Meno Attilu Végha sa v poslednom čase do povedomia širokej verejnosti dostal skôr tým, že jeho reklamní partneri s ním rozviazali zmluvy kvôli jeho politickému názoru. Pri ďalšom, zatiaľ poslednom takomto kroku firmy voči nemu, to však MMA zápasník už nerieši. Sústredí sa na niečo úplne iné.
Pár dní po prezidentských voľbách ako prvá s ukončením spolupráce prišla automobilka Renault. Neskôr sa pridala spoločnosť na výrobu bagiet a v utorok predpoludním podobný krok oznámila aj spoločnosť Heineken, ktorá Végha podporovala cez jednu zo svojich značiek piva. Športovec to však momentálne nerieši. Pripravuje sa na odvetný zápas s Karlosom Vémolom, ktorý ho čaká už zhruba o mesiac. Ďalší Véghov reklamý partner nedávno povedal, že aj on dostal anonymný mail, v ktorom bol informovaný o "bilbordoch hanby", na ktorých majú byť zverejnení podporovatelia tých, ktorí vyjadrili svoju podporu Petrovi Pellegrinimu.
Végh si pred druhým kolom prezidentských volieb na svoju nástenku na sociálnej sieti zavesil video, v ktorom sa vyjadril, že jeho hlas vo voľbách dostane Peter Pellegrini, za čo si vyslúžil najskôr nevhodnú správu o ukončení spolupráce od automobilky Renault.
Po nich s Véghom ukončuje spoluprácu aj firma na výrobu bagiet.
„Hoci si ctíme všetky občianske práva zakotvené v Ústave, vrátane slobody prejavu, považujeme za nemenej dôležité dodržiavanie kultivovanosti komunikácie na verejnosti. O to viac, ak ide o známu osobnosť, akýmkoľvek spôsobom spojenú s našou značkou,“ uviedla značka Pierre Baguette vo svojom stanovisku.
„Značka Corgoň ponúka pivo pre všetkých spotrebiteľov, bez rozdielov. Naším cieľom je šíriť zodpovednú, relevantnú, rešpektujúcu a apolitickú komerčnú komunikáciu. Všetky naše posolstvá sa riadia prísnym Etickým kódexom, ktorého zásady vyžadujeme dodržiavať aj od našich obchodných partnerov. Z tohto dôvodu sme zastavili ďalšie komerčné aktivity s Attilom Véghom,“ uviedla spoločnosť Heineken na sociálnej sieti v utorok (23. apríla).
„Vôbec to neriešim a sústredím sa hlavne na seba. Keby toto riešim, tak sa neviem sústrediť na seba a tým pádom som v hlave úplne vypnutý. Momentálne mám v hlave len zápas s Karlosom a nezaujímajú ma ostatné veci. Presne vďaka tomu som tam, kde som,"prezradil Attila Végh pre portál šport24. Svoj súkromný život dokáže oddeliť od toho zápasníckeho aj napriek tomu, že aktuálne musí riešiť aj tieto problémy.
Nie je tomu tak dávno, čo generálny riaditeľ inej firmy potvrdil vulgárne anonymné maily. „Medzi nimi aj informácia, že čoskoro bude ukončená výroba bilbordov, kde budú zverejnené všetky spoločnosti, ktoré propagujú Attilu Végha,“ opisuje Peter Šúr. Nechce to hodnotiť, ako vydieranie, momentálne hovorí skôr o vybičovaných emóciách, ktoré časom opadnú a nastúpi tolerancia. Či nejde o vydieranie, sa mu vraj hodnotí ťažko. Nateraz za tým vidí vybičované emócie posledných týždňov. „Tie azda čoskoro opadnú a my v sebe opäť nájdeme toleranciu a ľudskosť,“ dúfa Peter Šúr.
"Keď som dnes videl titulok, že s Atillom Véghom rozviazala spoluprácu nejaká známa značka piva, chvíľku som sa aj bál. Milujem pivo a bol by to naozaj náročný bojkot, keby som si musel odoprieť nejakú obľúbenú značku. A potom som si rozklikol článok, a že - Corgoň. Už dlho sa mi tak neuľavilo. Corgoň som v živote nepil. A teraz, keď viem, že pohŕdajú polovicou národa za to, že má iné politickej názory, ako oni - tak nech sa páči," skonštatoval politik na sociálnej sieti.
Podľa Blahu je Atilla Végh prenasledovaný bohatými firmami za to, že vyjadril svoj politický názor. "Baba z Renaultu to povedala na plné ústa - keby si fandil Korčokovi, tak v pohode, ale tých druhých nemáme radi. Začal sa šialený lynč na jedného z najlepších slovenských športovcov. Boháči zo zahraničia sa mstia. Nadnárodné korporácie si zmysleli, že môžu vstupovať do slovenskej politiky a šikanovať našich športovcov. Zneužívajú na to svoju ekonomickú moc. Hanba!"
Ale Blahovi to nie je jedno. Tvrdí, že chcú z Atillu Végha urobiť odstrašujúci príklad. To je cez všetky čiary. "Herci si veselo môžu chodiť zavrieskať na mítingy PS a nič im nehrozí. Aj športovci môžu podporovať PS či Čaputovú. Všetci môžu všetko. Len kým niekto nepodporí nás. Za to sa oligarchovia okamžite mstia. A ja ako občan hovorím - nie. Žiaden Renault. Žiadne Pierre Baguette. A žiaden Corgoň. Z princípu. Keď nás, ľavičiarov a vlastencov, tieto firmy tak veľmi nenávidia, nevidím dôvod, aby som sa skladal na ich tučné zisky kúpou ich výrobkov. Čo vy, priatelia?" - pýta sa Slovákov politik.
"Corgoň vyhlásil vojnu Slovensku. Urazil tým všetkých Slovákov, ktorí volili proti Korčokovi. A keď Corgoň kope do nášho športovca, kope do nás všetkých, do celého Slovenska. Som strašne zvedavý, či priemerný bratislavský kávičkár, ktorý volí to ich milované PS, teraz vynahradí Corgoňu tie straty ziskov, ak sa bežní Slováci rozhodnú Corgoň bojkotovať. Ja len, že najviac sa zabávam na predstave, že slniečkari teraz budú musieť piť Corgoň - škodoradosť niekedy poteší. Ale vážne. Pivovary nemajú čo robiť politiku. Zaslúžia si od Slovákov odpoveď. Ráznu odpoveď. Atilla Végh, sme s Tebou!" - uzavrel Blaha.
Tak ako Slováci? Nepoznáte lepšie pivo ako Corgoň?
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme.
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. Niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik