Z času na čas sa stane niečo, čo rozvíri hladinu nevôle voči alkoholu za volantom. Kým pred dvoma rokmi to bola tragédia na zastávke Zochova, kedy za volantom úradoval alkohol v krvi vodiča, aktuálne je to prípad europoslaneckého asistenta. Ten sadol do auta svojho šéfa Martina Hojsíka a nabúral do auta Juraja Šeligu, ktorý bol na ceste na tlačovú besedu, ktorá sa nakoniec práve kvôli nehode nekonala. Hojsíkovmu asistentovi namerali 0,4 promile alkoholu.
Voči europoslancovi a jeho asistentovi sa zdvihla vlna nevôle – reagovali Zuzana Plevíková (Smer-SSD), ktorá by PS premenovala na pokrytecké Slovensko, keďže práve Hojsík sa len nedávno pasoval za ochrancu čistého vzduchu. Neobstojí ani výhovorka, že auto nepoužíva – ak som majiteľom niečoho, som za to zodpovedný. Pripomenula aj to, čo by sa strhlo, keby bol účastníkom nehody niekto zo Smeru. Milan Uhrík (Republika) a Tomáš Taraba (SNS) hovoria o Hojsíikovom odstúpení z postu podopredsedu EP. A čo odborník PS na životné prostredie? Sype si popol na hlavu. On počas celého štvrtka v Bruseli riešil náročnú enviro legislatívu.
Poslankyňa NR SR Zuzana Plevíková v úvode svojho statusu v krátkosti zhrnula udalosť zo štvrtkového predpoludnia nezabúdajúc na fakt, že europoslancovi „zišla“ emisná kontrola a STK už pred zhruba dvoma mesiacmi.
„Pán europoslanec Hojsík sa pasuje za veľkého zástancu ochrany životného prostredia a bojovníka proti klimatickej kríze. Neplatná emisná kontrola môže znamenať, že jeho vozidlo môže byť potenciálne neekologické a vypúšťať do ovzdušia nadmerné množstvo škodlivých látok. No nie je to priam ukážkový rozpor s jeho verejným imidžom a hodnotami, ktoré prezentuje?,“ uvažuje Plevíková pripomínajúc Hojsíkove nedávne sľuby o boji za čistý vzduch. „Ak niekto káže o ochrane klímy, mal by začať logicky u seba a ísť príkladom, no nie?,“ pýta sa logicky Plevíková.
Progresívne Slovensko sa v podstate vyhovorilo na fakt, že pán Hojsík auto nepoužíva, ibaže Plevíková sa zase len pýta.
„Je to jeho auto? Je. Má zaň zodpovednosť? Áno, jednoznačne, ako každý, kto vlastníme auto. Kto dal kľúče asistentovi? Sám europoslanec, nie? Jedine, že by mu vlastný asistent ukradol auto, o čom dosť pochybujem,“ píše Plevíková s tým, že to už by bola ďalšia bizarnosť do celej mozaiky.
„Tí, čo majú plné ústa moralizovania a „práce zo srdca pre dobro celého sveta“, sa ukazujú ako tí, čo hrajú iba svoje herecké roly a pasujú sa za pseudo-bojovníkov, iba aby zastávali navonok pred ľuďmi určitú pózu. Takéto pokrytectvo je v politike z ich strany už, žiaľ, bežné. Oni by sa mali premenovať na PS - Pokrytecká Strana,“ myslí si Plevíková.
Plevíkovú pritom už ani neudivuje, že progresívne médiá sú ticho.
„Keby sa rovnaký prípad stal asistentovi alebo asistentke europoslanca za SMER-SSD, môžeme si byť istí, že by médiá nenechali nič na náhodu. Denne by na nás z novinových plátkov a televízorov vyskakovali rôzne simulácie nehody, rozbory auta ohľadne emisií a denné reportáže. Ešte by organizovali rôzne diskusie na témy ohľadne ochrany životného prostredia a klímy. Všetci koaliční predstavitelia by museli dookola odpovedať na otázky, lebo by ich médiá atakovali, tlak by bol neúprosný a nezmyselné, priam suché výhovorky by neprešli,“ uvažuje Plevíková. V závere statusu dodáva, že to vôbec nie je prekvapivé, lebo veď PS progresívne médiá chránia, kým voči Smeru treba postupovať, ako voči úhlavnému nepriateľovi. To je prax červených denníkov.
„Kým jeden prejde s chabým vysvetlením, druhý by čelil lynčovaniu. A potom sa čudujú, že medzi občanmi médiám celkovo klesá dôvera strmhlav dolu,“ uzatvára poslankyňa.
Europarlamentný kolega Martina Hojsíka Milan Uhrík z hnutia Republika pripomínajúc kolegovu zelenú politiku tiež hovorí o pokrytectve a amaterizme. Podpredseda EP by mal vyvodiť osobnú zodpovednosť a odstúpiť.
Minister životného prostredia Tomáš Taraba (SNS) pripomína, že Hojsík, čo bojuje proti globálnemu otepľovaniu chválením sa, že všade chodí pešo, síce má auto, ale nemá na ňom emisnú kontrolu. „PS by pokrytca malo vyzvať, aby abdikoval na podpredsedu Európskeho parlamentu,“ myslí si Taraba.
„Včera sa v Bratislave stala dopravná nehoda, ktorej účastníkom bol môj poslanecký asistent. Aj napriek tomu, že podľa mojich informácií samotnú nehodu nespôsobil, nedošlo k zraneniu osôb a na mieste nehody ostal a riadne spolupracoval s príslušníkmi PZ SR, je pre mňa neakceptovateľné, že mal byť v čase nehody pod vplyvom zvyškového alkoholu. Dlhodobo presadzujem nulovú toleranciu alkoholu za volantom – preto vás chcem uistiť, že vyvodím konzekvencie,“ zastrája sa europoslanec na svojom facebookovom účte.
„Fakt, že som dlhodobo v Bruseli a auto aktuálne skoro nevyužívam, nešoféroval som ho a keďže ide o vozidlo spĺňajúce emisné normy Euro 5 nepochybne dodatočnou emisnou, aj technickou kontrolou prejde, v tomto prípade neobstojí,“ píše Hojsík o tom, čo ho podľa jeho slov mimoriadne mrzí.
„Mnoho z vás sa pýtalo, prečo som včera k celej veci mlčal. Dôvod je jednoduchý. Od rána až do noci som v Bruseli viedol veľmi náročné rokovania medzi Európskym parlamentom a Európskou komisiou o pripravovanej legislatíve o ochrane pôdy. Legislatíve, ktorú som inicioval a na ktorej pracujem posledné 4 roky,“ vysvetľuje Hojsík, ktorý je pripravený niesť dôsledky nie len za dopravnú nehodu, ale aj za jeho pochybenie. Otázne je, ako sa k tomu postaví skutočne.
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme.
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.
Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Telegram tu: https://t.me/hlavnydennik