Végh si dovolil niečo, čo sa v liberálnych kruhoch neodpúšťa – v druhom kole prezidentských volieb podporil v „liberálnej kaviarni“ nepohodlného kandidáta. Peter Pellegrini súboj s Ivanom Korčokom o kľúče od Prezidentského paláca vyhral a Végh prišiel o niekoľko významných reklamných spoluprác. Pre Aktuality sa však vyjadrila marketingová odborníčka práve voči spôsobu, akým sa vyjadrila firma, ktorá to celé spustila.
Ukončenie spolupráce z troch firiem prišlo evidentne po podpore Petrovi Pellegrinimu, ktorú vyslovil pár dní pred voľbami, hoci sa vyhovorili každý na niečo iné. Firmy tým vyvolali veľké ohlasy, na strane PS dokonca radosť, lebo veď firmy majú právo riešiť si spolupráce samé a Végh je hulvát, takže riaditeľ agentúry PS:Digital tlieska. Televíznemu politickému moderátorovi je dôvod jasný a je celkom inde, ako vo Véghovom správaní. Marketérka zase hovorí o pokrytectve Renaultu.
Podľa automobilky Renault, ktorá odštartovala celú kauzu, mal Végh zostať apolitický a preto nemajú záujem o ďalšiu spoluprácu. O pár dní neskôr sa pridala firma Pierre Baguette – tej sa (zrazu) znepáčila Véghova nekultivovaná komunikácia na verejnosti. Trojcu uzavrel pivovar Heineken, ktorý hovorí o nedodržiavaní etického kódexu Véghom.
Šéf reklamnej agentúry PS:Digital Véghovi tiež vyčítal vulgárne vystupovanie na verejnosti. Preto si urobil „skúšku Ficom“ a vyhodnotil to tak, že dôvod na ukončenie spolupráce nebol politický (hoci Renault sa k tomu neprofesionálne priznal), všetky tri firmy urobili dobre. Moderátor ta3 Peter Bielik ho „uzemnil“ konštatovaním, že Végh má sprostý slovník dlhodobo, preto iná logika, ako si vysvetliť rozviazanie spolupráce asi nefunguje.
Expertka na marketing Veronika Števčat Szabóová hovorí, že správanie Renaultu vyznieva pokrytecky. Veď dve z „ich“ influenceriek podporili Korčoka a s nimi v spolupráci automobilka pokračuje.
„V aktuálnej situácii správanie značky vyznieva pokrytecky, pretože Renault spolupracuje na pozícii ambasádorov značky aj s inými influencermi ako sú Dáša „Mamba“ Šarközyová, Petra Dzvoníková známa ako Petush Nasklee či Martina „Moma“ Horňáková. Tieto influencerky vo svojich príspevkoch otvorene podporili kandidáta Ivana Korčoka, a preto mi to zo strany Renaultu príde ako dvojaký meter. Na jednej strane „potrestali“ ukončením spolupráce Attilu Végha, pretože podporil Petra Pellegriniho, na druhej strane ostatných ambasádorov značky, ktorí podporovali Ivana Korčoka, nijako „nepotrestal“,"uviedla Števčat Szabóová z Katedry masmediálnej komunikácie a reklamy Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre.
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme.
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. Niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik