Ľudia zrušili chaos v uliciach Paríža!
10 | 04 | 2023 I Gabriela Fedičová

Ľudia v Pariži hlasovali o e-kolobežkách v uliciach francúzskeho hlavného mesta. hlasovali V hlasovaní o tejto otázke drvivá väčšina, až 90 percent hlasujúcich, rozhodli, že požičovne e-kolobežiek by mali zmiznúť z ulíc Paríža.

Paríž nie je v dnešnej dobe hlavným mestom romantiky.

Obrovské, násilné vlny protestov vyvolaných Macronovým dôchodkovým dekrétom, horiace budovy a – v dôsledku štrajku smetiarov – tisíce ton nevyzbieraného odpadu lemujú ulice hlavného mesta, nehovoriac o miliónoch potkanov, ktoré boli najväčšími víťazmi zastavenia prác a nadšene zaplavili týčiace sa hory odpadkov všade.

Chaos, ktorý zúril v uliciach, však nemohol prevážiť nad rozhodnutím z januára, ktoré umožnilo Parížanom rozhodnúť 2. apríla o budúcnosti elektrických kolobežiek v uliciach Paríža.

Prekvapivo jednomyseľne rozhodli!

90 percent voličov hlasovalo za odchod elektrických kolobežiek z hlavného mesta – a starostka Anne Hidalgová to urobí.

Prenájom elektrických kolobežiek je v Paríži problémom od ich zavedenia

Úplné ignorovanie pravidiel cestnej premávky a predpisov o vozidlách, hádzanie skútrov (fenomén dobre známy v Budapešti) a zanedbávanie turistov viedli k úplnému chaosu vrátane 400 dopravných nehôd v posledných rokoch, pri ktorých prišli o život traja ľudia.

Francúzske hlavné mesto však vyskúšalo všetko: obmedzilo počet poskytovateľov služieb na troch, takže v Paríži sa mohli používať iba vozidlá Lime, Dott a Tier. Neskôr zaviedli desaťkilometrový rýchlostný limit, ale problém narástol natoľko, že minulé leto bolo potrebné konzultovať so spoločnosťami.

Protiargumenty nezapôsobili ani na starostku, ani na jej zástupcu zodpovedného za verejné priestranstvá, ktorý sa navyše ako zelený politik prekvapivým argumentom pripojil k táboru zástancov zákazu. Ako vysvetlil, argumenty, ktoré vysvetľujú dôvod existencie e-kolobežiek z hľadiska ochrany životného prostredia, nie sú vôbec presvedčivé. Podľa neho je životnosť vozidiel extrémne nízka, preto na rozdiel od všeobecného presvedčenia počet jednorazových kolobežiek zvyšuje množstvo nebezpečného odpadu.

Skúsili, nefungovalo

Paríž bol priekopníkom medzi európskymi hlavnými mestami so systémom prenájmu e-skútrov, ktorý bol predstavený v roku 2018. Dnes je možné riadiť asi 15 tisíc vozidiel a podľa odporcov znepríjemniť život Parížanom. Ale, tomu je koniec. Traja poskytovatelia sa musia zbaliť a ísť.

Zákaz sa vzťahuje len na požičovne a netýka sa Parížanov s vlastnými elektrickými kolobežkami. Podľa starostky v prípade občanov hlavného mesta nevznikli žiadne problémy, keďže drvivá väčšina tých, ktorí používajú vlastné zariadenia, plne rešpektuje pravidlá.

Potrebujeme Vašu pomoc

Stojíme na vašej strane, stojíme na strane čitateľov, ako dobrá protiváha mainstreamu. V Hlavnom denníku nájdete to, čo inde zbytočne hľadáte. Dnes potrebujeme vašu pomoc a podporu.

Číslo účtu pre finančné dary: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457

Podporiť nás môžete finančným darom v ľubovoľnej výške, do poznámky prosíme uviesť "dar". Spoločne dokážeme byť silní!

Ďakujeme

Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik