdokumentovala mnoho prípadov marketingu IQOS na sociálnych médiách). V skutočnosti ide o agresívnu marketingovú stratégiu, ktorá sa rozvíja v desiatkach krajín. Od marca 2018 až do marca 2019 uvádzali sociálne médiá príspevky pomocou hashtag #iqos, ktoré zaznamenali 179 miliónov zhliadnutí na Instagrame a Twitteri (podľa Keyhole, analytického nástroja sociálnych médií).
Okrem toho Philip Morris naďalej ignoruje ďalšie spôsoby marketingu cigariet IQOS mladým ľuďom, vrátane pivných festivalov, plážových párty a módnych prehliadok, ktoré sponzorovali v iných krajinách a ktoré prezentujú IQOS ako súčasť zábavného a módneho životného štýlu. Philip Morris realizoval svoju marketingovú stratégiu IQOS spôsobom, ktorý oslovuje najširšiu škálu zákazníkov vrátane mladých ľudí (viď príklady marketingu IQOS v rôznych kútoch sveta).
Nie je vôbec šokujúce počuť zástupcov firmy Philip Morris tvrdiť, že pred mládežou cigarety IQOS nepropaguje. Ide o tú istú spoločnosť, ktorá tvrdí, že pred mladými ľuďmi nikdy nepropagovala cigarety Marlboro ani žiadnu inú cigaretu. Tento problém sa nevyrieši prijatím tvrdení predstaviteľov spoločnosti Philip Morris o nevine. V USA je nutné, aby Úrad pre potraviny a lieky (FDA) tvrdo monitoroval reklamu IQOS, keď sa koncom roku výrobok objaví na trhu. Ak bude spoločnosť Philip Morris propagovať cigarety IQOS v USA na sociálnych médiách a prostredníctvom iných kanálov, ktoré využívali na oslovenie mladých ľudia v ďalších krajinách, FDA by mal okamžite zrušiť marketingový poriadok spoločnosti. Ostatné krajiny, kde sa IQOS predáva, musia prísne presadzovať zákazy a obmedzenia týkajúce sa marketingu tabaku a zabezpečiť, aby sa vzťahovali aj na cigarety IQOS.