Transparency International Slovensko zverejnilo finálny prehľad financovania prezidentskej kampane kandidáta Ivana Korčoka.
Podľa ich záverov je prezidentská kampaň Ivana Korčoka plná pochybností. Protikandidát Petra Pellegriniho prekročenie limitu financovania kampane nepriznal a podľa správy, ktorú predložil, minul 499,9 tisíca eur. Vo výdavkoch mu však zároveň chýbajú viaceré položky.
Podľa organizácie mohol prekročiť limit až o 80-tisíc eur. Tím Ivana Korčoka situáciu zatiaľ nevysvetlil.
Korčok predtým uviedol, že minul 499,9-tisíc eur, čo je tesný limit, keďže horná hranica je zákonom nastavená na pol milióna eur. Neúspešný kandidát zároveň uviedol, že limit neprekročil.
Podľa Transparency International chýba medzi položkami viacero vecí, ako napríklad platba za prenájom kampaňového vozidla v marci a apríli či honoráre pre Ľubomíra Bagina za moderovanie zhromaždení.
„Na transparentnom účte nevykázal ani úhradu za prenájom outdooru v apríli,“ uvádzajú.
„V marci mal podľa jeho účtu vonku 750 bilbordov, 24 väčších bigbordov či 170 menších citilightov za celkovo 120-tisíc eur. Táto reklama mu visela aj v závere kampane počas prvého aprílového týždňa. Dokopy by mohlo ísť podľa nášho odhadu o reklamu za 30-tisíc eur,“ informuje organizácia na sociálnej sieti v príspevku.
Korčok ani jeho tím na otázky Transparency International neodpovedal. „Vyjadrenie máme iba k reklame, ktorú mal Korčok na sieti obrazoviek Postrerscreens umiestnených vo fitnescentrách, baroch a kluboch,“ informujú.
Podľa agentúry Kantar ho reklama na mesiac stála približne 9-tisíc eur. Tento výdavok na jeho transparentnom účte chýba.
Organizácia sa obráti na potrebné orgány, aby situáciu preverili.
Zdroj: FB/Dnes24/HD
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik