Presun hlavnej stanice do Stupavy? Minister dopravy PREHOVORIL!
14 | 10 | 2024 I Bari Zajačková

Minister dopravy Jozef Ráž rozptýlil špekulácie o presune hlavnej železničnej stanice z Bratislavy do Stupavy. Zároveň však odhalil ambiciózne plány na výstavbu novej stanice v Stupave, ktorá by mala odľahčiť bratislavský železničný uzol.

Hlavná stanica zostáva v Bratislave

"Presťahovať hlavnú stanicu z Bratislavy do Stupavy nikdy nebolo v pláne. Hlavná stanica navždy zostane v Bratislave," uviedol minister Ráž. Špekulácie o možnom presune podľa jeho slov vznikli ako nedorozumenie či nepochopenie skutočných zámerov ministerstva.

Nová stanica v Stupave odľahčí Bratislavu

Rezort dopravy však skutočne počíta s veľkým projektom novej stanice v Stupave. Tá by mala fungovať ako "servisná stanica" s kompletným zázemím pre vlaky.

"Výsledky pripravovanej realizačnej štúdie ukazujú, že v Stupave by mala vyrásť nová stanica s pracovným názvom Bratislava – západ," vysvetlil minister. "Jej vznik by mal pozitívny vplyv aj na bratislavskú hlavnú stanicu, keďže by sa z nej mohli do Stupavy presunúť viaceré práce, ktoré ju v súčasnosti zaťažujú - napríklad údržba vlakov, upratovanie či prehadzovanie rušňov."

Súčasť projektu rýchlostných tratí

Nová stupavská stanica je súčasťou rozsiahlejšieho projektu rýchlostných tratí, ktoré by mali prepájať Budapešť, Viedeň a Prahu.

"Rýchlovlaky pôjdu aj cez Bratislavu, zastavia na krátky čas na hlavnej stanici na nástup a výstup a pôjdu do Stupavy," priblížil plány Ráž. Celá rýchla trať by mala na Slovensko vstupovať pri Rajke a cez Záhorie smerovať do Čiech.

Rekonštrukcia bratislavskej hlavnej stanice

Bratislavská hlavná stanica sa po rokoch dočká väčšej rekonštrukcie. V krátkom čase by malo byť vyhlásené verejné obstarávanie na zhotoviteľa projektovej dokumentácie.

"Hlavná stanica sa konečne dočká svojho faceliftu," avizoval minister Ráž.

Nová "servisná" stanica v Stupave by sa mala vybudovať za európske peniaze a súčasťou celého projektu sú aj ďalšie modernizačné projekty na železničnej infraštruktúre. Tieto ambiciózne plány by mali výrazne zlepšiť železničnú dopravu v bratislavskom regióne a na západnom Slovensku.

Eú a jej úporné snahy o celoeurópsku drahotu
Iba Boh vie, koho chráni "ochranárska" politika Európskej únie. No, v kauze covidových vakcín to vlastne vieme všetci, akurát, že na "nebesia", ani tie Bruselské, sa nesiaha. Najnovšie nás Európska únia "ochránila pred lacnými elektrautami z Číny.... Čítať ďalej
14 | 10 | 2024 | Ivan Brožík

Vážení naši čitatelia

Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme. 
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:

1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;

2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;

3. niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"

Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457

Do poznámky prosíme uviesť "dar".

Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.

Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Telegram tu: https://t.me/hlavnydennik

Zdieľať tento článok
Starší článok Novší článok