Obyčajná cesta vlakom sa premenila na veľmi nepríjemnú spomienku. Pár sa v noci zo štvrtka (2. mája) na piatok vydal z Prahy na východ Slovenska lôžkovým vozňom, veď prečo by v Košiciach nevystúpili oddýchnutí... Lenže v posteľnej bielizni vo vlaku s nimi cestovali nepríjemní spoločníci a pár si odniesol aj štípance od ploštíc, irozhlas.cz.
Po tom, čo na problém upozornili, ich zamestnanci spoločnosti presunuli do iného vagónu. Spoločnosť Regiojet uviedla, že prípad zaznamenala a aktívne sa ním zaoberá.
Vojtech cestoval 2. mája s partnerkou z Prahy na východné Slovensko vlakom železničného prepravcu RegioJet. Z východiskovej stanice vyšli o 21.52, lístky mali zakúpené do lehátkového vozňa.
„Zhasli sme, uložili sa na ležadlá a sledovali seriál. Zhruba po dvoch hodinách jazdy začala partnerku svrbieť ruka. Po rozsvietení sme si všimli, že má v oblasti ramien a nôh veľké začervenané fľaky,“opisuje pre irozhlas.cz Vojtech. Po bližšej ohliadke kupé dvojica zistila, že v lôžkovinách aj čalúnení sú ploštice, urobili pár záberov a z kupé odišli. Informovali vlakvedúcu, ktorá ich premiestnila do iného vozňa a prisľúbila spísať hlásenie. Z rovnakého dôvodu boli presunutí aj iní dvaja spolucestujúci.
„Tento prípad sme zaznamenali av súčasnej dobe sa ním aktívne zaoberáme. Ostatných cestujúcich informujeme v prípade potreby a prijímame opatrenia, ktoré zaistia bezpečie všetkých pasažierov,“odpovedala na otázku servera irozhlas.cz PR manažérka spoločnosti RegioJet Alexandra Janoušek Kostřicová. Z jej odpovede však nie je jasné, či bol prípad vyriešený. V takýchto situáciách spoločnosť cestujúcim ponúka kompenzáciu cestovného.
„Kompenzácie sú prevádzané priamo na konto zákazníka vo forme kreditu, za ktorý je možné zakúpiť ďalší cestovný lístok alebo si kompenzáciu vyzdvihnúť v hotovosti na našej pobočke. V prípadoch, keď dôjde k zasiahnutiu cestujúcich, poskytujeme aj dodatočnú pomoc, vrátane pokrytia nákladov na dezinfekciu či dezinsekciu,“ približuje. Vojtech s partnerkou síce kompenzovaní boli, no celková komunikácia prepravcu ich sklamala.
Problém totiž nahlásili jednak písomne, ale aj prostredníctvom infolinky prepravcu.
„Po tom, čo neprišla žiadna odpoveď a ani na sociálnych sieťach som nezaznamenal, že by na toto RegioJet upozornil, som opäť na linku zavolal 6. mája. Tu mi bolo iba povedané, že reklamácia bola odoslaná a je súčasťou štandardnej zákonnej tridsaťdňovej lehoty, ktorú má prepravca na vyjadrenie,“ popisuje Vojtech.
„Vo vlakoch vykonávame pravidelnú dezinfekciu a dezinsekciu. Pokiaľ je výskyt nahlásený, prijímame okamžité opatrenia, vozidlo je odstavené a je vykonaná dezinfekcia a dezinsekcia mimo plánovaného harmonogramu,“ doplnila informáciu Janoušek Kostřicová.
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme.
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydenni