Slovenské železnice majú problém. Zákazky za pol miliardy eur majú na stole úradníci v Bruseli
Štátni železniční manažéri majú nový problém. Ich zákazky za takmer pol miliardy eur majú na stole úradníci v Bruseli. Na európske orgány sa so sťažnosťou obrátili manažéri z pobočiek kazašskej firmy Integra Construction. Nedarí sa im uspieť v dvoch veľkých tendroch ŽSR, aj keď sa prihlásili s najnižšou cenou. Informuje denník N.
Ide o veľa peňazí a Slovensko má navyše z minulosti skúsenosti, že preverovanie železničiarskych tendrov Európskou komisiou nás môže vyjsť veľmi draho. Naposledy sa niečo podobné stalo, keď v Bruseli riešili sťažnosť od spoločnosti Skanska. Tej sa nedarilo s najnižšou cenou získať zákazku na modernizáciu trate pri Trenčíne. Po peripetiách v Bruseli a na súdoch sa Slovensko iniciatívne vzdalo pomoci z aktuálneho obdobia eurofondov.
Komentár Martina Ondráša: SNS ohrozuje právny štát a spravodlivosť najviac v histórii SR
Ako vždy, aj teraz, podarilo sa poslancom NR SR, pod vedením jej predsedu, zlomiť veto prezidenta republiky a opätovne schválili zákon o "neprimeraných podmienkach v obchodnom vzťahu s potravinami".
Čítať ďalej
12 | 04 | 2019
|
Martin Ondráš
Za víťaza vtedy ŽSR označili partiu firiem pod vedením TSS Grade. Zmluvu podpisoval v roku 2012 vtedajší šéf železníc Štefan Hlinka. To je ten, ktorý sa stal verejne známejší v roku 2017, keď si
zabudol ruksak s 300-tisíc eurami na benzínovej pumpe pri Štrbe.
Výsledkom tendra napokon je, že pri Trenčíne jazdia vlaky rýchlejšie, ale stálo to 244 miliónov eur namiesto 201-miliónovej najnižšej ponuky.