SULÍK proti zákazu spaľovacích motorov: Nech sa ELEKTROAUTÁ o svoje miesto na trhu pobijú samy!
15 | 05 | 2023 I Ladislav Kováčik

Predseda SaS Richard Sulík vo svojom komentári na Facebooku okomentoval zákaz spaľovacích motorov, ktorý presadzujú predstavitelia Európskej únie.

Nezatlieska každému "dobrému úmyslu"

"Máte auto na benzín alebo naftu? Niečo vám poviem. Možno ma nemusíte, ale toto je pre mňa dôležité", začína líder SaS svoj príspevok. Podľa jeho slov ho budú síce ekoaktivisti „bičovať“, ale proti takémuto „nezmyslu“ treba bojovať.

No áno, ide o ten slávny zákaz spaľovacích motorov v roku 2035. To je už za 12 rokov, dámy a páni. Tri volebné obdobia. Len si to predstavte,“ pokračuje Sulík.

Podľa lídra SaS úradníci z presklených bruselských kancelárií nariaďujú 3 742 524 slovenských vodičov, aké si majú kúpiť auto. A to bez ohľadu na vedu, výskum, inovácie a hlavne sedliacky rozum – čisto ideologicky, konštatuje Sulík.

Sulík uznáva, že vstup do Európskej únie je to najlepšie, čo sa mohlo Slovenskej republike od revolúcie stať. To však podľa neho neznamená, že zatlieska každému „dobrému úmyslu“, s ktorým únia príde.

Podľa Sulíka všetci dobre vieme, ako podobné „dobré ideologické úmysly“ dopadajú. Politik pripomína, ako si Nemci minulý mesiac odstavili poslednú atómovú elektráreň, pričom výsledkom je, že pália najviac uhlia v histórii. „Tretina ich elektromobilov tým pádom jazdí na uhlie. Gratulujeme,“ píše Sulík.

S hlavou v piesku a siláckymi rečami ďaleko nezájdete
"Eduard Heger mohol dovládnuť do roku 2024. V pohode, bez chaosu a s ústavnou väčšinou." Stačilo málo - podľa toho, čo píše Richard Sulík na sociálnej sieti. "Stačilo, keby v lete otvoril oči a vnímal realitu. Hovorili sme mu, že s Igorom... Čítať ďalej
08 | 05 | 2023 | Ivan Brožík

Planéta bude trpieť

To, čo Sulíka v tejto súvislosti „štve“, je aj skutočnosť, že bežný Slovák si elektromobil jednoducho nemôže dovoliť. Jeho cena sa totiž začína na 30-tisíc eurách. Sulík síce pripúšťa, že do tej doby môžu elektromobily zlacnieť, ale zároveň sa pýta, prečo ich potom treba vynucovať nariadením. „Ak budú také skvelé a lacné, Slováci si ich začnú kupovať sami. Sme totiž rozumní,“ tvrdí líder SaS.

Predseda liberálov ďalej prechádza k zásadnému argumentu bojovníkov za klímu, ktorým je ekológia. Podľa Sulíka nie sú v tomto ohľade elektroautá žiadna „hitparáda“, ako sa nám to snažia prezentovať. V argumentoch Bruselu podľa Sulíka zvažujú len emisie plynúce z prevádzky auta, čo je podľa neho nezmysel. Sulík argumentuje, že je potrebné hľadieť na emisie, ktoré vyprodukuje celý cyklus automobilu, vrátane jeho výroby. „A tam to pre elektromobily fakt práve ružové nie je,“ tvrdí Sulík.

Výroba elektrického auta totiž podľa neho vyžaduje šesťkrát viac nerastných surovín ako výroba auta so spaľovacím motorom – viac medi, lítia, niklu, mangánu, kobaltu, grafitu a viac kovov vzácnych zemín.

Sulík pripúšťa, že v Európe sa nám síce možno bude „luxusne“ dýchať, ale planéta ako taká bude trpieť ťažbou práve týchto kovov v krajinách tretieho sveta. To však podľa neho „správny zelený Európan“ neuvidí.

Sulík ďalej uvádza, že Európska únia vyprodukuje zhruba 9,5 percenta svetových emisií CO2, pričom doprava tvorí len malú časť z toho. Najviac emisií vypúšťajú Čína (28 percent) a USA (14,1 percenta), píše Sulík. Ďalej India stojí za 6,8 percentami svetového CO2. Avšak je to práve Európska únia, ktorá sa chce pustiť do zákazu spaľovacích motorov, upozorňuje šéf liberálov.

Ku klíme treba pristupovať rozumne, a teda globálne. Európa svet fakt nespasí. Len uškodíme našej ekonomike, pracovnému trhu a konkurencieschopnosti,“ myslí si Sulík.

PS: „Fašisti,“ Smer, OĽANO i Sme rodina – banda, ktorá sa spojila, aby zničila Slovensko!
Mimoparlamentné hnutie Progresívne Slovensko (PS) vníma hlasovanie parlamentu za posledné dva dni ako rozvrat základov ochrany životného prostredia a vylúčenie verejnosti z rozhodovania. Tvrdí, že vzniklo nové spojenectvo Sme rodina, OĽANO,... Čítať ďalej
10 | 05 | 2023 | Ivan Mihale/tasr

Rozum, fakty a sloboda vyhrávajú

Pokiaľ ide o recykláciu batérií elektroáut, tu ide podľa Sulíka o ďalší „totálne doriešený a nedomyslený aspekt“ zákazu spaľovacích motorov. Sulík ďalej upozorňuje aj na to, že máme absolútne nedostačujúcu distribučnú sieť eletriny, ktorej v prípade vynútenia elektroáut hrozí kolaps. Európsky zákaz sa navyše podľa neho úplne nezmyselne týka aj ďalších alternatív ako bionafty, etanolu či hybridov.

Aktivisti za klímu a bruselskí úradníci vychvaľujú elektroautá ako tú správnu jedinú možnú cestu dopredu. Fajn! Možno to tak naozaj je. Ale ak to tak je, nech sa elektroautá o svoje miesto na trhu pobijú samy. Ak sú tak skvelé, ako hovoria, určite pre nich nebude problém spotrebiteľa presvedčiť, nie?,“ argumentuje predseda SaS.

Sulík zdôrazňuje, že nie je proti elektroautám a je za to, aby zabojovali o svoje miesto na Zemi. Ich vývoj však podľa politika pôjde dopredu najrýchlejšie tak, že budú súťažiť s ostatnými technológiami – tak, ako to bolo v histórii ľudstva vždy.

V mojom svete rozum, fakty a sloboda vyhrávajú nad ideológiou, aktivizmom a dojmami. A keď sa rozumne a slobodne pozrieme na fakty, je jasné, že dostáva ideológia, aktivizmus a dojmy totálne na frak,“ uzatvára Sulík.

Prezidentka má problém! Je TOTO iba náhoda?
Prezidentka SR Zuzana Čaputová využije všetky právne prostriedky v súvislosti s vyjadreniami lídra Smeru-SD Roberta Fica, ktoré ju spájajú s finančníkom Georgom Sorosom či americkou ambasádou. Avizovala to na sociálnej sieti. Má však problém, totiž... Čítať ďalej
10 | 05 | 2023 | Ivan Mihale

Potrebujeme Vašu pomoc

Stojíme na vašej strane, stojíme na strane čitateľov, ako dobrá protiváha mainstreamu. V Hlavnom denníku nájdete to, čo inde zbytočne hľadáte. Dnes potrebujeme vašu pomoc a podporu.

Číslo účtu pre finančné dary: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457

Podporiť nás môžete finančným darom v ľubovoľnej výške, do poznámky prosíme uviesť "dar". Spoločne dokážeme byť silní!

Ďakujeme

Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik