Školstvo sa stalo laboratóriom šialených ideologických experimentov! Najprv liberálne mimovládky, teraz katolícky konzervatizmus. Ministerstvo školstva sa podobá na ideologický experiment! Toto si myslí politológ Igor Melicher podpredseda Mladých sociálnych demokratov (MSD).
To, že ministerstvo školstva nie je pre vládnu žiadnou prioritou, to už vieme dávno. Ak by bolo, nebolo by voľné niekoľko týždňov. Ministerstvo školstva však nebolo výstavnou skriňou vlády ani počas uplynulých dvoch rokov, keď ho viedol Gröhling z SaS, uviedol Melicher na sociálnej sieti.
"Od roku 2020 sa stalo školstvom laboratóriom šialených, ideologických experimentov," upozorňuje mladý sociálny demokrat.
Gröhling si podľa Melichera na ministerstvo pretlačil svojich kamarátov z liberálnych mimovládok a vytlačili skúsených riaditeľov sekcií. "Potom úplne personálne "vykastroval" Inštitút vzdelávacej politiky, do ktorého neskôr nasadil sebe lojálnych ľudí, ktorí jeho nápady nekritizovali."
Politológ pripomína, že ministerstvo školstva sa pod Gröhlingom zmenilo na ministerstvo inklúzie, z ktorej si spravil posvätnú kravu. Okrem toho silou pretlačil škodlivú novelu VŠ zákona, novelu školského zákona a slabo regulovanú liberalizáciu trhu s učebnicami.
Dnes tu zrejme máme podľa Melichera opačný extrém. Do čela školstva sa dostáva Ján Horecký, ktorý bol v minulosti predsedom Združenia katolíckych škôl Slovenska. Výrazne konzervatívny pedagóg, ktorý v minulosti vystúpil na niekoľkých anti-protestoch.
"Samozrejme, nebudem pána Horeckého kritizovať, ako ministra, keďže len v utorok podpísal menovací dekrét. Počkám si, aké budú jeho prvé kroky. Predpokladám však, že svojím nastaveným skôr vychýli ideologické misky váh na druhú stranu, než by mal pomery v školstve rozumne stabilizovať v optimálnom strede. Uvidíme," píše ľavičiar.
Melicher však pripomína, že školstvo by nemalo byť ideologickým bojiskom, ani experimentálnym laboratóriom. Malo by byť otvoreným prostredím, kde prebieha aktívna no kultivovaná výmena názorov. Malo by to byť miesto, kde je na prvom mieste sloboda bádania a školskej samosprávy. Miesto, kde sa vychovávajú nové talenty, myslí sa na šport, vedu, techniku a pokrok, vymenuváva mladý sociálny demokrat.
"Vieme, aké máme vo vzdelávacom systéme resty, ktoré potrebujeme odstrániť. Školstvo je jednou z mála oblastí, kde aj Európska komisia prináša relatívne presné odporúčania, analýzy a hodnotenia. Dúfam, že nový minister školstva skončí s ideologickým ohýbaním školského systému a vnesie doň pokoj, racionálny poriadok ruka v ruke s uvoľnením slobôd, ktoré dnes vzdelávacia sústava potrebuje. Dúfam," uzavrel Melicher.
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a zdieľaním pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik