Zvlášť po druhom kole slovenských prezidentských volieb sa rozmohla prax, v ktorej firmy ukončujú, prípadne nepredlžujú spoluprácu s influencermi, ktorí nezastávajú ten správny politický názor a dovolili si, prezentovať ho na sociálnych sieťach. Najvýraznejším príkladom je zápasník MMA Attila Végh, od ktorého „odskočili“ už traja podporovatelia. Čo na túto prax hovoria podnikateľské združenia, zaujímalo Plusku.
Po Renaulte prišla stopka spolupráce s výrobňou bagiet a pivovarom. Podpredseda NR SR Ľuboš Blaha (Smer-SSD) kritizuje nadnárodné korporácie a Véghovi vyjadruje podporu. Tri podnikateľské združenia však hovoria, že je vecou každej jednej firmy, koho mieni a koho nemieni podporovať, pričom každý podnikateľský subjekt sa v týchto veciach riadi vlastnou vnútornou politikou.
„Veľká nevoľa sa zniesla na Attilu. Čo by sa dalo ustáť. Ale budem úprimná, nie keď aj náš celý tím ľudí sme na opačnej strane. My, naši najbližší, naše bubliny," napísala Véghovmu manažérovi zástupkyňa firmy Renault, Ivana Obadalová, Véghov manažér komunikáciu zverejnil. K tomuto postupu sa pridali aj ďalšie dve firmy – výrobca bagiet Pierre Baguette a najnovšie aj Heineken. Na druhej strane sa zdvihla vlna podpory Véghovi.
Podľa Blahu je Atilla Végh prenasledovaný bohatými firmami za to, že vyjadril svoj politický názor. „Baba z Renaultu to povedala na plné ústa - keby si fandil Korčokovi, tak v pohode, ale tých druhých nemáme radi. Začal sa šialený lynč na jedného z najlepších slovenských športovcov. Boháči zo zahraničia sa mstia. Nadnárodné korporácie si zmysleli, že môžu vstupovať do slovenskej politiky a šikanovať našich športovcov. Zneužívajú na to svoju ekonomickú moc. Hanba!"
„Uvedomujú si, že ich prípadný politický názor by nemusel korešpondovať s názorom ich zákazníkov, dodávateľov či zamestnancov. Snažia sa tak vyhnúť zbytočnej polarizácii,“povedala pre Plusku hovorkyňa Asociácie zamestnávateľských zväzov a združení SR Miriam Filová, podľa ktorej ale ide o individuálne rozhodnutia. Tie robí každá firma a prispôsobuje ich vlastnej vnútornej politike.
„K politike či témam idúcim mimo záber našich aktivít sa nevyjadrujeme. Do individuálnych osobných alebo korporátnych rozhodnutí našich členov týkajúcich sa ich marketingu či politického angažovania nevstupujeme,“ hovorí na margo toho, že Asociácia priemyselných zvätov a dopravy (APZD) je apolitická zamestnávateľská organizácia jej hovorca Marcel Valocka. Ich prioritou je, byť platformou pre spoluprácu, podporu a rozvoj kvalitného pracovného prostredia.
Aj podľa Republikovej únie zamestnávateľov (RÚZ) je každý podnikateľský subjekt v činnostiach mimo priamych podnikateľských aktivít autonómny. A k tomu patrí aj spoločenská angažovanosť.
„Podobne i uzatváranie či rušenie obchodných kontraktov podlieha zmluvnej voľnosti. To znamená, že je potrebné rešpektovať ak sa firma rozhodne ukončiť využívanie niektorých predajných/marketingových kanálov, ako i to, že niektorým firmám angažovanie sa osôb s nimi spolupracujúcimi nevadí,“podotkol pre Plusku generálny sekretár RÚZ Martin Hošták.
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme.
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. Niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik