Ekonomicky vyčerpaný Vatikán slávnostne otvoril nákupné centrum s rozlohou vyše 36 tisíc štvorcových metrov. To má slúžiť miliónom turistov a pútnikov, ktorí ho každoročne navštívia, informuje Breitbart.
Po tom, čo Vatikán spočítal straty zo zlých investícií v miliónoch dolárov a niekoľko rokov po sebe mal vážny deficit, otvoril Vatikán nákupné centrum „Caput Mundi“ čo by kameňom dohodil od Baziliky svätého Petra ako dodatočný tok príjmov na doplnenie svojich slabnúcich financií.
Nové nákupné centrum sa môže pochváliť viac ako 40 butikmi s vybranými talianskymi a zahraničnými značkami a zahŕňa oblečenie, doplnky, šperky, hračky, kozmetiku a exkluzívnu a inovatívnu jedáleň so sushi barom.
Caput Mundi zdobí eklektická zbierka súčasných umeleckých diel vrátane piatich originálnych diel od ikony Andyho Warhola.
Iróniou je, že prvé nákupné centrum vo Vatikáne bolo spustené počas pontifikátu pápeža Františka, štipľavého kritika kapitalizmu, ktorý volal po „chudobnej cirkvi pre chudobných“.
Začiatkom tohto mesiaca pápež zrušil zľavy na bývanie pre kardinálov, biskupov a iných vatikánskych predstaviteľov, pričom uviedol, že je potrebné zvýšiť „príjmy zo správy nehnuteľností“.
Od tohto momentu, ak budú preláti alebo vedúci vatikánskych oddelení chcieť naďalej bývať vo vatikánskych apartmánoch alebo iných ubytovniach, budú musieť platiť trhové ceny, vyhlásila Svätá stolica.
Podľa kardinála Gerharda Müllera, bývalého šéfa vatikánskeho doktrinálneho úradu, sa pápež František pred časom obklopil skupinou oportunistických poradcov a informátorov, ktorí si plnia vrecká na náklady cirkvi.
„Najväčším nebezpečenstvom pre pápeža v týchto dňoch sú títo oportunisti, kariéristi a falošní priatelia, ktorým nejde o dobro Cirkvi, ale o svoje vlastné finančné záujmy a sebarealizáciu,“ povedal Müller v roku 2017.
Vatikán ročne navštívia približne štyri milióny návštevníkov, ale na Jubilejný rok v roku 2025 predpokladá prílev 35 miliónov turistov a pútnikov.
Obchodné centrum sa nachádza na najvyššom poschodí masívnej parkovacej garáže na kopci Janiculum v Ríme postavenej na jubilejný rok 2000. V nej predtým sídlila kaviareň a bufet pre autobusy turistov a pútnikov, ktorí prichádzajú do Vatikánu.
Parkovaciu štruktúru spravuje vatikánske dikastérium pre evanjelizáciu, ktoré priestor prenajalo firme Gasak so sídlom v Ríme. Hovorca Gasaka uviedol, že nákupné centrum by sa malo stať „jedným z najdôležitejších referenčných bodov pre nakupovanie v centre Ríma, butikovým zážitkom, v ktorom má používateľ pocit, že je v hlavnom meste sveta“.
Stojíme na vašej strane, stojíme na strane čitateľov, ako dobrá protiváha mainstreamu. V Hlavnom denníku nájdete to, čo inde zbytočne hľadáte. Dnes potrebujeme vašu pomoc a podporu.
Číslo účtu pre finančné dary: IBAN SK91 0200 0000 0043 7373 6457
Podporiť nás môžete finančným darom v ľubovoľnej výške, do poznámky prosíme uviesť "dar". Spoločne dokážeme byť silní!
Ďakujeme
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a ZDIEĽANÍM pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik