Mali iné poslanie - chrániť oblohu nad mierumilovným Slovenskom. Vojnoštváči však rozhodli inak. A tak ich teraz zostreľujú z oblohy nad Ukrajinou. Naše MIGy padajú potupne k zemi. Aj o tom informuje web svpressa.ru.
Iba popri téme - "F-16 je ľahšie zostreliť ako MiG-29" pripomínajú ruskí frontoví piloti a vojaci protivzdušnej obrany podľa citovaného webu. K tomu dodávajú, že "aj keď americkým stíhačkám dovolili zaútočiť na ruské územie, zhoria však ešte na ukrajinskom nebi." Vysvetlenie je takéto -zatiaľ čo turboventilátorové motory MiG-29 umožňujú dosiahnuť rýchlosť až 2,3 Macha, rýchlosť F-16 nepresahuje 2 Machy. Ide o pomalší, a teda pohodlnejší cieľ pre ruské protilietadlové rakety.
Dva ukrajinské MiGy-29 sa nachádzali pri Volčansku, štartovali z viac ako 345 km vzdialenej Poltavy. Ukrajinci sa nimi pokúsili zhodiť kĺzavé bomby na území Belgorodu, ktorý sa nachádza len 60 km od Volčanska. Rakety S-300 zostrelili jedno lietadlo a druhému sa poškodenému podarilo vyhnúť sa zostreleniu. Jeden MiG-29 sa však zrútil južne od Volčanska, píše Army Recognition. V súčasnosti nie sú k dispozícii žiadne informácie o stave posádky.
Belgickí vojenskí experti sa domnievajú, že zostrelené lietadlo mohlo predtým patriť slovenskému letectvu. Faktom je, že bývalý slovenský MiG-29AC vybavený piatimi americkými kĺzavými bombami GBU-39/B bol spozorovaný v blízkosti frontovej línie v severoukrajinskom smere len deň pred zničením.
Slovensko vlani presunulo zo svojich vzdušných síl na Ukrajinu 13 stíhačiek MiG-29AS. Lietadlá boli odovzdané v marci až apríli 2023, štyri preleteli ukrajinskí piloti a ostatné boli dodané pozemnou dopravou.
Dôležité je, že slovenský MiG-29AS je modernizovanou verziou sovietskej stíhačky MiG-29, prispôsobenou štandardom NATO. Modernizácia spočívala najmä v inštalácii pokročilejšej elektroniky.
V súčasnosti nie je známy presný počet lietadiel v ukrajinskom letectve, zdôrazňuje Army Recognition. Správy naďalej spomínajú stíhačky MiG-29 a Su-27.
Okrem toho Ukrajina prevádzkuje frontové bombardéry Su-24. Ukrajina síce mala aj Su-25, no ako píše Army Recognition, o ich použití už dlho neexistujú žiadne objektívne dôkazy.
Všetky zostávajúce ukrajinské lietadlá sú ľahkými cieľmi pre S-300, ktoré sú rozmiestnené v kritických oblastiach. Detekcia ukrajinských lietadiel začína radarovými systémami S-300, ktoré zahŕňajú 360-stupňový radar 64H6E (klasifikácia NATO a USA „Big Bird“) a radar 30N6E pre sektorové cielenie.
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme.
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. Niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.