Život bez auta si dnešný človek už ani hádam nevie predstaviť – slúži nám ako „približovadlo“ do práce, za nákupmi, či inými povinnosťami. Keď už investujeme do jeho kúpy očakávame, že bude vyrobené s nemeckou presnosťou, japonskou dokonalosťou a švajčiarskou spoľahlivosťou. Lenže niekedy realita zďaleka nedosahuje naše očakávania. Portál Caravago prináša „čiernu listinu“ najporuchovejších áut.
Na čiernej listine najväčšej európskej platformy pre nákup ojazdených áut Carvago ocitajú autá, ktoré platforma vyraďuje zo svojej ponuky – sú príliš poruchové. Takých je až 360-tisíc s rôznymi chybami motorov, či prevodoviek, o ktorých zákazníci ani netušia. Platforma preto zverejnila zoznam, v ktorom sú aj modely obľúbené aj na Slovensku.
„Z analýzy ponuky na hlavných inzertných serveroch v jednotlivých krajinách vyplýva, že ku koncu októbra 2024 ponúkali obchodníci po celej Európe 366 899 problémových áut. Len v Nemecku, najväčšom európskom automobilovom trhu a zároveň zdrojmi ojazdených vozidiel pre mnoho iných krajín, sa takýchto vozidiel ponúka viac ako 100 000,“informuje portál.
Mnohí zákazníci ani len netušia, že si za veľmi dobrú cenu kúpili auto s vadou prevodovky, či motora.
„Mnoho ľudí pozná typické závady starších vznetových motorov, podobne problematické sú však aj nízkoobjemové preplňované zážihové motory najmä z rokov 2010 – 2015. Snaha výrobcov vojsť sa do prísnejších emisných noriem častokrát prevážila nad potrebou vytvoriť trvanlivý produkt,“ uviedol Marek Dvořák, vedúci medzinárodného výkupu Carvago.
„Dôsledkom sú dnes dobre známe problémy s drobením rozvodového remeňa do oleja pri motoroch Ford 1.0 EcoBoost alebo jednotiek 1.2 EB, známych pri Peugeote a Citroene pod obchodným označením 1.2 PureTech a pri Opele ako 1.2 Turbo,“ doplnil Dvořák, podľa ktorého sú známe aj problémy v niektorých motoroch BMW, či „mokré“ dvojspojkové prevodovky PowerShift montované do radu modelov značiek Ford a Volvo alebo rýchlo degradujúce batérie Nissanu Leaf prvej generácie.
Portál Caravago zverejnil päť poruchových modelov, ktoré zo svojej poruchy vyradil, pričom sú obľúbené aj na Slovensku. V Európe sa rok čo rok predá približne 30-tisíc áut spomedzi problémových modelov.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 3. generácie (do 2018)
Mazda CX-5 Skyactiv-D (do 2018)
Peugeot 308 1.6 THP (do 2015)
Renault Mégane 1.2 TCe (do 2018)
Volkswagen Golf 1.4 TSI EA111 (do 2012)
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme.
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.
Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Telegram tu: https://t.me/hlavnydennik