Poslanci Europarlamentu nevedia čo od nudy. Neriešia problémy s ekonomikou či poľnohospodárstvom. Riešia otváranie dverí... Ako tvrdia, ich snaha má „logické vysvetlenie“. A preto je teraz prioritou číslo jedna krkolomné otváranie dverí. Predložený návrh popisuje, ako sa majú ideálne otvárať dvere na automobile. Dôvod? Zníženie počtu nehôd, ktorých dôvodom je práve „nevhodné“ otváranie dverí. V Británii si už vodiči tento zákon do sýtosti užívajú, uvádza portál autonoviny.sk.
Europoslanci vytiahli novinku, ktorej účelom má byť, okrem vyvrtnutia si chrbticových stavcov, správne skontrolovanie priestoru za vozidlom pri otváraní dverí na aute. To, ako sa to robilo doteraz je totiž podľa Európskeho parlamentu, doslova, trestuhodné.
Nové nariadenie z Bruselu sa bude týkať každého vodiča, i toho slovenského. Tradičné otváranie dverí ľavou rukou vytlačením dvier von sa stalo nebezpečné najmä pre cyklistov. Tí si odteraz nebudú musieť dávať pozor, pozor si budú musieť dávať vodiči. Staré dobré otváranie dverí nedovolí vodičom „dostatočne skontrolovať priestor za autom“. Aby šofér teda uľahčil život cyklistom, kolobežkárom či iným jazdcom áut, bude sa musieť prispôsobiť, aby nemalo jeho konanie vážne dôsledky.
Legislatíva predkladá ako vzor „holandský chvat“. To znamená, že pri otváraní dverí sa bude musieť vodič otočiť celým telom. Nezáleží na tom, či je alebo nie je majstrom sveta v gymnastike. Skrátka, 180 stupňový obrad bude nevyhnutnosťou. Tak otvorí dvere pravou rukou. Následne bude mať lepšiu možnosť zbadať, či sa za vozidlom neobjavil cyklista, ktorý by mohol jeho „nerozvážnosťou“ prísť k zdravotnej ujme. Prečo sa tento úkon volá holandský? Pretože v Holandsku je viac bicyklov ako obyvateľov.
Dokument popisujúci kroky, vedúce k ideálnemu otvoreniu dverí znie takto: „Ide o otvorenie dverí vozidla rukou, ktorá je najďalej od kľučky dverí. Pritom sa osoba, ktorá otvára dvere automaticky pozerá cez rameno, aby ľahšie spozorovala každého približujúceho sa účastníka cestnej premávky.“
Nie sme prvou obeťou rozmaru europoslancov. V Spojenom kráľovstve nad dodržiavaním tohto prepotrebného zákona drží pozorné oko tamojšia polícia. Pretože nie cyklisti či kolobežkári si majú dať pozor pred automobilom, ale všetko musí byť naopak. Štatistiky tvrdia, že dôsledkom „nesprávneho“ otvárania dverí je ročných 300 nehôd. Cyklista totiž, ak si nevyvrtne vodič krčný stavec, môže naraziť do otvárajúcich sa dverí na aute.
Krčná rozcvička nie je jediným z opatrení na zamedzenie nehodovostí v dopravnej premávke. Hoci sú dnes vozidlá vybavené množstvom prvkov monitorujúcich priestor okolo auta, zvukové alebo iné výstražné znamenie vraj nestačí.
Eurohujerská metóda sa tak stane každodennou povinnosťou vodičov. I dnes si však vodiči môžu za nesprávne otvorenie dverí vyvetrať peňaženku. Belgickí úradníci sa z toho dôvodu rozhodli, že takáto forma úpravy legislatívy prospeje bezpečnosti cestnej premávky aj v Slovenskej republike. Takže menej invalidov medzi radmi cyklistov, viac medzi vodičmi. A načo máte spätné zrkadlo? Už asi na nič. Do koša s ním!
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme.
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik