Čakal som ju nejakú, ale až takú trápnu nadprácu hlupákov zas nie. Potápajúca sa vlajková loď mainstreamu, teda slovenskej neinformačnej tuposti a ideologickej sebastrednosti ráno v deň odletu predsedu vlády do Číny uverejnila "podstatnú" informáciu: "Na palube mal 80 podnikateľov a keď sme sa pýtali na ich menoslov, Úrad vlády SR neodpovedal." Toľko o ceste predsedu vlády Roberta Fica do Čínskej ľudovodemokratickej republiky. Punktum. Hlúposť stiekla na dva a pol riadkoch do kanálov priaznivcov tlačového orgánu Progresívneho Slovenska.
Čitateľ sa od nich nedozvie nič, iba to, ako sú aktuálne hlboko strčení do zadku Leyenovcom v Bruseli a militaristom v USA. Fakt nič viac. No, a ešte to, podľa starého známeho hesla boľševikov, že "kto nejde s nami, ide proti nám". Dnes progresívne obnoveného na "kto sa s nami nestrká do amerických zadníc, nevie, čo je dobré."
Vážení čitatelia, sľubujem, že sa k tej Ficovej ceste prepracujem, ale najskôr, pre obraznosť nebotyčnej tuposti týchto (doplňte si akúkoľvek diagnózu z oblasti problematiky duševného zdravia)..., musím ešte toto - čo vám tiež "zabudli" povedať.
Miliardy čínskych investícií spláchol Brusel do záchoda
Uvalením dovozových ciel na čínske elektromobily Brusel jedným frenetickým potleskom progresívcov podrezal krk ekonomike mnohých európskych štátov. Čínska reakcia bola okamžitá - Peking zo dňa na deň stiahol všetky svoje plánované mega investície z európskych štátov, ktoré sa pod ten samovražedný nezmysel s autami podpísali. Slovensko našťastie medzi nimi vďaka prezieravosti vlády nebolo, takže nás sa rozhodnutie Pekingu netýka. A sme už priamo pri hlavnom zámere návštevy Číny Robertom Ficom a jeho delegáciou. Ak Čína sťahuje investície z Poľska, z Nemecka a ďalších blízkych - geograficky - krajín, kam ich asi presmeruje? No, je celkom možné, že aj k nám. Pre Čínu ide o ten istý región, o člena EÚ a o štát s rozvinutou priemyselnou základňou. A nejakých pár stoviek kilometrov zmeny umiestnenia investície zarmúti Číňanov asi tak, ako keď má niekto cestovať z Hlavnej stanice Bratislava do centra mesta. S Čínou sa akurát treba rozprávať a predostrieť jej ponuky a možnosti investovania u nás na Slovensku.
Obavy z automobilového nadšenia sa naplnili
Nemecký Volkswagen padá a iba hlupák si môže myslieť, že toho bratislavského sa to nedotkne. Francúzsko - americko - taliansky Stellantis znižuje výrobu, lebo má preplnené sklady. Iba hlupák si môže myslieť, že sa to toho trnavského nedotkne. Koho budú zachraňovať Nemci, Američania, Taliani, ak im začnú padať fabriky a ekonomika sa im bude prepadávať tak, ako sa to deje doslova pred očami? No, Slovensko určite nie. My sme na pár rokov poslúžili iba ako lacná a pracovitá výrobná sila, rozdali sme štátne stimuly a najkvalitnejšiu poľnohospodársku pôdu a basta. A Slováci dreli na tri smeny sviatky piatky ako novodobí otroci za zlomok platu ich kolegov v závodoch tých istých firiem, ale inde vo svete.
Najdôležitejšia cesta roka 2024
Vôbec na nej nie je dôležitý menoslov podnikateľov na palube premiérovho špeciálu. To si môžu v mainstreame pokojne nájsť iné pôsobisko kádrovania. Alebo sa kádrovať navzájom, bolo by čo a koho a najmä za čo !. A ešte vecne - mnohé slovenské firmy už vyrástli na úroveň prekračujúcu možnosti trhu na Slovensku a v okolitých krajinách a preto si hľadajú odbytištia a partnerov aj vo vzdialenejšom zahraničí. Dôkazom toho je aj mimoriadny rozsah podnikateľskej delegácie, ktorá aktuálne odcestovala spolu s premiérom Robertom Ficom na návštevu Číny.
Svojich zástupcov podľa štátneho tajomníka Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí Rastislava Chovanca vyslalo na túto cestu viac ako sedemdesiat firiem. „Pán premiér má so sebou asi najväčšiu delegáciu podnikateľov, aká kedy išla,“ odhadol Chovanec.
Čoho sa teda boja tí do progresívnych zadkov pozastŕkaní?
Citujem: "Zahraničná cesta premiéra do Číny vyvoláva v opozícii vážne obavy. Najmä, aby sa naša ekonomika a bezpečnosť nedostala do područia krajiny, v ktorej vládne diktatúra." To, že je v područí diktátu bruselských sankcií, vďaka ktorým spoluobčania finančne krvácajú, je podľa opozície úplne v poriadku. Nuž, v tých bruselských a amerických zadkoch je malý rozhľad, treba uznať. A nedostatok kyslíka škodí mozgu, to predsa vieme.
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme.
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.
Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Telegram tu: https://t.me/hlavnydennik