Dostať sa do Bratislavy bude opäť raz komplikovanejšie. Kľúčovú diaľnicu uzavrú. Hlavné mesto preto čakajú nemalé dopravné komplikácie. Obmedzenia začínajú o pár dní. Pozrite sa vo videu aké alternatívne trasy, okrem jazdy po D1, viete využiť.
Hlavné mesto čakajú dopravné komplikácie. Dostať sa do Bratislavy bude kvôli budovaniu strategickej križovatky diaľnic D1/D4 náročnejšie. Obmedzenia začínajú už 12. marca.
V súvislosti s budovaním D1/D4, teda najväčšej diaľničnej križovatky na Slovensku, príde k obmedzeniam najmä na moste, ktorý spája Ivanku pri Dunaji a Čiernu vodu.
Ten bude úplne uzavretý od 12. 3. až do 30. 11. 2025.
Najprv sa začne s frézovaním asfaltu a potom ho úplne zbúrajú. Demolácia zasiahne aj premávku na samotnej diaľnici D1.
Práce na budovaní križovatky diaľnic D1/D4 budú pokračovať odstránením mosta nad D1, rozšírením jazdných pruhov a ich pripojením na D1. Práce si od 12. marca vyžiadajú dopravné obmedzenia. V pondelok o tom informovala Národná diaľničná spoločnosť (NDS).
Most nad D1, ktorý spája cestu I/61 s Čiernou Vodou, miestnou časťou Chorvátskeho Grobu, bude od 12. marca uzavretý. Začne sa totiž s frézovaním asfaltového krytu vozovky. Následne počas víkendu 16. - 17. marca je naplánovaná demolácia tohto mosta. Pre demolačné práce bude počas tohto víkendu úsek diaľnice D1 uzavretý.
"Samotné uzatvorenie úseku diaľnice je naplánované dominantne počas nočných hodín, zo soboty na nedeľu. Úsek D1 sa uzatvorí 16. marca o 22.00 h. No už hodinu pred uzatvorením budú na diaľnici prebiehať prípravné práce, ktoré môžu skomplikovať dopravu, preto motoristom odporúčame sa úseku vyhnúť už od 21.00 h," priblížil investičný riaditeľ NDS Július Mihálik s tým, že ak demolačné práce pôjdu podľa plánu, skončiť by mali v nedeľu na obed.
Po odstránení mosta sa začne pracovať na rozšírení jazdných pruhov a ich napojení na D1. Ako informovala NDS, tieto práce potrvajú niekoľko mesiacov a naplánované sú tak, aby sa znížil dosah na premávku.
Práce sa uskutočnia v smere z Bratislavy do Žiliny medzi 13,6 a 16,25 kilometra a v opačnom smere medzi 17,2 a 13,9 kilometra. Počet jazdných pruhov v tomto úseku D1 ostane aj počas prác zachovaný, no budú zúžené a tiež bude znížená povolená rýchlosť. NDS upozornila motoristov, že treba rátať so zdržaniami, najmä v dopravných špičkách.
"Pri takom vyťaženom úseku je určite potrebné rátať s významnými zdržaniami. Práve vďaka tomuto nevyhnutnému a dočasnému dopravnému diskomfortu získajú motoristi dlhodobo kvalitnejšiu, bezpečnejšiu a rýchlejšiu cestu. Ľuďom, ktorí cestu využívajú na dennej báze, sa aktuálne zdržania vynahradia omnoho plynulejšou dopravou po definitívnom skončení prác," doplnil Mihálik s tým, že NDS odporúča motoristom využívať alternatívne trasy.
Na diaľnici D1 bude počas výstavby projektu D1 Bratislava - Triblavina, rozšírenie zmenené vedenie dopravy. Pozrite sa vo videu aké alternatívne trasy, okrem jazdy po D1, viete využiť.
Alternatívne trasy pri výstavbe rozšírenia D1 Bratislava - Triblavina
VIDEO:
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme.
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. Niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik