Štát podáva pomocnú ruku viac ako 400 zamestnancom Bukózy Vranov nad Topľou. Zamestnanci troch spoločností Bukózy Vranov nad Topľou dnes podali návrh na konkurz, ktorý je jednou z podmienok pre uplatnenie si garančného fondu Sociálnej poisťovne. Viac ako 300 zamestnancov, ktorí podali hromadné výpovede, majú zo zákona nárok na tzv. náhradu mzdy vo výške dvoch mesačných platov z garančného fondu a náhradu ušlej mzdy, ktorá im od septembra tohto roka nebola vyplatená. Sociálna poisťovňa môže preplatiť jednému zamestnancovi sumu do maximálnej výšky 4290 eur v čistom. Predpokladáme, že vo väčšine prípadov zamestnancov Bukózy pôjde v rámci tohto balíka o preplatenie maximálnej výšky troch miezd a dvojmesačnej náhrady mzdy z dôvodu okamžitého skončenia pracovného pomeru.
„Pred viac ako týždňom som sa stretol vo Vranove nad Topľou so zamestnancami Bukózy, ktorým za 3 mesiace neboli vyplatené mzdy. Sľúbil som, že už teraz bývalých zamestnancov nenecháme v štichu a podáme im pomocnú ruku,“ uviedol na úvod minister práce, sociálnych vecí a rodiny Erik Tomáš.
Za uplynulých pár dní minister práce rokoval so zástupcami zamestnancov, úradmi práce, so Sociálnou poisťovňou a aj s českým majiteľom pánom Staněkom, aby našli spoločné riešenie pre viac ako 400 zamestnancov 3 spoločností Bukózy Vranov nad Topľou. Jednou z podmienok pre uplatnenie si garančného fondu Sociálnej poisťovne je podanie návrhu na vyhlásenie konkurzu spoločností.
„Samotní zamestnanci v týchto chvíľach podávajú návrhy na vyhlásenie konkurzu. Ide teda o prejavenie vôle zamestnancov, ktorí stratili dôveru v to, že by samotná fabrika mohla pokračovať. Jedna firma je už v konkurze, kde návrh na ňu podal obchodný partner. Pri návrhu na konkurz poslednej spoločnosti pomôžeme zamestnancom my prostredníctvom Sociálnej poisťovne a ďalšieho veriteľa, pretože ich je tak málo, že nedokážu podať tento návrh sami. Zároveň, pán majiteľ Staněk mi prisľúbil, že potrebné potvrdenia o príjme zamestnanom, budú vydávať takmer okamžite pre splnenie druhej podmienky, aby Sociálna poisťovňa mohla začať konať,“ doplnil minister práce Erik Tomáš.
Generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne Michal Tariška potvrdil, že Sociálna poisťovňa je pripravená konať okamžite a byť maximálne súčinná: „Pobočka Sociálnej poisťovne vo Vranove nad Topľou poskytuje maximálnu súčinnosť. Naši zamestnanci koordinujú distribúciu žiadostí o poskytnutie nároku z fondu garančného poistenia, aby odbremenili bývalých zamestnancov spoločnosti Bukóza od ďalších byrokratických krokov. Apelujem na ľudí, ktorých sa to týka, že k žiadosti o dávku garančného poistenia je potrebné predložiť Pracovnú zmluvu a/alebo Dohodu o ukončení pracovného pomeru a Potvrdenie zamestnávateľa na účely nároku na dávku garančného poistenia čím skôr. Naši kolegovia pracujú v urgentnom režime. Ak bude zamestnávateľ súčinný a budeme mať k dispozícii potrebné podklady včas, urobíme všetko pre to, aby platby zamestnancom Bukózy odišli ešte do Vianoc.“
Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR spolu s ďalšími predstaviteľmi vlády je pripravené na ďalšie rokovania s majiteľom Bukóza Vranov nad Topľou, ktorý chce predstaviť plán, ako ďalej pokračovať v spomínanej výrobe v samotnom podniku. Pokiaľ sa bude jednať o dôveryhodný projekt ako fabriku sfunkčniť, rezort práce bude v rámci zákonných možností pripravený pomôcť.
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme.
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.
Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Telegram tu: https://t.me/hlavnydennik