Česi odhaľujú veľký podvod s cenami v supermarketoch!
16 | 06 | 2023 I Gabriela Fedičová

Supermarkety nastreľujú absurdne normálne ceny potravín a potom organizujú "akcie". Dôkazy pre toto tvrdenie, ktoré naznačujú, že vás obchody podvádzajú, poskytuje Agrárna komora Českej republiky, ktorá je dlhodobo v spore s reťazcami ako PENNY Market, Tesco, Kaufland alebo Albert. Organizácia poľnohospodárov poukazuje, ako trhy sledovali nákupné správanie zákazníkov pomocou kariet a aplikácií a zneužívali údaje. Vyhlásenie komory vyvolalo sťažnosti a urážky supermarketov, ale niektorí občania kritizovali aj samotnú komoru.

"Ako obchodné reťazce získajú svojich verných zákazníkov?" pýta sa Agrárna komora Českej republiky na svojom facebookovom profile a okamžite odpovedá, že tak robí pomocou šikovných marketingových trikov.

"Obchodné reťazce určite nie sú filantropi ani charitatívne organizácie," príspevok ďalej vysvetľuje niektoré obchodné a marketingové praktiky nadnárodných reťazcov a dodáva, že tieto reťazce zarábajú na tovare veľa peňazí.

Nasleduje opis toho, ako vykonať takúto marketingovú akciu.

"Keď supermarket uvedie do predaja výrobok so zľavou 40 až 60 %, musí nevyhnutne stanoviť vysokú regálovú cenu, aby sa ekonomicky oplatil," upozorňuje komora na nevyhnutne vysoké ceny tovarov, ktoré nie sú v predaji a pokračuje opisom konkrétnej praxe.

"Jeden z nemenovaných reťazcov nedávno dokonca spustil takú obchodnú politiku, že mnohé z ponúkaných produktov sú zaradené do špeciálnych ponúk. Ak si chcete kúpiť výrobok za špeciálnu cenu, musíte mať zákaznícku kartu supermarketu," zjavne naráža na populárnu prax v supermarketoch.

"Jeho bežné neakčné ceny sú potom úplne mimo reality zvyšku maloobchodného trhu," potvrdzuje vyššie uvedenú absurdnú úroveň štandardných cien a pokračuje ďalším fenoménom, ktorý tieto "zľavové akcie" sprevádza.

"Prefíkane zbiera aj informácie o nákupnom správaní svojich zákazníkov – čo, kto, kedy, kde a ako často nakupuje," odhaľuje účel použitia zľavových kariet, ktoré potom obchodníkom poskytujú cenné dáta o správaní a preferenciách zákazníkov, ktorým sa potom reťazec snaží prispôsobiť a ovplyvniť svojich klientov tam, kde to potrebuje.

"Ako sa máš?" pýta sa na záver autor príspevku.

"Kupujete tovar vo výpredaji? A máte vernostné alebo zľavnené zákaznícke karty?"

Odpoveďou boli diskusné príspevky, ktorých sa pod týmto textom nahromadilo veľa.

"Rada je veľmi jednoduchá. Len nebuďte hlúpa ovca, ktorá skáče po každej akcii. Keď sa človek trochu rozhliadne, môže vidieť, čo je v akcii a v "akcii". Predajcovia len využívajú skutočnosť, že ľudia nepoužívajú bradavicu, ktorá im vyklíčila na krku. Musíte len trochu premýšľať. Každý sa hnevá na reťazce, ale ľudia si za to môžu sami," poukazuje jeden z diskutérov napríklad na to, že kupujúci svojím správaním niekedy hrajú do karát predávajúcim.

"Musíte len sledovať ceny... A jednoducho to nekupujte nad určitú sumu," podelila sa o svoju skúsenosť ďalšia.

"Najlepšie ceny sú zľavnené v regáli a pri pokladni bez zliav. Potom sú veľmi šťastní, keď im tam nechám nákupný vozík, že ho nechcem a odídem... Ale keď to človek urobí, je idiot... viac ľudí to chce... Ako ty mne, a ja tebe..." prezradil svoj recept tretí.

O tom, že Agrárna komora Českej republiky to s kritikou vyššie popísanej praxe myslí vážne, svedčí aj jej ďalší facebookový status, kde zverejnila text odsudzujúci spomínanú zľavovú kartu a absurdne vysoké regálové ceny.

Aj tu boli diskutéri, ktorí reagovali. A bolo ich stovky.

"Bude to platiť asi pre všetky supermarkety, keď v Českej republike je množstvo ľudí, ktorí sa zmestia na jednu ruku. Žijem v regióne Pardubice a tu je ovocie a zelenina od pestovateľov a chovateľov o dve tretiny lacnejšie ako v nadnárodnom supermarkete," poukázal jeden z prispievateľov na to, že podobné praktiky nepoužíva len jeden konkrétny reťazec a pochválil sa aj možnosťou nákupu surovín priamo od pestovateľa. Ale nie každý to má.

"Tesco... Vieme to," prezradil ďalší.

"Jeden?" ďalší komentátor vyjadril presvedčenie, že podobné udalosti možno vidieť aj u iných značiek.

"A to je dôvod, prečo nechodím nakupovať, PENNY je v podobnej situácii," načrtol možné riešenie jeden z ďalších diskutujúcich.

"No, radšej pôjdem do Tesca, keď niečo potrebujem, kde mi to odpočítajú. V Albertovi sa to neodpočítava. Sú tam drahšie, aj keď sa to neodpočítava," argumentoval ďalší.

"Možno si ľudia konečne uvedomia hodnotu svojich údajov a údajov, ktoré bezplatne poskytujú všetkým platformám na internete," povedal.

Našli sa však aj takí, pre ktorých sú podobné aktivity Agrárnej komory skôr tŕňom v oku a poukazujú na jej nečinnosť v iných oblastiach.

Dodajme, že podľa Štatútu Agrárnej komory Českej republiky ide o združenie podnikateľov (právnických a fyzických osôb) založené podľa zákona o Hospodárskej komore Českej republiky a Poľnohospodárskej komore Českej republiky. Jej poslaním je podporovať podnikateľské aktivity v poľnohospodárstve, potravinárstve a lesníctve, presadzovať a chrániť záujmy a zabezpečovať potreby svojich členov.

Potrebujeme Vašu pomoc

Stojíme na vašej strane, stojíme na strane čitateľov, ako dobrá protiváha mainstreamu. V Hlavnom denníku nájdete to, čo inde zbytočne hľadáte. Dnes potrebujeme vašu pomoc a podporu.

Číslo účtu pre finančné dary: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457

Podporiť nás môžete finančným darom v ľubovoľnej výške, do poznámky prosíme uviesť "dar". Spoločne dokážeme byť silní!

Ďakujeme

Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik