Dopravné značenie na Jednej z najvyťaženejších tepien Bratislavy prejde zmenami. Magistrát schválil zúženie jazdných pruhov na Staromestskej ulici, čo by malo vodičov donútiť k dodržiavaniu maximálnej povolenej rýchlosti. Dopravný analytik tvrdí, že okrem toho, že to zaberie, takýto krok spomalí dopravu a zväčší aj tak nepríjemné zápchy. Po čudnom cyklopruhu odnikiaľ nikam sa tak Bratislavčania dočkajú ďalšej z radu vallovín. Problematike sa venuje RTVS.
Štvorpruhová Staromestská ulica spája križovatku na Hodžovom námestí s Mostom Slovenského národného povstania, je súčasťou mestského okruhu a súčasne je dôležitou dopravnou spojnicou.
„Kolóny sa tam väčšinou tvoria len ráno alebo vtedy, ak dôjde k nejakej nehode,“priblížil v RTVS dopravný analytik Jozef Drahovský.
„Na Staromestskej plánujeme úpravu vodorovného dopravného značenia s cieľom aspoň čiastočne riešiť alebo zlepšiť dodržiavanie maximálnej povolenej rýchlosti v tomto úseku,“informoval hovorca Magistrátu hlavného mesta Bratislavy Peter Bubla. Pravdou je, že ak je možnosť, vodiči si na tejto ulici radi „šliapnu na plyn“.
Bubla tvrdí, že toto je riešenie, vďaka ktorému nezasiahnu do kapacity a priepustnosti komunikácie, no zúženie jazdných pruhov podľa jeho slov prispeje k tomu, aby vodiči dodržiavali povolenú „päťdesiatku“.
„Zúženie pruhov spôsobí to, že vozidlá pôjdu pomalšie, klesne priepustnosť a tým pádom sa predĺžia kolóny,“myslí si Drahovský. Ľuboš Kasala z Dopravného servisu RTVS však hovorí, že existujú aj iné možnosti.
„V zákone o cestnej premávke máme ustanovenú aj tzv. objektívnu zodpovednosť, čiže možno by stačilo aj to, že namontovať v jednom aj v druhom smere certifikovaný radar,“ pokračoval Kasala.
„Žiaľ, túto kompetenciu momentálne nemáme, dlhodobo apelujeme na vládu, aby takáto zmena bola. Zatiaľ sme sa jej nedočkali,“ hovorí Bubla na margo toho, že magistrát by možnosť namontovať radary privítal.
Poldruha roka po Dědečkovej zbesilej jazde sa na Staromestskej ulici nezmenilo vôbec nič. Architektka a urbanistka Ivana Nemethová z iniciatívy Znepokojené matky ešte v júni minulého roka upozornila na to, že už samotný spôsob, akým je cesta koncipovaná, navádza vodičov k vyššej rýchlosti, a vysvetľuje, aké fyzické zmeny geometrie ulice dokážu prirodzene spomaliť vodičov.
Podľa Némethovej mesto po Dědečkovej jazde prepáslo najlepšiu možnosť zmeniť to.
„Vtedy v októbri bola príležitosť, aby sa tam urobili zmeny. Ľudia začali byť viac citliví na takéto veci,“konštatovala Némethová.
Plán sa podľa Bublu bude realizovať, keď bude lepšie počasie.
Nie každý si v dnešnej dobe môže dovoliť platiť za médiá, preto náš obsah nezamykáme.
Ak Vám to Vaše možnosti dovoľujú, existujú dobré dôvody, prečo podporiť redakciu Hlavného denníka už dnes:
1. nestoja za nami peniaze žiadneho oligarchu, bohatého jednotlivca, politickej strany alebo inštitúcie, ktoré by nám hovorili, čo máme písať;
2. obsah nezamykáme ako väčšina mienkotvorných médií na Slovensku;
3. Niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu"
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Je to jediná cesta, ako tu môžeme byť.