Podľa medializovaných informácii podozrenia týkajúce sa volebnej korupcie v rómskych osadách sa tieto bagatelizovali ešte počas prvých zistení tesne po voľbách.
Následne však sa predsa našla odvaha a iniciatíva na podanie trestného oznámenia v tejto veci s podozrením, že Matovičov tím nielen sľuboval každému rómskemu voličovi 500 eur a tí na nich do dnes čakajú, ale aj priamo sa vyplatilo 100 tisíc eur voličom oproti fotografiám volebného lístka v mobile. Píše portál cz24.news.
Trestné oznámenia Rómov o volebnej korupcii Matovičovho Slovenska bude riešiť Lipšicov Úrad špeciálnej prokuratúry.
Takto znejú posledné informácie týkajúce sa trestných oznámení Rómov a ich Únie o volebnej korupcii smerujúcich na Matovičove Oľano a jeho satelity. Krajská prokuratúra v Prešove, ako prijímateľ týchto trestných oznámení súvisiacich s voľbami do parlamentu, ktoré sa konali dňa 30.9.2023 tieto postúpila na vybavenie Úradu špeciálnej prokuratúry.
Už aj tento fakt je ukážkovým príkladom toho, že zásah parlamentu do vytvorenej schizofrenickej dvojkoľajnosti prokuratúry ako zástupcu štátu je v tejto otázke usporiadania trestnej politiky plne dôvodný s okamžitou potrebou, ktorá vyrieši tento nežiadúci stav.
Je predsa absolútne nemysliteľné, aby mal mať úrad špeciálnej prokuratúry pod vedením bývalého Matovičovho politického supútnika Lipšica zákonom zverenú právomoc vykonávať prokurátorský dozor nad trestným konaním vo veci rómskeho trestného oznámenia. Bolo by to oveľa horšie ako to povestné – spraviť capa záhradníkom.
Všetci, ktorí stoja na strane pochybných zástancov kŕčovite sa držiacich súčasného stavu vlastne spochybňujú Slovensko ako právny štát, ktorý si patrične nectí svoj základný zákon. Ústava SR jednoznačne kotví generálneho prokurátora ako jediného nositeľa zákonnej moci a povinnosti konať v mene štátu najmä v trestnoprávnej oblasti. Vytvorenie chorého prvku dvojkoľajnosti, ktorý bol práve s účelovým cieľom aby mal samopôsobiaci orgán bez možnosti zásahu ústavným orgánom – generálnym prokurátorom možnosť prispôsobovať svojmu politickému cieľu ohýbať zákon a procesné postupy trestného konania Tieto prvky priniesol a presadil, vniesol najmä súčasný šéf ÚŠP.
Vytvoril sa tu však vážny problém, ktorý neumožňuje bez okamžitej zákonnej úpravy ďalej zákonne postupovať aj vo veci podaných trestných oznámení vo veci volebnej korupcie.
Natíska sa takto záver, či tento stav súčasného nastavenia procesných predpisov, ktoré boli riešené predvídateľne s cieľom potrebného ohýbania zákona a prispôsobenia podľa potrieb bývalých politických činiteľov nebol súčasťou likvidácie právneho štátu a jeho prispôsobeniu vyšším záujmom na ovládnutie štátu, z úzadia snovaný aj zo zahraničia.
Povestná KARMA však dobieha súčasnú opozíciu a na ňu viazané protestujúce davy, ľudí, ktorí sú bez bližšieho poznania skutočného stavu o čo tu vlastne ide. Alebo nechcú seriózne vnímať predkladané argumenty. Prinajmenšom sa to týka pri zákonnej potrebe aj vyriešenia vzniknutého právneho problému prokurátorského dozoru vo veci podozrenia z volebnej korupcie. Ak sa potvrdí, bude to mať fatálne následky.
Podľa § 31 Trestného poriadku (TP) je z vykonávania úkonov trestného konania vylúčený prokurátor u ktorého možno mať pochybnosť o nezaujatosti pre jeho pomer k osobám, ktorých sa úkon priamo týka.
S určitosťou možno prehlasiť, že súčasný šéf špeciálnych prokurátorov Lipšic nemôže byť nezaujatý k osobe, ktorej sa trestné oznámenie Únie Rómov priamo týka, tou osobou aj napriek všetkým slovným manévrom je nesporne nám všetkým v povedomí známy, a to aj v anonymizovanej podobe tejto persóny, vedenej pod označením IM.
Nemusíme sa čudovať, že opozícia nechce stratiť v Lipšicovi významného ochrancu svojich deliktov, ani tomu, že Lipšic z ÚŠP spravil sektársku organizáciu spojenú s NAKA a so špeciálnym súdom a v rámci boja proti korupcie sa vysoko špecializoval na kriminalizáciu bývalej opozície.
Treba preto aby sme všetci, ktorí si ctíme zákon a spravodlivosť veľmi nahlas vykríkli: ako je to možné, že sa na vylúčenom celom Úrade špeciálnej prokuratúry vykonávajú (alebo sa vôbec nekoná?) úkony trestného konania, ako je možná taká nezákonnosť.
Veď pokiaľ títo vykonávajú úkony podľa zákona, ich platnosť je v každom ohľade dôvodne spochybniteľná až priamo v trestnom konaní nepoužiteľná.
