Zdá sa, že webový portál Azet má veľké problémy. A spolu s ním ľudia, ktorí majú na Azete založené svoje kontá. Kvôli hackerom o nich prichádzajú vo veľkom.
Čoraz viac ľudí sa podľa portálu Topky sťažuje, že hackeri nabúrali systém Azetu ,dostali sa k ich mailom a následne aj do účtov najmä na sociálnych sieťach. Na problém upozornili užívatelia na stránke Reddit.
O praktikách hackerov týkajúcich sa Azetu diskutujú ľudia na viacerých fórach. Napríklad na diskusnom fóre Reddit jeden z diskutujúcich napísal: "V pondelok sa mi stalo, že mi zrazu prišlo na email upozornenie o vyžiadanie kódu a zmene hesla na FB, našťastie som ho hneď zablokoval a nestihol nič vykonať a následne v procese obnovenia som uvidel, že tam mám spárovaný starý azet účet, ktorý už roky nepoužívam." Užívateľ Azet mail využíval len ako alternatívu, prioritne využíval Gmail a mal na sociálnej sieti nastavenú dvojfaktorovú autorizáciu.
Diskutujúci uviedol, že sa dozvedel o útokoch z Vietnamu. Tým sa ale nepodarilo zabrániť. "Pravdepodobne teda unikli údaje z Azetu a útočníci cezeň získavajú prístupy na FB účty. Skontroluje si, či náhodou tiež nemáte nejaký spárovaný s facebookom," napísal.
Pre Topky spoločnosť Azet potvrdila, že o žiadnom probléme nevie. Peter Porubský - senior PR manager pre Ringier Slovakia Media uviedol: „Naše bezpečnostné systémy zaručujú vysokú bezpečnosť. Všetky heslá v našej službe jednosmerne hashujeme a pracujeme len s zahashovanými heslami. Preto je únik z našej strany vylúčený. Ak však takéto heslo používateľ používa na nezabezpečených stránkach, mimo našich služieb, pričom využíva email s loginom @azet.sk, nemáme to ako ovplyvniť."
Porubský ďalej dodáva, že prelomenie hesiel používateľov je častým problémom v menej zabezpečených službách, ktorých je na internete veľké množstvo. Je tomu tak preto, lebo používatelia častokrát nedodržiavajú zásady bezpečnosti na internete. Napríklad opakovane používajú jedno a to isté heslo vo viacerých službách, pričom ide o ľahko uhádnuteľné heslá.
Porubský ešte vysvetlil, že: "pri nových registráciách je overenie cez SMS povinné. Zadanie telefónneho čísla na overovanie, zároveň môže slúžiť aj na obnovenie hesla pri jeho ukradnutí. Používateľ nás kontaktuje, že mu bol účet ukradnutý a my mu vieme cez telefónne číslo pomôcť nastaviť nové heslo."
Podľa Porubského firma spolupracuje od roku 2018 aj s Národným bezpečnostným úradom. "Pravidelne monitorujú bezpečnosť používateľských kont. Ak vidia podozrivé prihlásenia, konto blokujú a opätovne ho spojazdniť vie len skutočný majiteľ konta. V súčasnosti ľudia využívajú aj iné služby , preto v každej takej je potrebné skontrolovať si bezpečnosť. Pri použití rovnakých hesiel môžu používatelia ľahko prísť o mnohé cenné informácie," uzavrel.
Hlavný denník prežil jeden z najťažších rokov. Niekoľko rokov vám ponúkame iný pohľad na dianie doma, aj vo svete, ako takzvané "médiá hlavného prúdu". Ďakujeme vám, že sme pre vás prvou voľbou v čerpaní informácii.
Naďalej nám môžete pomôcť aj materiálne. Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Spoločne budeme naďalej silní! Ďakujeme vám!
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik