Progresívne Slovensko sa riadne oneskorene zobudilo zo zimného spánku. Doslova s krížikom po funuse. Jeho Ján Hargaš tak posplietal status na stránke Progresívneho Slovenska na sociálnej sieti, že by mu za túto slohovú správu dala učiteľka v základnej škole nedostatčnú.
Zjavne sa začala "uhorka" a to sa ešte ani prázdniny nezačali. Téma pomalého vydávania cestovných pasov rezonuje na Slovensku možno už od vlaňajšieho decembra. takže toľko ten "krížik po funuse".
Tak toto musí od jedu roztrhnúť dokonca aj Veroniku Remišovú, že to nebol jej nápad: "Politici vládnym špeciálom lietajú na futbal, no bežní Slováci a Slovenky sa nevedia dostať k pasom. Mešká ich takmer 15-tisíc. Mnohé sú oneskorené o týždne, a je otázne, či ľudia stihnú už zaplatené dovolenky." Píše na sieti Progresívneho Slovenska Ján Hargaš. takto spojiť dva fakty je doslova umenia "génia". Oslí mostík par excellence.
(Oslí mostík je výraz, ktorý sa uplatňuje najmä v rečníctve. Označuje obratné, ale často krkolomné prepojenie dvoch inak nesúvisiacich tém.)
Inak, bežní občania s problémom spolu s políciou bojujú už pol roka, niekto sa zjavne "zobudil" len pár dní pred odletom.
Súčasné vedenie rezortu vnútra od svojho nástupu rieši situáciu s meškaním pri vydávaní pasov. Deklarovalo okrem iného snahu vytvoriť nové personalizačné centrum. Problémy podľa neho spôsobili predošlé vedenia. Uviedlo to Ministerstvo vnútra (MV) SR v reakcii na kritiku poslanca Národnej rady SR Jána Hargaša (PS), ktorý za situáciu viní terajšieho šéfa rezortu Matúša Šutaja Eštoka (Hlas-SD).
"Súčasnú situáciu primárne spôsobilo bývalé vedenie ministerstva vnútra pod vedením Romana Mikulca a Ľudovíta Ódora, ktorí nezakontrahovali dodanie nových strojov na výrobu pasov a rovnako nezabezpečili dostatok čistopisov," poznamenal rezort v stanovisku, ktoré TASR poskytol jeho hovorca Matej Neumann.
"Napriek tomu stále nie sme v situácii, aby sme všetky pasy vydávali v štandardnej lehote," uviedlo. Poukázalo na to, že pasy personalizuje na Slovensku len jediné pracovisko. "Snahou súčasného vedenia je preto vytvoriť nové personalizačné centrum, aby bol plne pokrytý dopyt občanov po nových dokladoch," dodalo.
Rezort za problém považuje technické zariadenia personalizačného centra. Upozornil, že ich životnosť sa skončila už pred šiestimi rokmi. "Nová technika bola obstaraná ešte v roku 2019, avšak predchádzajúce vedenie rezortu vnútra z neznámych dôvodov nové stroje nezakontrahovalo. Objednané už sú, avšak dodané budú až na jeseň," skonštatoval. Avizoval, že po ich uvedení do prevádzky by sa už oneskorenie nemalo opakovať, keďže sa na nich bude dať vyrábať dvojnásobnou rýchlosťou.
Zároveň deklaroval, že disponuje čistopismi dokladov, no ich zásoby nie sú úplne komfortné. "Predchádzajúce vedenie rezortu opäť z neznámych dôvodov nepodpísalo zmluvu s novým dodávateľom čistopisov, ktorého sami vybrali vo verejnom obstarávaní. Aj túto situáciu muselo po predchodcoch vyriešiť až súčasné vedenie," podotkol. Avizoval, že čistopisy by sa mali začať dodávať po lete. O podrobnostiach chce informovať v dohľadnom čase.
Hargaš v utorok upozornil na meškanie pri vydávaní pasov. Považuje to za zlyhanie Šutaja Eštoka. Poukázal na to, že podcenil situáciu so zvyšovaním poplatkov. Vyzval ho, aby vysvetlil príčiny krízy a predstavil jej riešenie.
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme.
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.
Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Telegram tu: https://t.me/hlavnydennik