Opozícia si špiní do vlastného hniezda. Jeden čihi, druhý hota!
30 | 05 | 2024 I Ivan Mihale

Voľby do europarlamentu sa budú na Slovensku konať 8. júna. Jednotlivé strany rozbehli kampaň na plné obrátky a každý sa snaží odprezentovať sa v tom najlepšom svetle. Opozičným stranám sa však podarilo vtipné faux pas a vyzerá to tak, že si strelili do vlastného kolena. Posúďte sami.

ÚVOD

Podľa posledného zverejneného prieskumu, Igor Matovič, patrí medzi politikov s najnižšou dôverou vôbec, ktorému dôveruje iba 9 percent opýtaných a nedôverujú mu takmer tri štvrtiny opýtaných (74 percent). Spolu so straníkom Romanom Mikulcom dnes zverejnili status na sociálnej sieti, kde sa snažili osloviť potenciálnych voličov s témou: "AK NEBUDEME INVESTOVAŤ DO VZDELANIA A BUDOVANIA KRITICKÉHO MYSLENIA, NEMÁME ŠANCU TOMUTO ZLU ČELIŤ!". Status zverejnila strana Progresívne SLOVENSKO.

ZAUZLENIE

"Manipulácia a propaganda sú všadeprítomné a sociálnymi sieťami sa šíria rýchlosťou blesku. Ich cieľom je rozšírenie zla, nenávisti, hnevu a neistoty a tým aj priepastné rozdelenie našej spoločnosti, ktoré spôsobí rozpad sociálnej kohézie a solidarity medzi ľuďmi.

Obeťami dezinformácií a hoaxov sa často stávajú tí najzraniteľnejší - deti a mládež. Práve oni sa stávajú ľahkou korisťou pre zlo a nenávisť, pretože sú príliš ľahko dostupní propagande, ktorá sa valí zo sociálnych sietí.

Ich ochrana do veľkej miery závisí od dôslednej kontroly zo strany sociálnych platforiem. Nezabúdajme však, že sociálnym platformám ide predovšetkým o biznis. Preto nezastupiteľnú úlohu tu zohrávajú rodičia i škola.

Je však potrebná aj regulácia zo strany EÚ, keďže prevádzkovateľmi sociálnych sietí sú nadnárodné korporácie neraz so sídlom mimo EÚ.

Budeme dbať aj na to, aby vzdelávanie a vysvetľujúce informácie doplnené o osobné skúsenosti z poznávania vlastnej histórie boli podporované aj v našej krajine," stojí na Facebooku OĽaNO.

VYVRCHOLENIE DEJA

Na druhej strane, Progresívne Slovensko tiež zverejnilo status, v ktorom sa pochválilo, že práve ich voličskú základňu predsatavujú najmä mladí ľudia a stredoškoláci. "Mladí ľudia chcú jasne Proeurópske Slovensko. Pošlime 8. júna do Európy odkaz, že najsilnejší hlas má na Slovensku odbornosť a slušnosť, nie krik a neustále osočovanie. Je nás viac, ktorí si to želáme!"

OBRAT

Podľa aktuálneho exkluzívneho prieskumu spoločnosti SANEP pre televíziu TA3 z druhej polovice mája by voľby do Európskeho parlamentu vyhrala strana Smer s náskokom pred Progresívnym Slovenskom. Stranu SMER by volilo 23,8 percenta opýtaných a Progresívne Slovensko 22,1 percenta respondentov, nasledovala by strana Hlas, ktorej by dalo hlas 13,8 percenta opýtaných. Do Európskeho parlamentu by sa ešte dostala Republika s podporou 9,1 percenta

ZÁVER

Takto to vyzerá, ak ani opozičné strany sa nedokážu (okrem protestov) dohodnúť na spoločnom útoku voči rozhodným Slovákom, ktorí vyslovili svoje jasné smerovanie nielen v parlamentných ale aj v prezidentských voľbách. A výsledky ukážu rozhodnosť aj vo voľbách do europarlamentu.

A kde čerpajú mladí najviac informácii? Na sociálnych sieťach. Tu sa však ukazuje, aká propaganda sa rúti sociálnymi sieťami a kto koho manipuluje, taktiež kto je obeťami dezinformácií a hoaxov. Áno, najviac nimi trpia práve mladí ľudia, a to až tak, že sú ochotní voliť PS.

Aká je dôveryhodnosť politikov? Pellegrini JASNE vyhral, posledný VŠAK neprekvapil
Exkluzívny prieskum spoločnosti SANEP pre televíziu ta3 bol uskutočnený v dňoch 24. až 28. mája 2024 na vzorke 2 400 opýtaných, čo je neobvykle vysoké číslo. Ostatné prieskumy pracujú so vzorkou okolo 1000 respondentov. Respondenti, okrem iných,... Čítať ďalej
30 | 05 | 2024 | Ivan Mihale

Vážení naši čitatelia

Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme. 
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:

1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;

2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;

3. Niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"

Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457

Do poznámky prosíme uviesť "dar".

Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.