ČSOB banka rieši na Slovensku nepríjemný problém. Ako informuje SME, jej klienti začiatkom novembra zistili, že im z účtov zmizli stovky, v niektorých prípadoch až tisíce eur. Podľa portálu ide o staré platby v predajniach Lidl. Viacerí klienti pritom skončili so záporným zostatkom na bankovom účte.
Klienti sa začali sťažovať už v pondelok. Zasiahnutí klienti podľa denníka tvrdia, že ide o platby stiahnuté za obdobie posledných mesiacov až jedného roka. Keďže banka ľudí vopred neupozornila, obávali sa, že sa im niekto nabúral do účtu a peniaze ukradol.
Našťastie, nie je to tak. ČSOB aj Lidl pre SME potvrdili, že o situácii vedia a že nejde o podvod alebo napadnutie účtov klientov.
"V ojedinelých prípadoch môžu naši klienti v týchto dňoch zaevidovať odúčtovanie finančných prostriedkov za platby kartou u vybraných obchodníkov, ktoré boli realizované ešte v uplynulých mesiacoch, no z ich účtu zúčtované až s oneskorením v týchto dňoch,“ povedala pre denník banka.
V utorok (5. novembra) sa k problému banka vyjadrila aj na svojom webe. „V tomto prípade sa nejedná o duplicitné alebo nezrealizované platby, ale o oneskorené odúčtovanie v minulosti zrealizovaných platieb. Preto nie je nutné z Vašej strany realizovať žiadne kroky. Napriek tomu, že chyba bola zapríčinená treťou stranou, a nie ČSOB, sa Vám za vzniknutú situáciu ospravedlňujeme,“ píše ČSOB.
Na problém ľudia upozorňovali aj v komentároch pod príspevkami spoločnosti Lidl na Facebooku. „Mrzí nás vzniknutá situácia, ale je to problém na strane banky. Ide o oprávnené zúčtovania starých platieb, ktoré v čase keď vznikli, aj rok dozadu, Vám neboli z účtu odpísané, nám však boli preplatené korektne. My, ako Lidl s tým nemáme vôbec nič spoločné a žiaľ, to ani nevieme nijakým spôsobom riešiť. Oslovte s tým svoju banku. Ďakujeme za pochopenie,“ reagoval Lidl.
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme.
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.
Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Telegram tu: https://t.me/hlavnydennik