Zverejnili čiernu listinu menej spoľahlivých áut. Je na nej aj to vaše?
09 | 12 | 2024 I Eka Balaskova

Život bez auta si dnešný človek už ani hádam nevie predstaviť – slúži nám ako „približovadlo“ do práce, za nákupmi, či inými povinnosťami. Keď už investujeme do jeho kúpy očakávame, že bude vyrobené s nemeckou presnosťou, japonskou dokonalosťou a švajčiarskou spoľahlivosťou. Lenže niekedy realita zďaleka nedosahuje naše očakávania. Portál Caravago prináša „čiernu listinu“ najporuchovejších áut.

Na čiernej listine najväčšej európskej platformy pre nákup ojazdených áut Carvago ocitajú autá, ktoré platforma vyraďuje zo svojej ponuky – sú príliš poruchové. Takých je až 360-tisíc s rôznymi chybami motorov, či prevodoviek, o ktorých zákazníci ani netušia. Platforma preto zverejnila zoznam, v ktorom sú aj modely obľúbené aj na Slovensku.

Viac, ako 360-tisíc problémových áut

„Z analýzy ponuky na hlavných inzertných serveroch v jednotlivých krajinách vyplýva, že ku koncu októbra 2024 ponúkali obchodníci po celej Európe 366 899 problémových áut. Len v Nemecku, najväčšom európskom automobilovom trhu a zároveň zdrojmi ojazdených vozidiel pre mnoho iných krajín, sa takýchto vozidiel ponúka viac ako 100 000,“informuje portál.

Výhodná cena nemusí byť výhra

Mnohí zákazníci ani len netušia, že si za veľmi dobrú cenu kúpili auto s vadou prevodovky, či motora.

„Mnoho ľudí pozná typické závady starších vznetových motorov, podobne problematické sú však aj nízkoobjemové preplňované zážihové motory najmä z rokov 2010 – 2015. Snaha výrobcov vojsť sa do prísnejších emisných noriem častokrát prevážila nad potrebou vytvoriť trvanlivý produkt,“  uviedol Marek Dvořák, vedúci medzinárodného výkupu Carvago.

Bol konkrétnejší

„Dôsledkom sú dnes dobre známe problémy s drobením rozvodového remeňa do oleja pri motoroch Ford 1.0 EcoBoost alebo jednotiek 1.2 EB, známych pri Peugeote a Citroene pod obchodným označením 1.2 PureTech a pri Opele ako 1.2 Turbo,“ doplnil Dvořák, podľa ktorého sú známe aj problémy v niektorých motoroch BMW, či „mokré“ dvojspojkové prevodovky PowerShift montované do radu modelov značiek Ford a Volvo alebo rýchlo degradujúce batérie Nissanu Leaf prvej generácie.

ŠKANDÁL okolo prešovskej synagógy ROZZÚRIL Machalu: "Do psej matere, takto sa to nerobí!"
Spor o budúcnosť Múzea židovskej kultúry v Prešove naberá na obrátkach. Kým aktivisti bijú na poplach kvôli údajnému zatvoreniu, ministerstvo hovorí o klamstvách a manipulácii. Petícia vyvolala búrlivé reakcie V týchto dňoch sa na sociálnych... Čítať ďalej
09 | 12 | 2024 | Bari Zakačková

Pozor na tieto modely!

Portál Caravago zverejnil päť poruchových modelov, ktoré zo svojej poruchy vyradil, pričom sú obľúbené aj na Slovensku. V Európe sa rok čo rok predá približne 30-tisíc áut spomedzi problémových modelov.

Ford Focus 1.0 EcoBoost 3. generácie (do 2018)

  • Najčastejšie problémy: Zanedbané nastavenie ventilových vôli kvôli obtiažnemu postupu, mechanické vady spôsobené rozdrobením kúskov rozvodového remeňa do oleja
  • Spoľahlivejšia alternatíva: Ford Focus 1.0 EcoBoost 4. generácie s motorom úplne novej konštrukcie

Mazda CX-5 Skyactiv-D (do 2018)

  • Najčastejšie problémy: Vydreté vačky, časté regenerácie DPF (pozn. red. filter pevných častíc), zakarbonovanie
  • Spoľahlivejší variant: Mazda CX-5 Skyactiv-D od 2018 s AdBlue alebo ešte lepšie s benzínovým motorom

Peugeot 308 1.6 THP (do 2015)

  • Najčastejšie problémy: Mechanické chyby v dôsledku rýchleho zanášania karbónovými úsadami
  • Spoľahlivejší variant: Peugeot 308 1.6 THP od 2015, poprípade 1.5 BlueHDi

Renault Mégane 1.2 TCe (do 2018)

  • Najčastejšie problémy: Opotrebenie valcov v dôsledku riedenia oleja benzínom
  • Spoľahlivejší variant: Renault Mégane s novým motorom 1.3 TCe (od 2018), vyvinutým v spolupráci so značkou Mercedes-Benz

Volkswagen Golf 1.4 TSI EA111 (do 2012)

  • Najčastejšie problémy: Mechanické poškodenie motora v dôsledku preskočenia rozvodovej reťaze
  • Spoľahlivejšia alternatíva: Volkswagen Golf 1.4 TSI 7. generácie s motorom z konštrukčného radu EA211

Vážení naši čitatelia

Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme. 
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:

1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;

2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;

3. niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"

Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457

Do poznámky prosíme uviesť "dar".

Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.

Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Telegram tu: https://t.me/hlavnydennik