Prigožin a Utkin prežili. Západná tlač vraj našla potvrdenie verzie.
Dvojníci, falošné pasy a prefíkaný plán.
Okolo havárie lietadla s Jevgenijom Prigožinom je čoraz viac konšpirácií, píše denník Moskovský Komsomolec. Šéf Wagnerovcov, spolu s Dmitrijom Utkinom a Valerijom Čekanovom boli na zoznamoch cestujúcich. Ale stále nie sú žiadne výsledky vyšetrenia, niektoré pozostatky nemožno vizuálne identifikovať. O smrti zakladateľa Wagnerovcov sa hypoteticky vyjadril aj prezident Putin. Preto západné médiá naďalej diskutujú o verzii „Prigožin žije“.
V októbri 2019 sa v Kongu zrútilo vojenské lietadlo An-27 s ôsmimi ľuďmi na palube. Vtedy oznámili, že medzi cestujúcimi bol Prigožin. O tri dni neskôr sa ukázalo, že žije. Keir Giles, odborník na Rusko v britskom think-tanku Chatham House, citovaný denníkom Daily Mail, tvrdí, že niekoľko ľudí si v rámci jeho konšpiračných snáh zmenilo meno na „Jevgenij Prigožin“. "Nečudujme sa, že sa čoskoro objaví v novom videu z Afriky," povedal Giles.
The New York Times tiež špekulovali, že Prigožin mohol použiť dvojníkov, aby zakryl stopy. The Guardian pripomína, že po jeho júnovej vzbure „ruskí vyšetrovatelia zverejnili dokumenty z jeho domu, ktoré dokazujú, že mal ďalšie pasy pre možných dvojníkov, ktorí cestovali v jeho mene. Boli tam aj fotografie Prigožina v rôznych prevlekoch, vrátane huňatej brady, leteckých slnečných okuliarov a zahraničných vojenských uniforiem. „Je známe,“ píše Daily Mail, „že mal veľké obavy o svoju bezpečnosť a podľa klebiet, v osudný deň nebol na palube lietadla. Zdroje z jeho okolia uviedli, že hoci lietadlo patril jemu, zvyčajne lietal na inom. Ďalšie lietadlo, tiež údajne súvisiace s Prigožinom, letelo po havárii prvého cik-cak nad Moskvou, čo vyvolalo špekulácie, že šéf Wagnerovcov možno napokon nebol na palube.
Jevgenij Prigožin vybavil lietadlo padákmi a zničil zoznamy pasažierov. Kvôli konšpirácii boli ako miesto príletu uvedené nesprávne letiská. Zdroje prezradili novinám, ako sa on a zamestnanci Wagner PMC správali pri letoch v biznis lietadle a ako prepravovali zbrane a muníciu. MK zistil, že pred osudným letom na trase Moskva-Petrohrad, ktorý sa začal 20. júla na na letisku Šeremetěvo, opravovali Prigožinovo lietadlo Embraer Legacy. Dôvodom bola porucha turbochladiča, ktorý nebolo možné tak ľahko kúpiť kvôli sankciám. V tomto období mali oficiálny prístup k lietadlu traja ľudia: technický riaditeľ spoločnosti MNT-Avia, ktorá lietadlo vlastnila, a dvaja inžinieri.
Pár hodín pred odletom z Moskvy 23. augusta vošli do lietadla dvaja cudzinci. Priviedol ich druhý pilot Rustam Karimov. Ten je na zozname Federálnej agentúry pre leteckú dopravu a zahynul pri havárii. Muž a žena sa prezentovali ako potenciálni kupci Embraer Legacy, zamestnanci spoločnosti RusJet. Lietadlo skúmali hodinu. Večer lietadlo s Prigožinom, Utkinom, Čekalovom a ďalšími smerovalo do Petrohradu.
Prigožin, ktorý údajne zahynul pri leteckom nešťastí, bol podľa novín, počas cestovania lietadlom nenáročný, no občas posádku prekvapil svojimi rozhodnutiami. Najmä piloti boli prekvapení, že obe lietadlá, používané Prigožinom, mali povinné padáky (druhé lietadlo tiež letelo z Moskvy, z Vnukova do Baku). Z pohľadu pilotov ide o dosť nezmyselný krok, v prípade katastrofy je totiž padák na palube lietadla zbytočný. Prigožinovej požiadavke však vyhoveli.
Jevgenij Prigožin a jeho ľudia neniesli žiadny špeciálny náklad. Najčastejšie to bola zmena oblečenia: hlava Wagnerovcov išla na let v džínsoch a košeli a potom sa prezliekol do maskáčov. Postup pri preprave zbraní prísne dodržiavali. Obyčajne vybrali náboje zo strelných zbraní, vložili ich do vreca, zapečatili a odovzdali veliteľovi posádky. Po skončení letu zbrane vrátili ich majiteľom. Na mieste havárie sa však, podľa nepotvrdených správ našli pištole, aj granáty. Posádky lietadiel dostali mobilné telefóny s uzavretým komunikačným kanálom. Bolo to spôsobené, okrem iného aj tým, že pilotov pravidelne volal sám Prigožn. Zaujímal sa o počasie na letisku príletu, pýtal sa, či bude lietadlo ošetrené protinámrazovou kvapalinou atď. Samotní piloti si lietadlo pred odletom veľmi pozorne prezreli. Oni sami, aj cestujúci sa starostlivo zaoberali otázkami bezpečnosti. Prigožin požadoval, aby boli po lete zničené zoznamy cestujúcich.
Napríklad lietadlo s Prigožinom odštartovalo s určeným cieľovým bodom trasy „Letisko Žukovskij“. Ale namiesto toho pristálo v Pulkove. Takéto tajnosti spôsobovali nespokojnosť leteckých služieb.
Druhé lietadlo, s označením RA02748, veľmi zaujalo konšpiračných teoretikov. Na druhý deň po katastrofe odletelo do Baku. Spoločnosť Jetika, ktorá tvrdí, že vlastní toto lietadlo, vydala oznámenie, že toto lietadlo, ani jeho pasažieri údajne nie sú v spojení s Wagnerovou skupinou. Návrat lietadla smerujúceho v deň havárie do Petrohradu z Vnukova a potom späť do Moskvy však nevysvetlila.
„Hlavná otázka znie - bol Prigožin skutočne v tom lietadle? Možno sa to nikdy nedozvieme,“ povedal Jay Jay Green, korešpondent americkej spravodajskej rozhlasovej stanice WTOP. Správy o Prigožinovej smrti sú kľúčovým záujmom amerických predstaviteľov. Je medzi 13 Rusmi a tromi spoločnosťami, ktoré USA hľadajú v súvislosti s rozsiahlym obvinením z roku 2018. Súdne dokumenty odhalili komplexnú sieť navrhnutú tak, aby narušila americké prezidentské voľby v roku 2016.“ Na havárii je mimoriadne kuriózny jeden detail,“ pokračuje Greene. To je údajná prítomnosť niekoľkých najvyšších vodcov Wagnerovcov na palube, vrátane Prigožina. Ukazuje sa, že celé vedenie Wagnerovcov bolo v jednom lietadle, hoci vedeli, že sa môžu stať terčom. Je to nevysvetliteľné."
Stojíme na vašej strane, stojíme na strane čitateľov, ako dobrá protiváha mainstreamu. V Hlavnom denníku nájdete to, čo inde zbytočne hľadáte. Dnes potrebujeme vašu pomoc a podporu.
Číslo účtu pre finančné dary: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Podporiť nás môžete finančným darom v ľubovoľnej výške, do poznámky prosíme uviesť "dar". Spoločne dokážeme byť silní!
Ďakujeme
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik