Český vedec, asistent fyziky na Harvarde a profesor na Rutgersovej univerzite Luboš Motl ukazuje na nereálnosti masového zavedenia elektromobilov. Utopické predstavy bojovníkov proti uhlíkovej stope sú podľa jeho názoru nielen nevedecké, ale ich zámer je úplne iný, než predstierajú skorumpovaní politici a ich médiá. Článok Luboša Motla priniesol portál InfoVojna.
Kvantový fyzik pochádzajúci z Plzne Luboš Motl hovorí, že elektromobilita je pridrahý mýtus, ktorý stojí veľké peniaze už pri zaobstarávaní auta. A to sa ešte nerátalo s nákladmi na elektrinu, či s možnosťou, že sa minú komodity na výrobu elektromobilov. Takzvanú klimatickú krízu vníma, ako čisto politickú tému, keďže javy, ako živelné pohromy sú tu milióny rokov, len dnes sú masmediálne zneužívané v prospech ekoaktivizmu a túto politiku vníma, ako samovražednú.
Český teoretický fyzik Luboš Motl sa zaoberá všeobecnými problémami kvantovej gravitácie. Narodil sa 5. decembra 1973 v Plzni. Vyštudoval Matematicko-fyzikálnu fakultu Univerzity Karlovej a Rutgers University. Neskôr ako odborný asistent pôsobil na Harvardovej univerzite. Od roku 2007 po ukončení jeho pôsobenia na Harvarde žije v Plzni. Je jedným z autorov tzv. maticovej teórie (neporuchová formulácia teórie strún), okrem toho sa venoval aj mnohým iným témam teoretickej fyziky. Často publikuje články o vede aj o živote. Je nositeľom konzervatívnych názorov a kritizuje pomery v ČR a politickú korektnosť.
Za nemožnú považuje aj myšlienku nahradiť autá na spaľovacie tými elektrickými. Už aj trh ukazuje, že dopyt po elektromobiloch takmer neexistuje a výrobcovia elektromobilov sa stretávajú s drastickým poklesom záujmu o ich výrobky. Môže za to aj cena – hoci prevádzka elektromobilov s bežnými vozidlami je cenovo porovnateľná, podľa Motla si za elektromobil priplatíte 15-tisíc dolárov.
Navyše takýto elektromobil musí byť vymenený minimálne každých 7 rokov, pretože batéria je problematická a v tej chvíli je technológia zastaraná, takže nový elektromobil je lepší ako starý s novou batériou. Jednoducho máte 15 000 dolárov navyše za auto na 7 rokov. A na svete je 1,5 miliardy áut.
To už je 20 biliónov dolárov navyše za 7 rokov – iba za tento typ áut. Týchto 20 biliónov dolárov za 7 rokov, čiže 3 bilióny dolárov každý rok, stále nezahŕňa nabíjaciu infraštruktúru plus ďalšie batérie, ktoré by museli byť umiestnené do siete, aby sa vysporiadali s nerovnomerným načasovaním nabíjania elektromobilov.
Podľa Motla vyššie vyčíslené náklady ešte nie sú konečné. Aj keď nájdeme obrovské nové zásoby lítia, ich ťažba bude drahšia, pretože musíme kopať hlbšie. Môžu skončiť ložiská medi, kadmia a všeličoho iného.
Na to, aby sme zistili, že nulová uhlíková stopa je šialený nápad potrebujeme vedeckú argumentáciu a tá je aktuálne prevalcovaná politickými „klimatickými alarmistami“. Tí si podľa Motla privlastnili vedu, čo je pre civilizáciu, inak racionálnu, obrovská rana.
„Pred 30 rokmi by som neveril, že sa niečo také stane,“konštatuje Motl.
Snaha šialencov vnútiť svoje klamstvá hospodárskej politike je teraz pravdepodobne najdôležitejšou súčasťou konfrontácií súvisiacich s klímou. Možno je teda dôležitejšie ako inokedy, aby sa k týmto politikám vyjadrovali aspoň trochu rozumní ľudia, ktorí hovoria dostatočne racionálne.
Podľa Motla za občasnými zlými poveternostnými javmi alebo extrémami každý, kto nie je zaplatený chápe, že 1-2 °C (rovnomerného) oteplenia za storočie nie je samo o sebe problémom. Bez ohľadu na príčiny tejto hypotetickej zmeny.
Tými druhými (podľa Motla dobre zaplatenými) je CO2 vinný za búrky, či iné javy, existujúce miliardy rokov v podstate rovnako rozložené. Dnes sú však propagandisticky medializované v prospech tzv. green dealu.
Predstavu, že za všetkými druhmi chytľavých poveternostných javov stojí CO2, vidí Motl ako idiotský pseudovedecký blud, ktorý by mohol byť v očiach verejnosti a politikov ľahko vyvrátený – ak by zmasírovanú verejnosť zaujímali skutočné vedecké dáta.
Skleníkový efekt, aj keď je dôležitý, pôsobí takmer rovnomerne po celej zemeguli, naprieč ročnými obdobiami a dennými cyklami. Nemôže teda skutočne zvýšiť tlakové rozdiely a ďalšie premenné, ktoré podnecujú dramatické lokálne javy, ako sú hurikány. K tomu je potrebné vnútiť ľuďom predstavu, že dva úplne samostatné javy – klíma a počasie – sú to isté. Pritom spolu vôbec nesúvisia.
„Predstava, že zákazy automobilov so spaľovacími motormi alebo napríklad aj stavby rodinných domov v Európe a Severnej Amerike znížia počet ničivých poveternostných javov, sú úplne nevedecké a mylné. Preto je veľmi dôležité, aby sme sa spojili so všetkými, ktorí ešte stále chápu, že táto na klamstve postavená politika je zlá, bláznivá a samovražedná,“ uzatvára Motl.
Už niekoľko rokov Vám prinášame informácie, ktoré "médiá hlavného" prúdu odmietajú zverejňovať. Robili tak ešte agresívnejšie pred voľbami a je malá nádej, že sa ich prístup k informovaniu v krátkom čase zmení. Preto sa domnievame, že naša úloha pri informovaní verejnosti je stále nezastupiteľná a chceme v nej pokračovať.
Ďakujeme Vám za doterajšiu podporu, morálnu, aj finančnú. Budeme radi, keď nám budete pomáhať aj naďalej. Podporiť nás môžete svojim darom, ľubovoľným finančným príspevkom. Pre naše fungovanie má aj najmenšia podpora veľký význam.
Číslo účtu pre finančné dary je: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Do poznámky prosíme uviesť "dar".
Spoločne budeme naďalej silní!
Ďakujeme vám!