Ján Mažgút: Vallo ako ochranca ekológie? Ani náhodou, je to rukojemník aktivistov! (VIDEO)
22 | 10 | 2024 I Eka Balaskova

Poslanec NR SR Ján Mažgút (Smer-SSD) dvíhal varovný prst pred zrealizovaním cyklopruhu na Vajanského nábreží už v čase, keď sa začali stavebné práce. Okrem neho a množstva ďalších aj odborníkov, kritike dali za pravdu nie len prax, ale aj kompetentné orgány – trasu treba dať do pôvodného stavu. Práve Ján Mažgút bol hosťom relácie Karty na stôl. Obrubníky musia zmiznúť do zhruba mesiaca, do troch mesiacov musí byť zúžená, inak bude Bratislava pokutovaná.

Vallovo riešenie nevyhovuje nikomu, okrem pár cyklistov. Ján Mažgút hovorí, že primátor Matúš Vallo konal na vlastnú päsť, pretože o cyklopruhu sa neradil ani s poslancami, ani s vedením mestskej časti. Mažgút pripomenul "príbeh" tejto nezákonnej stavebnej úpravy a tiež informoval o tom, aké dôsledky vyplynuli z odborného dohľadu na cyklopruhu z Ministerstva dopravy SR.

Všetci škrípu zubami

Sporná cyklotrasa bola odovzdaná do používania pred čosi vyše rokom. Cyklisti si ju síce pochvaľujú, no motoristi škrípu zubami a odborníci hovoria o tom, že toto riešenie je nebezpečné.

„V niektorých úsekoch, najmä pri Šafárikovom námestí, pôjde o zmiešaný cyklopruh a buspruh, aby sme minimalizovali dosah tejto zmeny na MHD. Buspruhy budú doplnené aj na Dostojevského rade a tesne pred križovatkou pod Mostom SNP na Nábreží arm. gen. L. Svobodu v smere do centra,"   priblížil primátor Bratislavy Matúš Vallo ešte v auguste 2023.

„Primátor Matúš Vallo konal na vlastnú päsť a svojvoľne. Krajský dopravný inšpektorát vydal k tejto stavebnej úprave zamietavé stanovisko, pretože došlo k porušeniu viacerých predpisov," hovorí Ján Mažgút v relácii Karty na stôl aktuálne.

Toto Bratislava rozhodne nepotreboVALLA (VIDEO)
"Architekti mesta Bratislava Vallo&Zápcha" v akcii a domáci zúria. Na nábreží v centre Bratislavy výrazne zmenia organizáciu dopravy. Pribudnú tam cyklopruhy aj buspruhy. Oznámilo to hlavné mesto s tým, že prácami na zmene, ktoré si vyžiadajú... Čítať ďalej
10 | 08 | 2023 | Eka Balaskova

Stanovisko pre samosprávu nebolo záväzné

„Poviem to natvrdo – primátor Vallo konal na vlastnú päsť a absolútne svojvoľne, a zrealizoval túto cyklotrasu,“pripomína Mažgút s tým, že v krátkosti zrekapituloval „príbeh“ spornej cyklotrasy. Prvotná realizácia začala v lete pred rokom a Mažgút sa jej venoval od začiatku. Keď videl realizáciu, nerozumel, prečo práve na Vajanského nábreží, čo je jedna z dopravných tepien mesta. Na stavebnú úpravu magistrát nedostal stavebné povolenie, tak to prekvalifikoval na úpravu dopravného riešenia, pričom aj laikovi je jasné, že šlo o stavebnú úpravu. Práve tým došlo k jednak porušeniu noriem, ale aj zákona. Realizácia ukázala, že táto situácia priniesla niekoľko kolízií. Následne magistrát niektoré úpravy revidoval – pridal reflexné prvky, ktoré sú v nepriaznivom počasí neúčinné a podobne. Do procesu viackrát zasahoval aj dopravný inšpektorát, no doprava stále nie je priepustná.

Vajanského nábrežie, Bratislava, foto: FB/L. Veselská | Vallov cyklopruh na Vajanského nábreží ohrozoval aj bezpečnosť, nie plynulosť dopravy. Dôkazom sú aj kolízie električiek

Ekologicky mysliaci Vallo

Vallo podľa Mažgúta nerazí ekologickú ideu, ale mu ide o vazalstvo voči aktivistickým združeniam, ako Cyklokoalícia, či Nespokojné matky.

„Hovorilo sa, že hlavná doprava sa z hlavných tepien presunie na obchvat. Chodím cezeň každý deň, pretože chodím do práce a vozím tade deti do školy a ten obchvat je permanentne upchatý, od Patrónky až po všetky mosty,“upozorňuje Mažgút s tým, že ak chceme, aby bola doprava bezpečná, musí byť bezpečná pre všetkých – nie len cyklistov, ale aj chodcov a vodičov.

Vallov trucpodnik

„Primátor Vallo nekomunikoval ani s poslancami Mestského zastupiteľstva a čo je zrejme najviac zarážajúce, nekomunikoval ani s vtedajším starostom Starého mesta. Veď cyklotrasa doslova odnikiaľ nikam je v jeho mestskej časti a on túto informáciu nemal,“vyčíta Mažgút Matúšovi Vallovi. „Je to červená škvrna na tvári mesta.“

Tomáš Taraba: Rok od menovania vlády. S bilanciou je spokojný
V piatok, 25. októbra uplynie rok, čo vtedajšia prezidentka Zuzana Čaputová menovala v poradí štvrtú vládu Roberta Fica (Smer-SSD). Ďalšími koaličnými stranami sú Hlas-SD a Slovenská národná strana. Vláda sa rodila ťažko, zvlášť rezort životného... Čítať ďalej
22 | 10 | 2024 | Eka Balašková

Odborný dohľad z ministerstva dopravy

Mažgút hovorí, že v nedávnej minulosti bol na cyklopruhu vykonaný odborný dohľad z ministerstva dopravy a ten len potvrdil už skoršie zistenia – porušenie zákona, noriem a nariadení.

„Na základe tohto dohľadu došlo k stanovisku, ktoré doslova prikazuje hlavnému mestu, aby do 40-tich dní odstránilo tie, nazvime to obrubníky, nebezpečné zátarasy. Na druhej strane má 90-dňovú lehotu na to, aby sa tá cyklotrasa zúžila na miestach, kde je nepomerne široká, aby tá šírka vozovky bola v rámci normy taká, aká pre motoristov má byť,“dopĺňa Mažgút. Či sa vrátia dva pruhy, alebo aké bude riešenie, musí v súlade s týmto rozhodnutím uviesť do praxe magistrát.

facebook / Jasna Flamíková | Obrubníky na cyklopruhu ničia vodičom autá. Primátor Vallo a Cyklokoalícia však hovoria - zvykajte si.

K štátnemu odbornému dohľadu na cyklotrase mal tlačovú besedu aj minister dopravy Jozef Ráž.

Vážení naši čitatelia

Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme. 
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:

1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;

2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;

3. niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"

Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457

Do poznámky prosíme uviesť "dar".

Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.

Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Telegram tu: https://t.me/hlavnydennik

Zdieľať tento článok
Starší článok Novší článok