Dcéra pacientky vraj našla svoju hospitalizovanú matku v mimoriadne nedôstojnom stave. Nemocnica to ale vidí inak.
Vo facebookovej skupine Nekŕmte nás odpadom Slováci anonymne zverejňujú svoje nepríjemné skúsenosti z rôznych úradov, inštitúcií, obchodov a služieb. Najnovšie vyvolal vlnu reakcií príspevok o skúsenosti zo žilinskej nemocnice.
Sťažovateľka v ňom opisuje nedôstojný stav, v akom našla svoju matku na internom oddelení. Pod statusom plným emócií sa začali hromadiť komentáre a zareagovala aj samotná nemocnica.
Krv bola všade
Žena ďalej opisuje, ako svoju mamu sama odviezla na vozíčku, osprchovala ju a prezliekla. Personál požiadala o čistú posteľnú bielizeň, prikrývka však zostala pôvodná, so spomínanými fľakmi.
„A ja sa pýtam, ako je možné, že vrchné sestry, lekári, primár na internom oddelení v Žiline dopustia, aby sa sestričky a sanitári takto správali k pacientom,“ uzatvára.
Medzi stovkami komentárov sa objavil aj jeden od oficiálneho profilu Fakultnej nemocnice s poliklinikou Žilina. Nemocnica pod príspevkom zverejnila rozsiahle stanovisko. Vyjadrila ľútosť, no pochybenie personálu popiera a situáciu opisuje inak než sťažovateľka.
Nemocnica vysvetľuje, že pacientka v daný deň absolvovala špecifické vyšetrenie, pre ktoré došlo k častejšiemu vylučovaniu stolice a pre ktoré mala pri svojom lôžku aj mobilnú toaletu. Uterák, ktorý bol v nočnom stolíku, podľa nemocnice pacientka použila sama a sama ho do stolíka vložila. Personál o tom údajne neinformovala. Ten vraj do osobných vecí mobilných pacientov nevstupuje.
„Čo sa týka stolice a kúskov toaletného papiera, ktoré, ako píšete, ste našli v oblasti konečníka, vzhľadom na vyšetrenie, ktoré prebehlo v daný deň, nemôže ísť o žiadnu niekoľkodňovú a starú stolicu, ale aktuálnu stolicu. Pacientov, žiaľ, nekúpeme a nesprchujeme každú hodinu, to skutočne nie je reálne možné zvládnuť. Každý deň prechádza personál niekoľkokrát všetky izby a realizuje kontrolu. Krv, o ktorej píšete, vznikla akútne, o čom vie aj samotná pacientka – napriek tomu personál neprivolala, i keď bola pri vedomí,“ stojí v stanovisku.
Nemocnica tiež zdôrazňuje, že pri privolaní personál okamžite a bez problémov prezliekol plachtu a vymenil podložku. „Za čo sa ospravedlňujeme a máte pravdu, jediná perina nebola hneď prezlečená, ale až následne,“ priznáva nemocnica. Tá rodinu pacientky tiež vyzvala na spoluprácu. Konflikt je vraj ochotná riešiť.
„Vaša mama sa dnes našim kolegom pri prepúšťaní dokonca ospravedlnila, telefonicky sme sa tiež spojili s rodinou a v prípade, ak máte naozaj úprimný záujem veci riešiť, vedenie oddelenia sa ochotne stretne osobne aj s vami. Niekedy je dobré vypočuť si aj druhú stranu a namiesto písania statusov podfarbených a zveličených vašimi emóciami, konfrontovať najprv veci s osobami, ktoré boli pri tom reálne prítomné,“ odkazuje na záver nemocnica sťažovateľke.
Stojíme na vašej strane, stojíme na strane čitateľov, ako dobrá protiváha mainstreamu. V Hlavnom denníku nájdete to, čo inde zbytočne hľadáte. Dnes potrebujeme vašu pomoc a podporu.
Číslo účtu pre finančné dary: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Podporiť nás môžete finančným darom v ľubovoľnej výške, do poznámky prosíme uviesť "dar". Spoločne dokážeme byť silní!
Ďakujeme
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik