Ľudia, ktorí nakupujú na internete by mali zvýšiť svoju opatrnosť. Podvodníci, ktorí sa snažia zneužiť ich dôveru sú stále vynaliezavejší. Pozornosť by mali zákazníci internetových obchodov zvýšiť najmä pred blížiacimi sa sviatkami. Podľa kuriérskej spoločnosti DPD bude prudký nárast ľudí nakupujúcich na internete pred Vianocami lákať aj podvodníkov, ktorí budú chcieť zneužiť nepozorných zákazníkov.
Metódy, ktoré používajú podvodníci na oklamanie ľudí na internete sú stále prepracovanejšie. Potenciálne obete oslovujú prostredníctvom e-mailov, či SMS správ, pričom zneužívajú mená a vizuál napríklad bánk, platobných spoločností alebo kuriérskych firiem. „Pokusy o podvody sú niekedy ťažko rozoznateľné od oficiálnej komunikácie napríklad kuriérskych firiem. Vizuál, ktorý sa snaží ľudí oklamať je častokrát verná kópia originálu. Veľmi dôležitý rozdiel je však v tom, kam človeka nasmerujú odkazy v správe,“ hovorí Peter Pavuk, generálny riaditeľ spoločnosti DPD na Slovensku. Oficiálne vyzerajúci e-mail môže pôsobiť dôveryhodne, link v podvodnej správe však presmeruje zákazníka na stránku, ktorá sa snaží pod zámienkou získať jeho platobné údaje.
DPD preto vyzýva ľudí na zvýšenú opatrnosť. Najmä v predvianočnom období majú zákazníci na ceste aj viacero objednávok. Môže sa tak ľahko stať, že stratia prehľad a ostražitosť „Je pravdepodobné, že podvodníci sa budú snažiť zneužiť nepozornosť ľudí práve v tomto období. Počet objednávok z internetových obchodov pred Vianocami výrazne rastie. Rovnako bude rásť aj množstvo podvodných správ,“ hovorí Peter Pavuk.
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a zdieľaním pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik