Volebná kampaň bude plná marketingových ťahov
24 | 04 | 2023 I Eka Balaskova

Čím viac sa blížime k termínu volieb, tým väčšie bude úsilie politických strán zaujať nerozhodnutých voličov. Bilbordov s vyretušovanými tvárami a páčivými heslami je popri cestách stále viac. Odborníčka na marketing a komunikáciu Simona Bubánová však tvrdí, že pred voľbami si ich len viac všímame.

Zmeny vzhľadu kampaní vníma Bubánová ako štandardný marketing – keď niečo na ľudí nefunguje, treba to obmeniť. Či to na voliča zaberie, to odhadnúť nevie nikto. Bubánová však vie, že pokusy „chytať“ prvovoličov cez sociálne siete môžu byť veľmi nebezpečné v tom, že z človeka ľahko urobíte sympaťáka. Ľudia pritom nesledujú tlačovky – majú dosť svojich starostí a málo času. Ženy v politike podľa nej nie sú vecou nejakých kvót, chcelo by to iniciatívu vstupu do politiky priamo od nich. Ktoré strany majú najtransparentnejšiu kampaň, o tom už hovorí analytik z Transparency International Slovensko.

Sú tu nepretržite

Od volieb v roku 2020 tu stále máme nejaké politické bilbordy, ktorými sa nás politici snažili presvedčiť, že ich návrh je najlepší, že ich činy sú úspešné. Bubánová tvrdí, že na politické bilbordy sme pred voľbami akosi viac vnímaví.

Kto v ZMOSe vystrieda Kaliňáka?
O post predsedu Združenia miest a obcí Slovenska (ZMOS), ktorého budú voliť na májovom sneme (23. - 24. 5.), sa uchádza osem kandidátov. TASR o tom informovala poverená ústredná riaditeľka kancelárie ZMOS Zuzana Špačeková. "Kandidatúru troch... Čítať ďalej
24 | 04 | 2023 | Diana Zaťková/TASR

Rebranding – zmena imidžu

To, čo spravila SaS – zmena značky, je bežný marketingový ťah. Liberáli reštart potrebovali. A tiež aj zmeny imidžu.

„Sú výrazné. Môžu a určite aj vzbudili veľkú diskusiu v Bratislave u ľudí, ktorí majú pocit, že v brandži už niečo zažili,“ vyhýba sa Bubánová zaužívanému pomenovaniu „bratislavská kaviareň“.  Ako jalové vníma pokusy zaujať verejnosť názvami bez dlhodobejšieho významu.

Pokus – omyl

Bubánová nevie odhadnúť, čo konkrétne na voliča zaberie. Politické strany podľa nej majú svoje stratégie a veľmi starostlivo sledujú reakcie spoločnosti. Tému však nevyberajú voliči v prieskumoch, ale strany samotné.

„Rovnako tak by sme nemali v rukách tie telefóny s jabĺčkom, keby Steve Jobs čakal, že mu povedia užívatelia, aký produkt má priniesť na trh,“ prirovnáva Bubánová a upozorňuje, že víťaz kampane je vizionár s výborným odhadom.

Ďalšia posila SNS? Bekmatov naznačuje predvolebné rokovania
"Covid a následne vojna na Ukrajine poslúžili politikom na Slovensku na to, aby ospravedlnili totálnu rezignáciu na riešenie každodenných problémov bežných ľudí. Na Slovensku sa množia prepúšťania, krachujú fabriky, ľudia míňajú svoje úspory, aby... Čítať ďalej
24 | 04 | 2023 | Ivan Brožík

Čo praje kampani

Strany a ich lídri budú viesť kampaň aj v uliciach. Bude leto a to bude priať rôznym podujatiam pod holým nebom. Okrem tradičných „kortešačiek“ v uliciach sa politici zamerajú aj na rôzne sociálne siete. Tradičný bude boj o prvovoličov, z ktorých mnohí používajú TikTok.

„Ide o veľmi nebezpečný prvok, keďže mladí ľudia tam neodhadnú zmýšľanie a hodnoty politikov a pôjde len o to, či tam dokážu zaujať vtipom, vizualitou či iným nápadom. Známe sú tie memečká, ktoré z Putina, v čase keď je zločincom, robia celkom cool chlapca, ktorý je vtipný. A to je nebezpečné,“hovorí Bubánová.

Tlačovky volič nesleduje

Podľa Bubánovej ľudia nemajú čas a po práci ani chuť sledovať tlačové konferencie politikov. Vedia to aj politici, preto sa ich aktivity výrazne rozširujú aj na sociálne siete, kde vedia osloviť väčšie masy.

Ženy v politike

Nie len slovenská politika je doménou mužov.

 „Kľúčové je dosiahnuť rovnosť príležitostí. Nie, že rovnaké zastúpenie žien v politike, ale spravodlivosť., upozornila Bubánová s tým, že na Slovensku je 51 percent žien a 49 percent mužov. Ženy si podľa nej musia uvedomiť, že aj ony sú spoluzodpovedné za dianie na Slovensku.

„Navyše, politici rozhodujú o ženách. Neviem, či sme niekedy videli nejaké zákony, ktoré sa týkajú len ich, teda, že mužský zákon,“uzavrela Bubánová.

Transparentnosť

Jedna vec sú reklamy, druhá vec je, kto to všetko platí. V tejto súvislosti sa dosť pretriasa Matovičovo turné „Bez ochranky“, v rámci ktorého cestuje po kulturákoch celého Slovenska, no na účte, ktorý si strana pre účel volebných výdavkov zriadila, nie sú žiadne výdavky.

 Transparency International Slovensko upozorňuje, že podobný problém má aj strana Eduarda Hegera Demokrati. Tiež nie je jasné financovanie ich bilbordov. Aj pri Smere-SSD či SNS kritizuje, že takéto konanie znižuje férovosť predvolebného boja a tiež transparentnosť volieb všeobecne.

Kampaň OĽaNO je v plnom prúde. Z čoho ju financuje? Je naozaj transparenstné?
Kampaň v plnom prúde robí aj Matovičovo OĽaNO. Výjazdy do kultúrnych domov nie sú zadarmo a rozhodne ani ich mediálne výstupy na sociálnych sieťach nie. Hoci si zriadili transparentný účet, výdavky cez neho nejdú. OĽaNO na kampaň nevynakladá na... Čítať ďalej
20 | 04 | 2023 | Eka Balašková

Potrebujeme Vašu pomoc

Stojíme na vašej strane, stojíme na strane čitateľov, ako dobrá protiváha mainstreamu. V Hlavnom denníku nájdete to, čo inde zbytočne hľadáte. Dnes potrebujeme vašu pomoc a podporu.

Číslo účtu pre finančné dary: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457

Podporiť nás môžete finančným darom v ľubovoľnej výške, do poznámky prosíme uviesť "dar". Spoločne dokážeme byť silní!

Ďakujeme

Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik