Pre väčšinu z nás je čítanie faktúry za elektrinu zväčša boj s číslami. Človek má pocit, že kým sa prelúska cez všetky tie koeficienty, kilowatty a desiatky čísel, už ani netuší, či a aký má nedoplatok, alebo si počká na preplatok zo svojich záloh.
Kým väčším firmám s vysokou spotrebou sa faktúry za elektrinu posielajú častejšie, domácnostiam je elektrina fakturovaná jeden krát do roka. Ak sa však so svojim dodávateľom dohodnete inak, môžete vyúčtovaciu faktúru dostať aj viackrát do roka.
Termín na vystavenie faktúry podľa Stredoslovenskej energetiky nie je pre všetkých odberateľov rovnaký. Záleží na spôsobe odpočtu, ale aj na tom, kde bývate. Aj vrátenie preplatku nie je ujednotené a rieši ho vaša zmluva s distribučnou spoločnosťou a to, kedy ho dostanete určuje dátum splatnosti. Preplatok vzniká, ak vaše zálohy prevyšujú sumu za spotrebovanú energiu.
Tú určuje predpokladaná spotreba elektriny na vašom odbernom mieste a musí byť rovnomerne rozložená počas roka tak, aby po následnom vyúčtovaní nevznikol priveľký nedoplatok. Na výšku zálohy má vplyv nie len zvýšená alebo znížená spotreba, ale aj dohoda so zákazníkom, ktorý si môže navrhnúť zvýšenie zálohových platieb.
"Po zaregistrovaní firma o vašej žiadosti rozhodne do niekoľkých hodín a ukončenom spracovaní žiadosti vás bude informovať prostredníctvom e-mailu. V prípade úspešnej zmeny preddavkov vám do niekoľkých dní pošlú nový harmonogram preddavkových platieb," informuje Západoslovenská energetika.
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a zdieľaním pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik