Minister Drucker sa rozhovoril o reformách na ZŠ
25 | 12 | 2023 I Gabriela Fedičová/TASR

Kurikulárna reforma na základných školách (ZŠ) je najmä o zmene formy vzdelávania, obsah sa až tak nemení. Učitelia musia pracovať s deťmi inak ako doteraz. Uviedol to minister školstva, vedy, výskumu a športu Tomáš Drucker (Hlas-SD).

"Obsah sa významným spôsobom nemení, ten sa aktualizuje pravidelne," priblížil Drucker pre TASR s tým, že dôležitosť spočíva v zmene formy vzdelávania, ktorá má pomôcť deťom budovať viac zručností, učiť ich kriticky myslieť a správne triediť informácie.

Predtým vo vyučovaní na ZŠ podľa jeho slov prevládali prednášky a skúšanie

Cieľom kurikulárnej reformy je však zapojiť deti do vzájomnej interakcie a menej ich učiť naspamäť. Medzi sebou by mali posudzovať činnosť a prezentovať námety, aby si pomáhali rozvíjať zručnosti na ďalší rozvoj vo vzdelávaní či v budúcej praxi.

Škola podľa slov Druckera v dnešnej dobe nie je výnimočnou studnicou vedomostí a učebnice nie sú jediným zdrojom informácií. "S nástupom internetu, s nástupom sociálnych sietí, nových aplikácií, mnohého digitalizovaného obsahu a tak ďalej nájdete všetko," uviedol.

Chuť na cudzie peniaze! Moskva hrozí Berlínu, OĽUTUJETE!
Scholz bude ľutovať pokusy skonfiškovať ruský majetok, Rusko zrejme prekvapí. Koncom roka sa EÚ opäť aktivizovala vo vzťahu k zmrazeným ruským fondom. Zoberme im peniaze! Nemci navrhli skonfiškovať 720 miliónov eur majetku z Národného... Čítať ďalej
25 | 12 | 2023 | Milan Laca

Ako skonštatoval, v dnešnej dobe sú deti vystavené obrovskému sociálnemu prostrediu

Sociálne vzťahy však neprebiehajú len v triedach či vonku a deti väčšinou interagujú prostredníctvom sociálnych sietí s väčšou intenzitou a množstvom kontaktov. Preto je podľa ministra dôležité, aby učiteľ vedel s obsahom v škole zaujať.

"Ide o to, ako sa k danej téme pristupuje a ako sa využíva, aby samotné deti boli zvedavé v tej oblasti, aby si dokázali spájať informácie. Toto je výzva, ktorú však musíme spoločne s učiteľmi zrealizovať, aby sme sa posúvali vpred," zdôraznil. Orientovať sa je preto podľa neho potrebné na ich podporu.

V školskom roku 2023/2024 sa do kurikulárnej reformy zapojilo 39 škôl. Do výzvy na zapájanie nových škôl, ktoré budú v reforme pokračovať v školskom roku 2024/2025, sa zapojilo vyše 400 škôl. Ako skonštatoval minister, očakával ich okolo 150. "Kurikulárna reforma má odozvu v tom, že sa školy hlásia dobrovoľne," dodal Drucker.

Vážení naši čitatelia

Hlavný denník prežil jeden z najťažších rokov. Niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu". Ďakujeme vám, že sme pre vás prvou voľbou v čerpaní informácii.

Naďalej nám môžete pomôcť aj materiálne. Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".

Spoločne budeme naďalej silní! Ďakujeme vám!

Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik