Kampaň Chcem tu zostať vyzýva mladých ľudí na účasť vo voľbách
08 | 07 | 2023 I Diana Zaťková/TASR

Občianska kampaň Chcem tu zostať vyzýva mladých ľudí na účasť vo voľbách. Motivovať k záujmu o veci verejné ich chce na festivaloch, koncertoch, diskusiách na celom Slovensku, ale aj na sociálnych sieťach. Organizátori kampaň spustili v sobotu na festivale Pohoda na trenčianskom letisku.

"Účasť voličov vo voľbách je kľúčom ku kvalite demokracie. Občianska spoločnosť na Slovensku už v minulosti viackrát preukázala schopnosť mobilizovať k vyššej účasti a osobitne v skupine mladých voličov. Kampaň Chcem tu zostať nadväzuje na túto tradíciu s cieľom šíriť pozitívne posolstvo o krajine. Prepája stovky aktérov z prostredia mimovládneho sektora s mladými influencermi, aby spoločne inšpirovali mladých ľudí k zapojeniu sa do verejného diania," skonštatoval jeden z iniciátorov kampane Fedor Blaščák.

Záujem mladých ľudí zúčastniť sa na voľbách je podľa prieskumu, ktorý pre iniciátorov kampane pripravila agentúra Focus, na úrovni 52 percent. V porovnaní s rokom 2019 ide o pokles o 16 percentuálnych bodov. "Číslo je zároveň o 15 percentuálnych bodov nižšie, ako je deklarovaný záujem ísť voliť v celkovej populácii," doplnili iniciátori.

POHODA sa zmenila na FESTIVAL POLITICKEJ PIESNE (GALÉRIA+VIDEO)
Festival Pohoda založili v roku 1997 dvaja hudobníci – Michal Kaščák a Mario Michna, ako lokálna príležitosť pre alternatívne hudobné žánre. Počas 26-tich rokov sa z neho však stal nie len totány hudobný mainstream. Každoročne na ňom okrem hudba... Čítať ďalej
08 | 07 | 2023 | Eka Balašková

Poukázali zároveň na to, že mladí voliči podľa viacerých prieskumov nevidia svoju budúcnosť v krajine pozitívne, prehlbuje sa u nich pocit rezignácie a zvyšuje sa ich motivácia odísť do zahraničia. "Názov kampane reaguje práve na tieto negatívne tendencie medzi mladými ľuďmi. Riziko odchodu mladých v prípade zhoršujúceho sa stavu krajiny po voľbách je vysoké," podotkli.

Hlavnými iniciátormi kampane sú Občianska platforma pre demokraciu, Memo 98, Nadácia otvorenej spoločnosti a Nadácia Pontis. Podieľajú sa na nej aj ďalšie desiatky mimovládnych organizácií. Kampaň nie je podľa ich slov namierená proti žiadnej strane či kandidátovi, rovnako nikomu nevyjadruje podporu. Ambasádormi kampane sú bývalá premiérka Iveta Radičová, moderátorka Veronika Cifrová Ostrihoňová a bývalý hokejista Michal Handzuš, spolupracujú na nej tiež desiatky influencerov.

Zbrojenie POKRAČUJE! Ako to vyzerá s húfnicami pre Ukrajinu?
Prvá zo 16 objednaných húfnic Zuzana 2 pre Ukrajinu bude vyrobená do konca júla. Pre TASR to uviedla hovorkyňa Ministerstva obrany (MO) SR Mária Precner. "Všetkých 16 kusov bude Ukrajine odovzdaných do konca roka 2024," doplnila hovorkyňa. Výrobu... Čítať ďalej
08 | 07 | 2023 | Diana Zaťková/TASR

Potrebujeme Vašu pomoc

Stojíme na vašej strane, stojíme na strane čitateľov, ako dobrá protiváha mainstreamu. V Hlavnom denníku nájdete to, čo inde zbytočne hľadáte. Dnes potrebujeme vašu pomoc a podporu.

Číslo účtu pre finančné dary: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457

Podporiť nás môžete finančným darom v ľubovoľnej výške, do poznámky prosíme uviesť "dar". Spoločne dokážeme byť silní!

Ďakujeme

Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik