Čínsky automobilový gigant BYD prekvapuje svet rekordnými predajmi a ambicióznymi plánmi. Najnovšie čísla podľa zahraničných zdrojov naznačujú, že by mohol zosadiť Teslu z trónu najväčšieho predajcu elektromobilov. Agresívna cenová politika a expanzia do Európy robia z BYD vážneho hráča na globálnom trhu elektromobilov.
Čínska automobilka BYD valcuje konkurenciu a môže sa stať novým lídrom na trhu elektromobilov. V druhom štvrťroku tohto roka dosiahla rekordné tržby a pravdepodobne predbehla aj doterajšieho kráľa - americkú Teslu. Európski výrobcovia začínajú pociťovať tlak čínskeho konkurenta.
BYD predal v júni neuveriteľných 341 658 nových energetických vozidiel, čím vytvoril nový mesačný rekord. Tento počet zahŕňa ako čisto elektrické vozidlá, tak aj plug-in hybridy. Predaj čisto elektrických áut vzrástol medziročne o 13% na 145 179 kusov. Tieto čísla sú impozantné a ukazujú na rýchly rast spoločnosti.
Za raketovým nárastom predaja stojí agresívna cenová politika BYD. Spoločnosť sa nebojí znižovať ceny svojich modelov, aby prilákala viac zákazníkov. Napríklad nový model Yuan (v Európe známy ako Atto 3) stojí v Číne len 16 644 dolárov - o 12% menej ako predchádzajúca verzia. Táto stratégia sa ukazuje ako veľmi účinná v získavaní väčšieho podielu na trhu.
BYD má veľké plány aj v Európe. Vlani tu predal 15 644 elektromobilov, čo predstavovalo 1,1% podiel na trhu. Tento podiel sa môže zdať malý, ale spoločnosť má ambiciózne ciele. BYD plánuje dosiahnuť 5% podiel na európskom trhu elektromobilov, čo by znamenalo skutočnú revolúciu. Ak by sa im to podarilo, stali by sa významným hráčom na európskom automobilovom trhu.
Zatiaľ čo BYD zažíva raketový rast, Tesla čelí problémom. V prvom štvrťroku tohto roka tržby americkej automobilky medziročne klesli o 9% - čo je najväčší pokles od roku 2012. Tento vývoj naznačuje, že konkurencia na trhu elektromobilov sa zostruje a Tesla možno stráca svoju dominantnú pozíciu.
Rast BYD a problémy Tesly naznačujú, že na trhu elektromobilov sa schyľuje k veľkému súboju. BYD so svojou agresívnou cenovou politikou a rýchlym tempom inovácií predstavuje vážnu hrozbu pre etablovaných výrobcov. Na druhej strane, Tesla má stále silnú značku a lojalitu zákazníkov.
Európski výrobcovia ako Volkswagen, Stellantis či Renault budú musieť rýchlo reagovať, ak nechcú stratiť významný podiel na trhu. Konkurencia z Číny prináša kvalitné autá za výrazne nižšie ceny, čo môže zmeniť dynamiku celého odvetvia.
Otázkou zostáva, ako sa s touto výzvou vyrovnajú tradičné automobilky. Budú schopné konkurovať čínskym cenám a zároveň udržať vysokú kvalitu? A ako zareaguje Tesla na rastúcu konkurenciu?
Jedno je isté - trh elektromobilov čakajú v najbližších rokoch veľké zmeny. Zákazníci môžu očakávať širšiu ponuku modelov a potenciálne nižšie ceny. Kto z tohto súboja vyjde ako víťaz, ukáže čas.
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme.
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.
Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Telegram tu: https://t.me/hlavnydennik