Médiá pravidelne zverejňujú prieskumy verejnej mienky a v nich volebné preferencie. Generál Viktorín (Republika) však mnohé z nich vidí, ako tendenčné.
"Ukazuje sa, že nové hobby prieskumných agentúr je „produkt na objednávku“ kto, ako, s kým a prečo. Dá sa súhlasiť, že v niektorom momente môžu pomôcť a ukázať na vývoj a pozíciu subjektu. Zabúda sa pri tom spomenúť to podstatné: financie. A hlavne komu uverejnené čísla pomáhajú," upozorňuje generál Jozef Viktorín, ktorého skúsenosť naučila pýtať sa, komu to slúži. Výsledky prieskumných agentúr podľa neho vôbec neodrážajú realitu - sú tendenčné a zavádzajú.
"Viete, čo nebezpečné? Podprahový útok na podvedomie a vytvorenie ilúzie, že to, čo sa predkladá, je blízko k realite. Dá sa hovoriť o manipulácii s verejnou mienkou? Myslím, že áno. Môžeme hovoriť, že štátne organy začínajú rozohrávať nebezpečnú hru namierenú proti občanom? Myslím, že áno. Poviete si: veď čo, sú to len čísla. Áno sú, ale po zverejnení omieľané v médiách tak dlho, aby nepriamo vytvorili dojem, že toto je to, čo vraj Slováci chcú," vystríha Viktorín. Preto by podľa neho prieskumné agentúry mali dostať nie len licenciu, ale aj jasné vymedzenie pôsobenia a v prípade zavádzania aj postih zaň.
"V každom prípade aj tieto tzv. prieskumy sú vyjadrením strachu zo straty moci. Platí to podstatné, že len a len ľudia rozhodnú. A to bez ohľadu na to, čo si spomínané agentúry napíšu a zverejnia. Osobne som toho názoru, že zdravý rozum a kontakt s dennou realitou je to, čo bude vždy určujúce. Či už niekto bude alebo nebude zneužívať mediálny priestor s agentúrami tzv. verejnej mienky, ktoré aj teraz budú rasť ako huby po daždi," uzatvára generál Viktorín.
Ďakujeme, že nás čítate, že nás sledujete a zdieľaním pomáhate alternatíve. Vážime si vašu podporu. Nájdete nás aj na sociálnej sieti Facebook a aj na Telegrame tu: https://t.me/hlavnydennik