Podľa zverejnených zistení, ktorým nie je dôvod neveriť, je zjavné, že Matovič a jeho prívesky by bez hlasov Rómov zjavne s najväčšou pravdepodobnosťou neboli prekročili zákonom stanovenú hranicu zvoliteľnosti. Podľa bližšieho odhadu ide o viac ako 11 tisíc hlasov s tým, že hlavným motívom podľa podaných trestných oznámení, bol prísľub verejne pertraktovaný Matovičom a spol. o vyplatení 500 eurového bonusu za každý voličský hlas. S prihliadnutím na skutočnosť, že cez účelovo zriadenú rómsku platformu v rámci ktorej operovali najmä Pollákovci v nadväznosti na verejne prístupné zábery na blilboardoch priamo evokujúcich poskytnutie uvádzaného bónusu, pri verejných výstupoch propagátorov aj samotným mágom matovičovitým je celkom dôvodná predstava, že sú naplnené všetky znaky trestného činu volebnej korupcie.
Podľa plenárneho uznesenia Ústavného súdu SR zn. PL.ÚS 5/2003. Všimnime si prosím, že nález bol prijatý ešte v čase, keď bol Smer v opozícii, čím sa nemôže spochybňovať jeho cielená prajnosť.
Verejnosťou preto právom lomcuje závažná pochybnosť o tom, či voľby a ich výsledky sú prejavom skutočnej vôle rómskych voličov, teda či dlhodobé a opakované masírovanie tejto časti voličskej základne, pri ich vidine sľubovaného 500 eurového bonusu boli prejavom skutočnej vôle týchto voličov, v tom zmysle, aby dali svoje hlasy Matovičovej partie, ktorí sa takto, nedodržiac svoj verejný prísľub dostala do parlamentu. Ako oznamovatelia tvrdia, len vďaka verejným prísľubom o budúcom bónuse.
Podľa § 336a trestného zákona (TZ) je volebnou korupciou: (1) Kto priamo alebo cez sprostredkovateľa poskytne, ponúkne alebo sľúbi úplatok tomu, kto má právo voliť, zúčastniť sa na referende alebo na ľudovom hlasovaní o odvolaní prezidenta Slovenskej republiky, aby , a) volil alebo hlasoval určitým spôsobom potrestá sa odňatím slobody až na dva roky. Odňatím slobody na jeden rok až päť rokov sa páchateľ potrestá, ak spácha čin uvedený v odseku 1 a) závažnejším spôsobom konania, b) ako verejný činiteľ, d) verejne.
na výkon právomoci verejného činiteľa, b) na výkon právomoci zahraničného verejného činiteľa, c) na osobu v súvislosti s obstarávaním veci všeobecného záujmu alebo d) na osobu, aby konala alebo sa zdržala konania tak, že poruší svoje povinnosti vyplývajúce zo zamestnania, povolania, postavenia alebo funkcie, potrestá sa odňatím slobody na tri roky až osem rokov.
Otázka nepriamej korupcie sa priamo viaže na možnú trestnú činnosť právnických osôb, kam podľa zákona patrí aj Oľano na čele s Matovičom spolu so svojimi príveskami. Podľa § 4 zákona číslo 91/2016 Z.z. (1) Trestný čin podľa § 3 je spáchaný právnickou osobou, ak je spáchaný v jej prospech, v jej mene, v rámci jej činnosti alebo jej prostredníctvom, ak konal štatutárny orgán alebo člen štatutárneho orgánu.
Verejnosť bude výsledok tohto procesu určite zaujímať, keďže to môže závažným spôsobom zasiahnuť celé politické spektrum súčasnej koalície ale najmä opozície.
Pri predstave, že s prihliadnutím na záväznosť uvádzaného stanoviska ústavného súdu by preukázanie volebnej korupcie či už politického subjektu ako právnickej osoby, alebo jeho štatutárneho orgánu, teda Matoviča, resp. aj Pollákovcov spôsobilo absolútnu neplatnosť voľby celého tohto subjektu do parlamentu. S následkom prerozdelenia ich mandátov na ostatné zvolené politické subjekty.
Pre nespochybniteľnosť vyšetrovania však nie je možné, aby dozor nad ním vykonávala sprofanovaná persona sediaca na šéfovskej stoličke úradu špeciálnej prokuratúry. To by bol priamy výsmech spravodlivosti a právnemu štátu, to si Slovensko nemôže dovoliť. Tu nemôžu do tohto procesu vstupovať ani žiadne zahraničné politické, alebo profesijné štruktúry, to by bolo priame zasahovanie do usporiadania činnosti štátnych orgánov suverénneho štátu, ktorý zastrešuje priamo Ústava republiky. Taktiež si treba uvedomiť, že samostatnosť a nezávislosť akéhokolvek vyšetrovateľa, ktorého dozoruje Lipšicov prvostupňový prokurátor je len ilúzia a zdanie, lebo motivácia prokurátora a jeho lojalita voči Lipšicovi nesmie zájsť až tak ďaleko, aby bol objektívny a nechal vyšetrovanie bez zásahu.
Svojim príspevkom sa snažíme popri otváraní očí širokej verejnosti povzbudiť aj súčasnú koalíciu, aby neustupovala nezmyselnému tlaku tých, ktorí počas tri a pol ročného bašovania rozvrátili tento štát na všetkých jeho úrovniach.
Držíme palce nastúpenému trendu a vyslovujeme vieru, že po zadokumentovaní všetkých nezákonností partie Matoviča a spol. na čele s inkvizítorom Lipšicom a ostatnými požívateľmi z prešlej doby dôjde k okamžitej inventúre, jej zverejneniu a následnému spravodlivému trestu.
Hlavný denník prežil jeden z najťažších rokov. Niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu". Ďakujeme vám, že sme pre vás prvou voľbou v čerpaní informácii.
Naďalej nám môžete pomôcť aj materiálne. Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Spoločne budeme naďalej silní! Ďakujeme vám!
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik