Matke, ktorá denne navštevuje so synom nemocnicu v Nitre prešla trpezlivosť. Chaos a neúnosná situácia na urgentnom príjme v Nitre. Pacienti sa sťažujú, že na ošetrenie čakajú celé hodiny. Dôvod? V jednej čakárni sú vážne stavy aj pacienti, ktorí prišli iba na kontrolu. Nespokojná pacientka poslala vedeniu Fakultnej nemocnice otvorený list, pridala aj petíciu, ktorú podpísali stovky ľudí a ľady sa konečne pohli.
Otvorený list k neúnosnej situácii na Urgentnom úrazovom príjme v Nitrianskej nemocnici prinášame v plnom znení.
Otvorený list adresovaný FN Nitra obdržala redakcia nitralive.sk od pani Kataríny Pekarovej z Veľkého Zálužia. Adresovaný je riaditeľovi nemocnice Mgr. Michalovi Fajinovi. K listu je pripojený odkaz na online petíciu.
Vážený pán riaditeľ a všetci, ktorí máte možnosť ovplyvniť danú situáciu,
Už zopár rokov pozorujem neuveriteľne zlú situáciu na Urgentnom úrazovom príjme v Nitrianskej nemocnici. Mám živšieho syna, takže občas sme nútení využiť túto službu.
Chcela by som upozorniť na spôsob fungovania tohto príjmu. Keď príde človek s problémom, panuje tam neuveriteľný chaos. Nikto nerieši, s akým problémom človek prišiel. Ako súrne je jeho vyšetrenie. Ľudia tu neraz čakajú celé hodiny bez ošetrenia. Je tam teraz síce vyvesená tabuľka s časmi, do ktorých máte byť vyšetrený, ale nikto to v skutočnosti nerieši, do ktorej kategórie patríte. Kto sa vie viac presadiť, ten ide do vnútra skôr. A to nehovorím o tom, že na tento istý príjem, na ktorý vozia sanitky pacientov, čakajú tu nové čerstvé prípady, sa objednávajú pacienti na kontrolu!
Môj syn má zlomenú ruku a máme tam chodiť každý týždeň na kontrolu. Nemá to vôbec hlavu ani pätu. Vôbec ho ani nekontroluje ten istý lekár (ešte to by mi trochu logiku dávalo, ak by ho chcel vidieť ten istý lekár). Dnes tam bolo tak cca 50 ľudí, čo je na jednu ambulanciu úplne nereálne vôbec vyšetriť.
Čakáte tam celé hodiny, aby Vás poslali na röntgen, potom čakáte celé hodiny na to, aby Vás vzali na vyšetrenie. A pri kontrolách každý týždeň je to nereálne. Tí, ktorí prichádzajú s čerstvými zraneniami tam sedia medzi ľuďmi, ktorí idú dať dolu sadru a podobne. Uplný nezmysel. Pán, ktorý čakal na kontrolu so zlomenou rukou tam sedel 6 hodín. Pre urgentný príjem tam v prvom rade nemá vôbec čo chodiť. Pre urgent je to posledný prípad, takže podľa poradia by ho mohli ošetriť aj o 20 hodín.
A to myslím, že by ste mali vedieť aj o zmenenom rozmýšľaní ľudí. Ľudia už hovoria, že ak sa Vám niečo takéto stane, treba volať sanitku, aby Vás ihneď vyšetrili. To hovoria ľudia, ktorí sa tam dokážu odviezť sami a chvíľu počkať na vyšetrenie. To je strašné, keď si predstavíte, že v skutočnosti bude niekto potrebovať sanitku v takom prípade, že mu ide o minúty- infarkty, porážky a niekto dobúchaný ju obsadí, lebo už vie ako to chodí na našom urgentnom úrazovom príjme!
Táto situácia pretrváva už roky. Chodíme tam už vyše 10 rokov, taktiež som tam sedela raz so synovým prepichnutým bruchom a nikto neriešil čo sa komu deje. No je to obrovská hanba na to, že žijeme v treťom tisícročí. A je to všetko len otázka organizácie.... ničoho iného. Neviem, či je to o nevôli, lenivosť alebo obyčajnej ľahostajnosti, či o neschopnosti nájsť riešenie. Preto som sa rozhodla, že tomu trochu pomôžem, aby sme sa k sebe vzájomne už chovali ako ľudia k ľuďom. Preto predkladám navrhované riešenia.
Úprimne, verím, že sa podarí túto problematiku úspešne v čo najkratšom čase doriešiť. Verím, že už žijeme v dostatočne vyspelej spoločnosti nato, aby sme takéto problémy vedeli inteligentne vyriešiť. Verím, že aj samotným lekárom pracujúcim na urgente týmto sprehľadníme stav a tým zefektívnime ich prácu. A určite sa im bude aj príjemnejšie pracovať, ak budú mať okolo seba kľudných pacientov. Myslím, že aj lekári takéto opatrenia uvítajú.
Nemocnica po sťažnosti zareagovala a vyhlásila, že zavedie zmeny.
“Nie je to jedno miesto, situované v jednej budove, so samostatným vchodom pre bežných chodiacich pacientov a samostatným vchodom pre záchranné vozidlá. Urgent je aktuálne oddelený na internú a chirurgickú časť v jednej budove a úrazovú časť v druhej budove,” vysvetlila pre regiony.sk hovorkyňa FN Nitra, Tatiana Kubinec.
"Pre pacientov je v susedstve ambulancie k dispozícii RTG,USG,CT a na I. poschodí chirurgická JIS a KAIM. Táto ambulancia aktuálne rieši akútne stavy od bežných nezávažných poranení až po ťažké úrazy dovezené sanitkami RLP a taktiež musí vykonávať i kontrolné vyšetrenia pacientov, pretože Ortopedicko-traumatologická klinika nedisponuje priestormi, aby sa dali oddeliť pacienti akútni od neakútnych- kontrolných,” priblížila aktuálny stav.
“Je predpoklad, že od 1.2.2024 by na úrazovom urgente mal byť zriadený triážny pult, kde by bola prítomná sestra, ktorá bude triediť pacientov podľa závažnosti diagnózy,” uviedla hovorkyňa.
Hlavný denník prežil jeden z najťažších rokov. Niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu". Ďakujeme vám, že sme pre vás prvou voľbou v čerpaní informácii.
Naďalej nám môžete pomôcť aj materiálne. Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Spoločne budeme naďalej silní! Ďakujeme vám!
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik