Nevedia zaujať ničím, iba jarmočnými rečami a najnovšie aj tretkami. A aj tých vkusnosť je nanajvýš pochybná. Predávajú ako o dušu. Tričká, šálky, gýč v ponuke za gýčom. Matovič to nevolá nijako, iba tým značkuje svoje stádo. Tak, ako sa kedysi kravám na zadky vypaľovali znaky majiteľa. Alebo - obchodný tip - dávali vysačky na ušné boltce či ušnice. Jaro Naď to volá "merch". Od slova merchandising. Je to také slovensky znejúce, nie?
Merchandising vychádza z anglického merchandise (obchodovať, tovar). V podstate ide o najdôležitejšiu z činností vykonávaných na mieste predaja (POS – point of sale). Merchandising je fenomén, ktorý využíva rôzne techniky a metódy na to, aby práve „náš“ výrobok bol stredobodom pozornosti spotrebiteľa. Merchandising je posledným a najdôležitejším krokom, ktorý je potrebné vykonať preto, aby sa tovar v správnom čase, cene a v čo najväčšom objeme dostal k spotrebiteľom, resp. na oči spotrebiteľov.
Zákon o politických stranách im v zásade vymedzuje činnosti, ktoré smú robiť. V zmysle iného zákona, tie, ktoré nevymedzuje, robiť nesmú. V rámci obchodovania politických strán síce tie môžu obchodovať s hnuteľným a nehnuteľným majetkom, ale je to na dlhú debatu, či šálky, tričká, čapice, sú hnuteľný majetok. Ako taký by ho politické strany potom museli mať zavedený v evidencii. Obchodovanie s jarmočným tovarom zákon politickým stranám, zdá sa, neumožňuje. Teda, je to potom nezákonná činnosť politických strán. V otázke je napríklad aj zdaňovanie takéhoto predaja a odvádzanie daní z neho štátu.
"MIKINY, TRIČKÁ, FĽAŠE, ČIAPKY - Priatelia, náš e-shop ide na plné obrátky!" Chváli sa na sociálnej sieti "na plné obrátky" Jaro Naď. A čo na jeho neplatenú inzerciu komerčných aktivít na sociálnej sieti hovorí samotný jej prevádzkovateľ? "Mikiny, fľaše, tričká, hrnčeky, čiapky ihneď k dispozícii.".Každý stánkar, ktorý predáva na trhu v podstate to isté, ako je Jarov "merch", musí platiť za ten predaj daň zo zisku, pardon, z tržby. Nehovoriac o tom, že v ponuke stánkarov sú často aj milé vkusné a niekedy aj užitočné tovary na rozdiel od napríklad Matovičových tričiek s primitívne lacnými sloganmi.
Používaný najmä pred voľbami, vo volebných kampaniach. Lenže, to sa tričká, čiapky, tašky, kľúčenky či cukor alebo balíčkovaná káva rozdávali, nie predávali. A to je jeden podstatný, nie iba jemný rozdiel od konania Matovičovcov a Naďovcov v súčasnosti.
Človek s aspoň dvomi mozgovými závitmi to kupovať nebude. Ale ak občan musí daniť všetko nad nejakých 200 eur príjmu, potom je tu otázka, či politická strana alebo politik nemusí.Sú až naozaj tak privilegovaní? Prečo a za čo? Zákony tu u nás máme predsa pre všetkých, alebo, teda, sa mýlime a máme tu štát v štáte. Lebo - nejak sa v majetkových priznaniach žiadne on -line obchody politikov a príjmy z nich akosi nateraz neuvádzajú.
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme.
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.
Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Telegram tu: https://t.me/hlavnydennik