Česká Škoda je ďalšia z automobiliek, ktorá na vlastnej koži pociťuje, s akými problémami sú v niektorých krajinách prijímané elektromobily. Pokiaľ skončia dotácie, daňové výhody, príkazy, zákazy a iné formy prerozdeľovania a manipulácie s trhom, ste pomaly na nule, konštatuje šéf závodu Škoda Klaus Zellmer pre český portál Autoforum.
Škodovka to má pred očami viac ako hocikto iný. Je to česká firma, pre ktorú je český trh extrémne dôležitý. Je to jej druhé najväčšie odbytisko na celom svete. To už niečo znamená, nezáujem Čechov o elektromobily takmer neexistuje. Tento rok si v Česku za prvý kvartál vybralo elektromobily iba 218 zákazníkov z celkového počtu 20 573. To je 1,05 percenta a prakticky nulový medziročný posun.
Tvárou v tvár takémuto stavu by sme v koži automobilky využili každú možnosť, aby sme proti nariadenia takýchto áut všetkým už za necelých 11 rokov (to je dnes ľahko jediný dlhší životný cyklus určitého modelu, je to strašne skoro) bojovali, pretože je zrejmé, že väčšine svojich zákazníkov nebude mať čo predávať. Ale nie, Škoda naopak také veci podporuje a snaží, aby akékoľvek kritické hlasy smerom k jej zmýšľaniu nebolo počuť, píše Autoforum.
Ako blesk z čistého neba tak prichádzajú slová šéfa Škody Klausa Zellmera, ktorý doteraz akoby značku slepo viedol k elektrickej budúcnosti za každú cenu. Z ničoho nič sa postavil na stranu šéftechnika Mazdy, ktorý kritizuje EÚ za znevýhodňovanie spaľovacích, najmä dieselových áut, protežovania elektromobilov a prehliadania syntetických palív. Zellmer na prvý pohľad pridal na rovnakú loď.
„Je zjavné, že existuje veľa ľudí, ktorí elektromobil jednoducho nechcú. Ešte na to nie sú pripravení, nepáčia sa im, majú na to rôzne dôvody. A nemôžem dostatočne zdôrazniť, že nemôžete týchto ľudí prinútiť, aby utratili svoje peniaze za niečo, čo nechcú,“povedal Zellmer.
„Môžete okamžite znížiť emisie CO2 celého vozového parku o 50 percent, ak by ste zmiešali benzín a CO2 neutrálne syntetické palivo v pomere 50:50. Ale je bizarné. A to, že sa o tom nedá rokovať, to považujem za pozoruhodné,“dodáva.
„Vezmite prosím na vedomie, že by si ľudia nemali myslieť, že som proti elektromobilom. Ich nariadenie od roku 2035 je dobré, musí existovať pevný termín. Ale odpor proti širšiemu pohľadu na celú vec je neprirodzene veľký,“uzatvára svoje vyjadrenie. Elektromobily teda nemožno ľudí prinútiť kupovať, syntetické palivá sú nezmyselne prehliadané, ale proti elektromobilom nie som a ich nariadenie je skvelé – aký zmysel to v pár vetách po sebe dáva?
Zellmer sa očividne zubami nechtami bráni, aby si snáď náhodou niekto nemyslel, že odporuje EÚ a nariaďovaniu elektromobilov, za to sa dnes vyhadzuje z práce. Napriek tomu je to posun, pretože je vidieť, že ani on nakoniec pred trhovou realitou neutečie. A zostávame skalopevne presvedčení, že pred ňou neutečie ani celá Škoda, ani celý priemysel a onen zákaz bude zrušený ešte dlho pred tým, než bude zavedený. také hlasy tých najpovolanejších sú počuť stále viac . Ostatne, žiadny „pevný termín” pre budúce technické riešenie čohokoľvek totiž naopak existovať nesmie, to je od počiatku ten najväčší nezmysel, ktorý jedného dňa nevyhnutne doženie sám seba.
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme.
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik